Asiallinen reklamaatio, kone huoltoon ja hinnan hyvitys.jrmrinne kirjoitti:Kyse ei taida olla ohjelmistoviasta.
Huolto tehty, huolto maksettu, kone jälleen kaatuneena... Ei reagoi mihinkään poppakonsteihin.
Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Jahas ei tosta asiakkaan pitäisi penniäkään maksaa, jos tulee ongelmia niin yhteys kuluttajasuojaviranomaiseen. En kyllä oikein ymmärrä miten on noin pienestä asiasta kannattaa hankkia huonoa mainetta. Pienet on kuitenkin piirit ja maine kiirii äkkiä.
mäkmäkmäkmäk
- Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Vaatikaa rahat takaisin ja asiallinen takuukorjaustyö tältä emme-keskustele-mokistamme-julkisesti -firmalta. Applen tukeakin saattaa kiinnostaa saamanne kelvoton "palvelu", valtuutetulta Applen huolloltahan olette sen saaneet. Soitolla sinne voi siis aloittaa, kun yhteistyökyky itse huollolla näkyy olevan vajaa. Myös kuluttajaneuvojalla on intressinsä tämmöisissä tapauksissa.jrmrinne kirjoitti:Kyse ei taida olla ohjelmistoviasta.
Huolto tehty, huolto maksettu, kone jälleen kaatuneena... Ei reagoi mihinkään poppakonsteihin.
Vertailun vuoksi olen itse saanut aina hyvää palvelua Tampereen Varimportin huollolta, kuten tietääkseni moni muukin.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Jep, siellä on palvelu pelannut ainaRepe Ruutikallo kirjoitti: Vertailun vuoksi olen itse saanut aina hyvää palvelua Tampereen Varimportin huollolta, kuten tietääkseni moni muukin.
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Vaikea homma. Selvää on että jos asiakas säätää koneensa juntturaan niin se ei ole takuun asia. Toisaalta myös viallinen rauta voi aiheuttaa moisia ongelmia. Kaikkein ikävintä on asiaa selvitellä netin kautta ja vieläpä välikäden kautta: ei tiedetä kaikkea tapaukseen liittyvää.
Ota yhteys huoltoon ja sano että tämä nyt ei enää ole normaalia. Jos heillä on osoittaa että asiakas on ongelmat itse aiheuttanut niin heitä voi vaatia tämän osoittamaan. Muussa tapauksessa laitetta vaihtoon ja korvaukset edellisestä huollosta. Jos tulee ongelmia niin kuluttajaviranomainen auttaa.
Itselläni on Turun Varrista vain hyviä kokemuksia ja myös huollon kanssa on tullut asioitua hyvällä mielellä ja annettua korjausarviota nopeammin.
Ota yhteys huoltoon ja sano että tämä nyt ei enää ole normaalia. Jos heillä on osoittaa että asiakas on ongelmat itse aiheuttanut niin heitä voi vaatia tämän osoittamaan. Muussa tapauksessa laitetta vaihtoon ja korvaukset edellisestä huollosta. Jos tulee ongelmia niin kuluttajaviranomainen auttaa.
Itselläni on Turun Varrista vain hyviä kokemuksia ja myös huollon kanssa on tullut asioitua hyvällä mielellä ja annettua korjausarviota nopeammin.
-
- Viestit: 540
- Liittynyt: 20.1.2008 klo 10.48
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Viesti Kirjoittaja mike.mcfin »
Kait tähän saa laittaa muitakin kuin huonoja kokemuksia noin niinkuin tasapuolisuuden vuoksi?jrmrinne kirjoitti:Onko kenelläkään huonoja kokemuksia Varimportin huollosta (Turku).
Alkuvuodesta tuli 24" iMacci joka oli -ah- niin hiljainen. Kuukauden kuluttua alkoi kuulumaan outoa rapsuttavaa ääntä jota täällä hompussakin kyselin.
Vähän niin kuin tuulettimen lapa ottaisi kiinni johonkin. Ääni kuului vasta n. vartin jälkeen bootista ja saattoi välillä poistua kokonaan. "rapinan" taajuus oli selvästi prossun kierroslukuun verrannollinen kun testailin sitä itse. Soittelin Turun Varimporttiin myyjälle jolta ostin koneen ja hän sanoi ensimmäisessä lauseessa että ei sen kuulu pitää mitään ääntä eikä sitä pidä kuunnella hetkeäkään - laita tänne tulemaan heidän huoltoonsa.
Vähän arvelin että tuo on juuri sellainen vika joka takuulla häviää matkan aikana meikäläisen tuurilla - ja paluumatkalla sitten tulee luonnollisesti takaisin
Ja näinhän siinä osittain kävikin. Laitoin tarkan vikaselostuksen mukaan ja yhteystietoni. Huollosta kaveri laittoi mailia seuraavana päivän iltapäivällä, että aamupäivän on nyt ajettu kaikenlaisella kuormalla ja testiohjelmilla mutta ei kuulu mitään. Vaihdettiin pari mailia lisää ja sovittiin että katsotaan nyt vielä hetki. Seuraavana aamuna huollon kaveri soitti ettei kyllä kuulu mitään mutta koska kone on heiltä ostettu he vaihtavat varmuuden vuoksi prossun tuulettimen koska mikään muukaan se ei voi olla vikaraporttini perusteella. Huollon kaveri ymmärsi hyvin että ko. vika voi rahdin aikana kadota ja tulla takaisin myöhemmin. Koska kone oli joka tapauksessa auki niin ei kannattanut jättää vaihtamatta. Sain koneen seuraavana päivänä takaisin eikä ole sen jälkeen pitänyt mitään ääntä (kop kop puuta ja silleen).
Samaisesta liikkeestä vielä toinen positiivinen palaute. Kun ostin tätä iMacciä halusin ehdottomasti tarkistaa yksilöni näytön itse koska olin lukenut näiden "ongelmista". Kaikissa liikkeissä tuohon ei kuulemma suhtauduta suopeasti, että avataan pakettia liikkeessä jne. Tässä tapauksessa ei ollut mitään ongelmaa. Myyjä avasi muitta mutkitta laatikon ja asensi koneen pöydälle käyttökuntoon tarkastelua varten ilman mitään hoputtamista vaikka toinen myyjä laittoi jo ovia kiinni koska liikettä oltiin sulkemassa. Tuli kaupat ja kyllä seuraavatkin koneet tulee tuolta hankittua vaikka matkaa kertyykin ja storesta saisi suoraan kotiin.
-mcMike
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Viesti Kirjoittaja Varimport »
Tervehdys kaikille Turun Varimportista
Valmistelin kommentin ketjuun perjantaina mutta Touho ehti nopeampana kirjoittajana sanomaan suurimman osan siitä mitä sanottavana on.
Koska koneen ongelmat jatkuvat niin on syytä kommentoida, jotta tärkein tulee hoidetuksi eli kone saadaan kuntoon.
Oli vika sitten missä hyvänsä asiakkaalle ei aiheudu jatkossa kuluja ja jos vika on takuun piiriin kuuluva niin hyvitämme luonnollisesti aikaisemman työveloituksemme.
"Perjantaiset" kommenttimme liittyen vedätysepäilyksiin:
En muista, että vastaavaa kritiikkiä olisi esitetty huollostamme aikaisemmin mutta olemme selvästi epäonnistuneet, jos asiakkaallemme on jäänyt sellainen vaikutelma, että Varimportissa on yritetty vedättää. Missään tapauksessa tästä ei ole kyse. Meidän pitää kuitenkin kiinnittää enemmän huomiota siihen miten esitämme asioita asiakkaillemme.
Asiakkaallemme myydyn tai tarjotun palvelun tai tuotteen hintaa, sisältöä tai muutakaan mikä siihen liittyy en voi kommentoida. Se on velvollisuutemme asiakastamme kohtaan. Yritykseen, joka julkistaa mitä tahansa asiakastietoja tai asiakkaan kanssa käydyn keskustelun sisältöä lupaa kysymättä ei ainakaan pidä luottaa. Tilanne saattaisi olla toisin mikäli keskustelun avaa asiakas itse ja omalla nimellään. Silloikin ollaan harmaalla alueella.
Minun nimeni on Matti Tervonen ja toimin Varimport Oy:n huoltopäällikkönä. Toivoisin, että koneen omistaja tai hänen edustajansa ottaisi yhteyttä huoltoomme niin saadaan asia selvitettyä. Minulle voi soittaa ja sanomisiani saa sen jälkeen kommentoida julkisestikin.
Kiitokset moderaattorille kommentointipyynnöstä. Pyyntö osoittaa hyvää makua ja arvostan sitä.
Valmistelin kommentin ketjuun perjantaina mutta Touho ehti nopeampana kirjoittajana sanomaan suurimman osan siitä mitä sanottavana on.
Koska koneen ongelmat jatkuvat niin on syytä kommentoida, jotta tärkein tulee hoidetuksi eli kone saadaan kuntoon.
Oli vika sitten missä hyvänsä asiakkaalle ei aiheudu jatkossa kuluja ja jos vika on takuun piiriin kuuluva niin hyvitämme luonnollisesti aikaisemman työveloituksemme.
"Perjantaiset" kommenttimme liittyen vedätysepäilyksiin:
En muista, että vastaavaa kritiikkiä olisi esitetty huollostamme aikaisemmin mutta olemme selvästi epäonnistuneet, jos asiakkaallemme on jäänyt sellainen vaikutelma, että Varimportissa on yritetty vedättää. Missään tapauksessa tästä ei ole kyse. Meidän pitää kuitenkin kiinnittää enemmän huomiota siihen miten esitämme asioita asiakkaillemme.
Asiakkaallemme myydyn tai tarjotun palvelun tai tuotteen hintaa, sisältöä tai muutakaan mikä siihen liittyy en voi kommentoida. Se on velvollisuutemme asiakastamme kohtaan. Yritykseen, joka julkistaa mitä tahansa asiakastietoja tai asiakkaan kanssa käydyn keskustelun sisältöä lupaa kysymättä ei ainakaan pidä luottaa. Tilanne saattaisi olla toisin mikäli keskustelun avaa asiakas itse ja omalla nimellään. Silloikin ollaan harmaalla alueella.
Minun nimeni on Matti Tervonen ja toimin Varimport Oy:n huoltopäällikkönä. Toivoisin, että koneen omistaja tai hänen edustajansa ottaisi yhteyttä huoltoomme niin saadaan asia selvitettyä. Minulle voi soittaa ja sanomisiani saa sen jälkeen kommentoida julkisestikin.
Kiitokset moderaattorille kommentointipyynnöstä. Pyyntö osoittaa hyvää makua ja arvostan sitä.
- Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Hyvä vastaus Varimportilta. Näin pitää toimia. Olennainen tuli selville. Hintaneuvoksena kiitän.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Keskustelin Varimportin huotopäällikön Matti Tervosen kanssa.
Kävimme läpi asiakaspalvelutilannetta, sekä mitä tuotteita asiakkaalle on tarjottu.
Tapahtumassa on syntynyt runsaasti väärinkäsityksiä, sekä informaation muuttumista sen siirryttyä epäsuorasti eteenpäin.
Ensinnäkin Varimport on toiminut rehellisesti ja asiakkaan etuja ajatellen huoltotilanteessa. Softa viat eivät kuulu takuuhuollon piiriin - macin diagnostiikka-ohjelma ei ollut havainnut mitään vikaa laitteistossa. Huolto teki järjestelmäkorjauksen ja kehoitti asiakasta itse tekemään uudelleen asennuksen tarvittaessa. Tässä asiakas säästi puolet huoltohinnassa.
Kovalevy vaihtoehtoja oli tarjottu useampia ja pääasiassa niitä mitä varastosta sillä hetkellä löytyi. Mikään tarjotuista kovalevyistä ei lähennellyt 400 euron hintaa. Asiakkaalle oli myös mainittu ettei ulkoinen kovalevy ole välttämätön, mutta tarpeellinen jos haluaa varmuuskopion kuvista,videoista ym. datasta.
Sain lisäksi puhelimitse neuvoja. Macin diagnostiikka -ohjelma havaitsi vian keskusmuistissa. Sovimme että kone tuodaan huoltoon ja huolto luonnollisesti kuuluu takuuhuollon piirin. Lisäksi asiakkaalle korvataan aikaisemman huollon kustannukset.
Olen pahoillani, jos olen aiheuttanut vaivaa Varimportille; puututtuani kirjoituksella tapahtumaan jonka kulusta minulla ei ollut tarkkaa/omakohtaista kuvaa. En väitä etteivät kaverini kokemukset/tuntemukset olisi olleet todelliset, mutta väärinkäsityksiä on selkeästi tapahtunut. Minun olisi pitänyt puuttua asiaan tarttumalla luuriin tai kävelemällä huollon ovesta sisälle. Pidettäköön tätä varoittavana esimerkkinä.
Kävimme läpi asiakaspalvelutilannetta, sekä mitä tuotteita asiakkaalle on tarjottu.
Tapahtumassa on syntynyt runsaasti väärinkäsityksiä, sekä informaation muuttumista sen siirryttyä epäsuorasti eteenpäin.
Ensinnäkin Varimport on toiminut rehellisesti ja asiakkaan etuja ajatellen huoltotilanteessa. Softa viat eivät kuulu takuuhuollon piiriin - macin diagnostiikka-ohjelma ei ollut havainnut mitään vikaa laitteistossa. Huolto teki järjestelmäkorjauksen ja kehoitti asiakasta itse tekemään uudelleen asennuksen tarvittaessa. Tässä asiakas säästi puolet huoltohinnassa.
Kovalevy vaihtoehtoja oli tarjottu useampia ja pääasiassa niitä mitä varastosta sillä hetkellä löytyi. Mikään tarjotuista kovalevyistä ei lähennellyt 400 euron hintaa. Asiakkaalle oli myös mainittu ettei ulkoinen kovalevy ole välttämätön, mutta tarpeellinen jos haluaa varmuuskopion kuvista,videoista ym. datasta.
Sain lisäksi puhelimitse neuvoja. Macin diagnostiikka -ohjelma havaitsi vian keskusmuistissa. Sovimme että kone tuodaan huoltoon ja huolto luonnollisesti kuuluu takuuhuollon piirin. Lisäksi asiakkaalle korvataan aikaisemman huollon kustannukset.
Olen pahoillani, jos olen aiheuttanut vaivaa Varimportille; puututtuani kirjoituksella tapahtumaan jonka kulusta minulla ei ollut tarkkaa/omakohtaista kuvaa. En väitä etteivät kaverini kokemukset/tuntemukset olisi olleet todelliset, mutta väärinkäsityksiä on selkeästi tapahtunut. Minun olisi pitänyt puuttua asiaan tarttumalla luuriin tai kävelemällä huollon ovesta sisälle. Pidettäköön tätä varoittavana esimerkkinä.
MacBook Pro 13" (mid 2014), IPad Pro 9,7", Iphone 6 plus
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Muokkasin aloitusviestiin linkin tähän vikaan viestiin, ettei kukaan vedä äkkinäisiä johtopäätöksiä ekan viestin perusteella ja jätä loppuja lukematta.
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
No hyvä että teet sentään itsekritiikkiä, koska siihen on kyllä todellakin ko. tapauksessa aihetta. Kyllä minä ainakin tarkistaisin aika tarkkaan faktat ennen kuin alan mustamaalata jotain firmaa julkisesti. Jos siis ei ole omakohtaisesta kokemuksesta kyse.jrmrinne kirjoitti:Olen pahoillani, jos olen aiheuttanut vaivaa Varimportille; puututtuani kirjoituksella tapahtumaan jonka kulusta minulla ei ollut tarkkaa/omakohtaista kuvaa. En väitä etteivät kaverini kokemukset/tuntemukset olisi olleet todelliset, mutta väärinkäsityksiä on selkeästi tapahtunut. Minun olisi pitänyt puuttua asiaan tarttumalla luuriin tai kävelemällä huollon ovesta sisälle. Pidettäköön tätä varoittavana esimerkkinä.
Ehkä jatkossa kunkin kannattaa kirjoittaa tänne vain omista kokemuksistaan.
-Harri
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Kokemuksesta viisastuneena ylläpito pyrkii olemaan valppaana vastaavanlaisten tapausselostusten suhteen. Harkinnan mukaan tulen vastaisuudessa tarjoamaan kommentointimahdollisuuden firman edustajalle.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Tai teet niinkuin minä sanon. 8)amanita kirjoitti:Kokemuksesta viisastuneena ylläpito pyrkii olemaan valppaana vastaavanlaisten tapausselostusten suhteen. Harkinnan mukaan tulen vastaisuudessa tarjoamaan kommentointimahdollisuuden firman edustajalle.
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Kunnia sille jolle se kuuluu!Touho kirjoitti:Tai teet niinkuin minä sanon. 8)amanita kirjoitti:Kokemuksesta viisastuneena ylläpito pyrkii olemaan valppaana vastaavanlaisten tapausselostusten suhteen. Harkinnan mukaan tulen vastaisuudessa tarjoamaan kommentointimahdollisuuden firman edustajalle.
Nöyrimmästi Teidän
Amanita
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Voin kyllä suositella lämpimäksi, mutta ottamaan turvaksi mukaan jonkun Homppulaisen
Omien kokemusten mukaan Varimportista saajuuri perus ATK-liikkeen ihan OK palvelua. Kaikki miespuoliset ystäväni ovat saaneet hyvää tai erinomaista palvelua ko liikkeestä. Naispuoliset ystäväni, jotka ovat ko. liikkeessä asioineet ovat tunteneet olonsa tilanteessa epämukavaksi, kun huolto on tosiaankin selitelleet asiansa yhtä mallikkaasti kuin ketjun aloittajalle. Huijauksesta ei missään nimessä ole kyse, mutta sellainen olo saattaa helposti kyllä jäädä. Varmaan sillekin tiskille tunkee kyllä kaiken maailman setittäjää, niin ei ihme että huoltomiehet on vähän skeptisiä asiakkaidensa suhteen. Ei taida Applella muutenkaan olla kaikkein helpoin asiakaspalvelu muutenkaan, että ovat siinä vähän kahden tulen välissä.
Eräskin ystäväni oli saanut (omien sanomiensa mukaan) tinkaamalla ja pedanttisella penäämisellä itselleen sovittua takuun piikkiin erinomaisen diilin rikkoontuneen laitteen vaihtamisesta huomattavasti arvokkaampaan koneeseen.
OFFOPIC: Täytyy kyllä sanoa, että ihan ihme hommaa tää nykyajan takuuhommat yleensäkin on. Välillä ihan selvistä asioista joutuu penäämään ihmeellisen paljon ja kun vaan jaksaa valittaa niin saa ihan mitä tahansa.
Omien kokemusten mukaan Varimportista saajuuri perus ATK-liikkeen ihan OK palvelua. Kaikki miespuoliset ystäväni ovat saaneet hyvää tai erinomaista palvelua ko liikkeestä. Naispuoliset ystäväni, jotka ovat ko. liikkeessä asioineet ovat tunteneet olonsa tilanteessa epämukavaksi, kun huolto on tosiaankin selitelleet asiansa yhtä mallikkaasti kuin ketjun aloittajalle. Huijauksesta ei missään nimessä ole kyse, mutta sellainen olo saattaa helposti kyllä jäädä. Varmaan sillekin tiskille tunkee kyllä kaiken maailman setittäjää, niin ei ihme että huoltomiehet on vähän skeptisiä asiakkaidensa suhteen. Ei taida Applella muutenkaan olla kaikkein helpoin asiakaspalvelu muutenkaan, että ovat siinä vähän kahden tulen välissä.
Eräskin ystäväni oli saanut (omien sanomiensa mukaan) tinkaamalla ja pedanttisella penäämisellä itselleen sovittua takuun piikkiin erinomaisen diilin rikkoontuneen laitteen vaihtamisesta huomattavasti arvokkaampaan koneeseen.
OFFOPIC: Täytyy kyllä sanoa, että ihan ihme hommaa tää nykyajan takuuhommat yleensäkin on. Välillä ihan selvistä asioista joutuu penäämään ihmeellisen paljon ja kun vaan jaksaa valittaa niin saa ihan mitä tahansa.
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Harkinnan jälkeen edellinen viesti palautettu ennalleen, taisin olla liian herkkä tämän ketjun johdosta.
Keskustelu aiemmasta toimenpiteestäni poistettu.
Amanita
Keskustelu aiemmasta toimenpiteestäni poistettu.
Amanita
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
Mukavaa, että näinkin pitkällisesti asiaa on pohdittu. Täytyy edelleen siis todeta, että täällä on mukavimmat modet. 8)amanita kirjoitti:Harkinnan jälkeen edellinen viesti palautettu ennalleen, taisin olla liian herkkä tämän ketjun johdosta.
Keskustelu aiemmasta toimenpiteestäni poistettu.
Amanita
Re: Kokemuksia Varimportin huollosta Turussa???
mbpro 2011 akku paisui... vanhaan varimportista 2500 eurolla ostettuun koneeseen menin pyytämään että avaisivat ne kolme triwing y1 ruuvia. huollon herra kauppasi ensin uutta akkua. kun pyysin jos vain avaisivat ruuvit niin oli ottamassa konetta sisään ja hoitamassa hommaa ... hinta 49 euroa. Sanoin että aika suolainen hinta... herra vastasi että kallis erikoistyökalu, aikaa menee huollossa sekä tässä asiakaspalvelussa...
4 mäccia olen ko. kaupasta ostanut. seuraavan ostan jostain muualta.
ps. työkalun kauppahinta on 6,50 ihan suomikaupasta.
4 mäccia olen ko. kaupasta ostanut. seuraavan ostan jostain muualta.
ps. työkalun kauppahinta on 6,50 ihan suomikaupasta.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit