Olen yrittänyt asentaa uutta PIXMA MG 7750-tulostinta Maciin ( OS Sierra 10.12.1) tuloksetta. Homma stoppaa jo asennusohjelman asentamiseen Valitse tuote-kohtaan. Sen pystyn vielä valitsemaan, mutten yhdistämistä tietokoneeseen..
Tulostin on kytketty USB-piuhalla.
Kun katson asetuksista,.Tulostimet ja skannerit, koneella näkyy uusi tulostin Canon MG 7700-series.
Mikä mättää?
Tulostinajureiden asennusongelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
Re: TULOSTINAJUREIDEN ASENNUSONGELMA
Mulla oli kans jotain hämminkiä tulostimen asennuksen kanssa, koska sierraa tukeva ohjelmisto ei ollut valmiina.
Puhelimella tein WLAN asetukset tulostimeen ja tulostin toimii verkkotulostimena paremmin kuin mikään aikaisempi tulostin.
Kantsii kokeilla puhelimella tehdä se asennus, jos vain vinkkiä huolit vastaan
Puhelimella tein WLAN asetukset tulostimeen ja tulostin toimii verkkotulostimena paremmin kuin mikään aikaisempi tulostin.
Kantsii kokeilla puhelimella tehdä se asennus, jos vain vinkkiä huolit vastaan
Viimeksi muokannut jakovski, 9.11.2016 klo 21.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Re: Tulostinajureiden asennusongelma
Kiitos ohjeistasi. Tulostimen ajureiden asennus onnistui lopultakin myös USB-piuhalla. Otin yhteyttä Canon-tukeen ja sain sieltä seuraavanlaiset ohjeet. Ongelma oli kuulemma se, että USB-johtoa ei saanut kytkeä kiinni tietokoneeseen, ennen kuin ajurit oli ladattu yksitellen, käynnistäen aina koneen välissä.
TÄSSÄ Canonin ohjeet:
kiitos yhteydenotostanne koskien PIXMA MG7750 –laitteenne asennusta.
Suosittelemme suorittamaan laitteenne uudelleenasennuksen alaa kuvatulla tavalla.
Esimerkiksi USB-johdon kytkeminen ennen ajuriohjelman asentamista saattaa aiheuttaa asennusongelmia. Suosittelemme siksi poistamaan mahdollisen vanhan ajurin eli varmistakaa, että Canon-laite on päällä ja kytketty tietokoneeseen, ja seuratkaa ohjeita:
1. Menkää Järjestelmäasetukset –valikon kautta Tulostus ja skannaus –ikkunaan, poistakaa lukitus tarvittaessa ikkunan vasemmmasta alakulmasta ja valitkaa tulostinlistalta tulostimenne.
2. Painakaa minus-painiketta listan alapuolelta. Vahvistakaa laitteen ajurin poisto, irrottakaa USB-johto laitteiden väliltä ja käynnistäkää tietokone uudelleen. Voitte ladata ja asentaa laitteellenne tulostinajuriohjelman täältä:
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... &language=
Asentakaa ajuri tietokoneelle seuraavien ohjeiden mukaisesti. Suosittelemme katkaisemaan Internet-yhteyden ja keskeyttämään virustorjunta- ja palomuuriohjelmien toiminnan lataamisen jälkeen asennuksen ajaksi:
1.Aloittakaa lataaminen sivun oikeasta reunasta kohdasta ’Lataa’. Lukekaa sopimusehdot ja vahvistakaa vielä kohdasta ’Salli&Lataa’.
2.Tiedostot tallentuvat yleensä joko Työpöydälle tai Ladatut tiedostot -kansioon.
3.Avatkaa latauspaikka ja kaksoisnapsauttakaa tiedostoa, jolloin levykuva ilmestyy. Kaksoisnapsauttakaa seuraavaksi levykuvaa.
4.Kaksoisnapsauttakaa kansiossa olevaa .pkg-tiedostoa. Asennus käynnistyy. Seuratkaa asennusikkunoiden ohjeita ja liittäkää USB-johto kiinni, jos asennusohjelma sitä pyytää tai asennusohjelman lopuksi. Suosittelemme käynnistämään tietokoneen uudelleen, kun ajureiden asennus on valmis.
USB-johdon on hyvä olla korkeintaan 2 metriä pitkä, jotta yhteys toimii. Suosittelemme lisäksi aina välttämään USB-keskittimen käyttämistä USB-johdon ja tietokoneen USB-portin välillä. Kytkekää tulostin pöytäkoneissa keskusyksikön takana olevaan USB-porttiin. On hyvä kokeilla lisäksi eri portteja ja toista USB-johtoa, jos tunnistus ei heti toimi.
Mikäli laite ei asennuksen jälkeen näy automaattisesti listalla Tulostus ja skannaus -ikkunassa, lisätkää se listaan. Suosittelemme katsomaan tarkat ohjeet ajurin mukana toimitetun pdf-ohjeen ’Registering_OS_X_en-uk_R' avulla, joka löytyy Guide-kansion sisältä Documents-kansiosta (löytyy ajuripaketin sisältä).
Laitteen lisäämisen pääperiaate:
1.Varmistakaa, että olette käynnistänyt tietokoneen uudelleen ajurin asentamisen jälkeen ja että itse laitteessa on virta päällä.
2.Valitkaa tietokoneeltanne Järjestelmäasetukset-valikko.
3.Valitkaa +-painike ’Tulostus&skannaus/faksi’-ikkunassa ja valitkaa edelleen Oletus/Default valikko.
4.Valitkaa listasta laitteenne, jota olette lisäämässä.
5.Valitkaa Käytä/Use-valikosta ’Valitse tulostinohjelma/skanneriohjelma/Select printer software/scanner software’ ja oikea ajuri laitteelle. Joskus oikeaa ajuria ei löydy kyseisestä ikkunasta. Valitkaa tällöin kohta ’Muu/Other’, jonka kautta pääsette uuteen ikkunaan, josta voitte hakea haulla laitteenne mallin.
Skanneriajuriohjelma asennetaan samoilla purkuohjeilla osoitteesta:
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... &language=
Mikäli yhteys ei toimi asennuksen jälkeen, tarvitsemme tarkan tiedon, mihin asti onnistutte asennusohjeissa etenemään ja mitä mahdollisessa virheilmoituksessa sanotaan.
Asentakaa IJ Scan Utility –skannausohjelma seuraavasta linkistä(poistakaa ohjelma ja käynnistäkää tietokone uudelleen ennen uudelleenasennusta):
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... 22-1440031
Asennusohjeet on kerrottu lataussivulla kohdassa ’Asenna’.
Valinnaisen My Image Garden –skannaus-/tulostusohjelman voitte asentaa seuraavasta linkistä samalla tavalla:
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... 22-1434241
Asennusohjeet on kerrottu lataussivulla kohdassa ’Asenna’.
Käyttöopas tai sen asennuspaketti löytyy puolestaan seuraavasta linkistä:
http://gdlp01.c-wss.com/gds/8/030001995 ... FI_V01.pdf
Lisää käyttövinkkejä, ohjelmia ja oppaita Canon-laitteellenne löydätte täältä:
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... 20(32-bit)
Toivottavasti näistä ohjeista on apua muillekin.
TÄSSÄ Canonin ohjeet:
kiitos yhteydenotostanne koskien PIXMA MG7750 –laitteenne asennusta.
Suosittelemme suorittamaan laitteenne uudelleenasennuksen alaa kuvatulla tavalla.
Esimerkiksi USB-johdon kytkeminen ennen ajuriohjelman asentamista saattaa aiheuttaa asennusongelmia. Suosittelemme siksi poistamaan mahdollisen vanhan ajurin eli varmistakaa, että Canon-laite on päällä ja kytketty tietokoneeseen, ja seuratkaa ohjeita:
1. Menkää Järjestelmäasetukset –valikon kautta Tulostus ja skannaus –ikkunaan, poistakaa lukitus tarvittaessa ikkunan vasemmmasta alakulmasta ja valitkaa tulostinlistalta tulostimenne.
2. Painakaa minus-painiketta listan alapuolelta. Vahvistakaa laitteen ajurin poisto, irrottakaa USB-johto laitteiden väliltä ja käynnistäkää tietokone uudelleen. Voitte ladata ja asentaa laitteellenne tulostinajuriohjelman täältä:
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... &language=
Asentakaa ajuri tietokoneelle seuraavien ohjeiden mukaisesti. Suosittelemme katkaisemaan Internet-yhteyden ja keskeyttämään virustorjunta- ja palomuuriohjelmien toiminnan lataamisen jälkeen asennuksen ajaksi:
1.Aloittakaa lataaminen sivun oikeasta reunasta kohdasta ’Lataa’. Lukekaa sopimusehdot ja vahvistakaa vielä kohdasta ’Salli&Lataa’.
2.Tiedostot tallentuvat yleensä joko Työpöydälle tai Ladatut tiedostot -kansioon.
3.Avatkaa latauspaikka ja kaksoisnapsauttakaa tiedostoa, jolloin levykuva ilmestyy. Kaksoisnapsauttakaa seuraavaksi levykuvaa.
4.Kaksoisnapsauttakaa kansiossa olevaa .pkg-tiedostoa. Asennus käynnistyy. Seuratkaa asennusikkunoiden ohjeita ja liittäkää USB-johto kiinni, jos asennusohjelma sitä pyytää tai asennusohjelman lopuksi. Suosittelemme käynnistämään tietokoneen uudelleen, kun ajureiden asennus on valmis.
USB-johdon on hyvä olla korkeintaan 2 metriä pitkä, jotta yhteys toimii. Suosittelemme lisäksi aina välttämään USB-keskittimen käyttämistä USB-johdon ja tietokoneen USB-portin välillä. Kytkekää tulostin pöytäkoneissa keskusyksikön takana olevaan USB-porttiin. On hyvä kokeilla lisäksi eri portteja ja toista USB-johtoa, jos tunnistus ei heti toimi.
Mikäli laite ei asennuksen jälkeen näy automaattisesti listalla Tulostus ja skannaus -ikkunassa, lisätkää se listaan. Suosittelemme katsomaan tarkat ohjeet ajurin mukana toimitetun pdf-ohjeen ’Registering_OS_X_en-uk_R' avulla, joka löytyy Guide-kansion sisältä Documents-kansiosta (löytyy ajuripaketin sisältä).
Laitteen lisäämisen pääperiaate:
1.Varmistakaa, että olette käynnistänyt tietokoneen uudelleen ajurin asentamisen jälkeen ja että itse laitteessa on virta päällä.
2.Valitkaa tietokoneeltanne Järjestelmäasetukset-valikko.
3.Valitkaa +-painike ’Tulostus&skannaus/faksi’-ikkunassa ja valitkaa edelleen Oletus/Default valikko.
4.Valitkaa listasta laitteenne, jota olette lisäämässä.
5.Valitkaa Käytä/Use-valikosta ’Valitse tulostinohjelma/skanneriohjelma/Select printer software/scanner software’ ja oikea ajuri laitteelle. Joskus oikeaa ajuria ei löydy kyseisestä ikkunasta. Valitkaa tällöin kohta ’Muu/Other’, jonka kautta pääsette uuteen ikkunaan, josta voitte hakea haulla laitteenne mallin.
Skanneriajuriohjelma asennetaan samoilla purkuohjeilla osoitteesta:
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... &language=
Mikäli yhteys ei toimi asennuksen jälkeen, tarvitsemme tarkan tiedon, mihin asti onnistutte asennusohjeissa etenemään ja mitä mahdollisessa virheilmoituksessa sanotaan.
Asentakaa IJ Scan Utility –skannausohjelma seuraavasta linkistä(poistakaa ohjelma ja käynnistäkää tietokone uudelleen ennen uudelleenasennusta):
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... 22-1440031
Asennusohjeet on kerrottu lataussivulla kohdassa ’Asenna’.
Valinnaisen My Image Garden –skannaus-/tulostusohjelman voitte asentaa seuraavasta linkistä samalla tavalla:
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... 22-1434241
Asennusohjeet on kerrottu lataussivulla kohdassa ’Asenna’.
Käyttöopas tai sen asennuspaketti löytyy puolestaan seuraavasta linkistä:
http://gdlp01.c-wss.com/gds/8/030001995 ... FI_V01.pdf
Lisää käyttövinkkejä, ohjelmia ja oppaita Canon-laitteellenne löydätte täältä:
http://www.canon.fi/support/consumer_pr ... 20(32-bit)
Toivottavasti näistä ohjeista on apua muillekin.
Re: Tulostinajureiden asennusongelma
Olen kokemuksesta kiertänyt Canonin tuotteet kaukaa jo vuosien ajan ja tuo asennuslitania vaan vahvistaa sitä.
Viimeksi muokannut hannpk, 13.11.2016 klo 11.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 21,5"(Retina 4K, 2017) iMac 21,5 (Late 2012) MBA13"(mid 2019) TC 2TB, 1TB, 3TB Airport Express iPhone13 128GB, iPad 128GB (8.gen)
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit