Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Sana on (melkein) vapaa.
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 8.7.2015 klo 19.16
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
Tarina passannee tänne?
Hateylle kommentoin Dakotasta. Mainittu kaverini kertoi istuneensa hyppykoneessa, kun brittimajuri vieraili Utissa. Iso-Britannia on Euroopassa maahanlaskujoukkojen kehto, ja siksi kyseinen majuri oli Suomessa Dakotan putkessa istumassa. Tapana on, että hyppykoneen päästessä irti maasta lauletaan laulu: kun Dakotan pyörät irtosivat Utin kentästä, laulettiin "On päivänkakkaramaista kuolla jos...". Seurauksena oli poistumiskieltoa koko konekuormalle, rikosnimikkeenä sotilaan sopimaton käytös.
Hateylle kommentoin Dakotasta. Mainittu kaverini kertoi istuneensa hyppykoneessa, kun brittimajuri vieraili Utissa. Iso-Britannia on Euroopassa maahanlaskujoukkojen kehto, ja siksi kyseinen majuri oli Suomessa Dakotan putkessa istumassa. Tapana on, että hyppykoneen päästessä irti maasta lauletaan laulu: kun Dakotan pyörät irtosivat Utin kentästä, laulettiin "On päivänkakkaramaista kuolla jos...". Seurauksena oli poistumiskieltoa koko konekuormalle, rikosnimikkeenä sotilaan sopimaton käytös.
- Latvastalaho
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 5.4.2011 klo 16.58
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
Kyllähän se Corvette piti olla. Itselläni oli tuollainen 90-luvulla.
- Liitteet
-
- Kiihdytyskisat.jpg (1.32 MiB) Katsottu 4545 kertaa
Viimeksi muokannut Latvastalaho, 26.7.2017 klo 6.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiennyt, ettei sitä pysty kukaan tekemään, niinpä menin ja tein sen.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Nyt on kaikki nähty! Naapuru täräytti LOLvonsa käyntiin auton ulkopuolelta iluurillaan Kysyin että menettekö koko revohka takapenkille ja auto ajelee itsekseen,ei kuulemma vielä se onnistu.....
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Teslalla onnistuu sekin. Uusimmassa ei ole edes mittaristoa, vaan kaikki tehdään kosketusnäytöltä. Siinä on menty minusta vähän metsään ja käytettävyys huononee.
Arch Linux/KDE Plasma
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Voin kuvitella kuinka LOLvon omistaja puhui vaimonsa kanssa autossa kateellisesta näsäviisaasta naapurista.Armada kirjoitti:Nyt on kaikki nähty! Naapuru täräytti LOLvonsa käyntiin auton ulkopuolelta iluurillaan Kysyin että menettekö koko revohka takapenkille ja auto ajelee itsekseen,ei kuulemma vielä se onnistu.....
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Mittasuhteet jotenkin viturallaan siinä autossa ja sisätilatkaan eivät säväytä. Makuasioita joten relax.
Viimeksi muokannut Sherukka, 2.8.2017 klo 18.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 8.7.2015 klo 19.16
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja LapsSyksyn »
Uusi XC60 koeajettu tänään - Apple-yhteistyö näkyy Volvossa selvästi. Keskinäyttö on selvästi kuin iPad. Apple-kellon omistaja voisi ohjata auton toimintoja kellosta kuten Ritari Ässä aikoinaan... muutoin autosta voi olla montaakin mieltä.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Koeajoin eilen uuden Mondeon. Wannebeleikkiautomaatit ovat nekin kehittyneet vuosien saatossa, tuntui melkein oikealle automaatille. Mutta se kosketusnäyttö..yök. Miksi ihmeessä pitää autoihin survoa kosketusnäyttö ja kaikki lämppäri, poppikone ym toiminnot siihen. Ei pysty sokkona mitään säätämään, aina pitää katsoa mihin pikseliin sitä sormea yrittää sohia. Lisäksi sen kosketusnäytön pinta on kaamean näköinen, kun se on täynnä sormenjälkiä.
Peruutuskameran näyttönä toimii myös tuo kosketusnäyttötelkkari. Nythän siitä näkyi peruutusmaisema, mutta epäilen talvella tms rospuuttoaikana, tuon peruutuskameran näyttävän ainoastaan, että onko yö vai päivä, eli näytössä näkynee vain pelkkää mustaa yöllä ja päivällä tasaista harmaata, kun farmin perät on yleensä aina ihan likaisia, ei se peruutuskameran linssi tehne poikkeusta.
Kosketusnäyttöäkin hirveämpi ominaisuus on tuo järjettömyyden huipentuma: auto sammuu risteyksiin ja joka paikkaan. Typerä start-stop toiminto, vai minkä nimen sille on markkinointiosasto antanut. Koko idea on kuin keitetystä lampaanpäästä.
Eipä silti hienohan tuo oli, mutta niin epäkäytännöllinen tietokoneviritys, että hirvitti. Oma vanha ruosteenpolttama Fokkeri tuntui taivaalta tuon avaruusauton jälkeen.
Peruutuskameran näyttönä toimii myös tuo kosketusnäyttötelkkari. Nythän siitä näkyi peruutusmaisema, mutta epäilen talvella tms rospuuttoaikana, tuon peruutuskameran näyttävän ainoastaan, että onko yö vai päivä, eli näytössä näkynee vain pelkkää mustaa yöllä ja päivällä tasaista harmaata, kun farmin perät on yleensä aina ihan likaisia, ei se peruutuskameran linssi tehne poikkeusta.
Kosketusnäyttöäkin hirveämpi ominaisuus on tuo järjettömyyden huipentuma: auto sammuu risteyksiin ja joka paikkaan. Typerä start-stop toiminto, vai minkä nimen sille on markkinointiosasto antanut. Koko idea on kuin keitetystä lampaanpäästä.
Eipä silti hienohan tuo oli, mutta niin epäkäytännöllinen tietokoneviritys, että hirvitti. Oma vanha ruosteenpolttama Fokkeri tuntui taivaalta tuon avaruusauton jälkeen.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 772
- Liittynyt: 19.2.2008 klo 14.11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja andythewhale »
Mondeosta en tiedä mutta noiden peruutuskameroiden yhteydessä voi olla nykyisin pesurikin. Ajelin muutaman vuoden 2012-mallisella Volvo V40:lla jossa oli kamera ilman pesuria ja eipä siitä kurakeleillä tai märälläkään mitään nähnyt. Toimiessaan tai siis näkiessään oli ihan hyödyllinen toisinaan vaikka autossa oli peruutustutkakin.hatey kirjoitti:Nythän siitä näkyi peruutusmaisema, mutta epäilen talvella tms rospuuttoaikana, tuon peruutuskameran näyttävän ainoastaan, että onko yö vai päivä, eli näytössä näkynee vain pelkkää mustaa yöllä ja päivällä tasaista harmaata, kun farmin perät on yleensä aina ihan likaisia, ei se peruutuskameran linssi tehne poikkeusta.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Juu noilla kameroilla mitään täällä Suomessa tee, varsinkaan talvella. Itella on tutkat ja niillä pärjää ihan hyvin. Muutenkin parempi katsella samalla peileistä ja kuunnella tutkaa mitä vahdata jotain näyttöä vaan....en luota pelkästään nykytekniikkaan.
Mutta tuo aikaisemmin mainittu uusi Volvo on kyllä hieno, varsinkin tuo sedani. Parin vuoden päästä tuollaisen voisi raskia jo käytettynä ostaakkin.
Vaalealla värillä, niin ulkoa kuin sisältä....
Mutta tuo aikaisemmin mainittu uusi Volvo on kyllä hieno, varsinkin tuo sedani. Parin vuoden päästä tuollaisen voisi raskia jo käytettynä ostaakkin.
Vaalealla värillä, niin ulkoa kuin sisältä....
- Liitteet
-
- IMG_0030.JPG (193.47 KiB) Katsottu 3952 kertaa
-
- IMG_0032.JPG (1.52 MiB) Katsottu 3952 kertaa
Macbook Air M1, MB Retina 15" Late2013,Macbook Air 13" Late2010, Macbook White 13" Early2008, iPhone XS, iPhone 8, iP 6 Plus, iP 5S, iP 5, iP 4, AW S6, AW S3, iPad 2019, iPad 2017, iPad 2, IPod Touch 2.gen, ATV4K, ATV 4, ATV 2 ja Airpods 2.
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Mikä siinä start/stopissa hiertää? Omat luutuneet asenteet? Kyllä kai Fjordissakin sen saa pois päältä halutessaan, vaikka en ymmärrä miksi liikennevaloissa seistessä pitäisi jurnuttaa moottoria tyhmäkäynnillä.hatey kirjoitti:Kosketusnäyttöäkin hirveämpi ominaisuus on tuo järjettömyyden huipentuma: auto sammuu risteyksiin ja joka paikkaan. Typerä start-stop toiminto, vai minkä nimen sille on markkinointiosasto antanut. Koko idea on kuin keitetystä lampaanpäästä.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Juu, saa pois päältä, muttei pysyvästi, joka kerta pitää valikosta käydä se asettamassa. Tuo on säästäväisyydessään yhtä vammainen idea, kuin se, että takavaloledit ei pala päivällä. Nyt maailma pelastuu....Uskoo ken haluaa.
Nämä samat risteyksiin autojansa sammuttelevat maailman pelastajat ostavat kuitenkin kasvihuonetomaatteja ja käyvät etelän lomakohteissa, kummallisesti niissä valinnoissa ei maailman pelastaminen tulekaan kyseeseen. Hyvä omatunto ostetaan sammuttamalla auto keskelle risteystä ja ajaalla vesi/lumisateessa takavaloledit pimeänä. Vai mikä muu syy tuossa sammuvassa autossa on se juttu, että se on niin erinomaisen hyvä?
Nämä samat risteyksiin autojansa sammuttelevat maailman pelastajat ostavat kuitenkin kasvihuonetomaatteja ja käyvät etelän lomakohteissa, kummallisesti niissä valinnoissa ei maailman pelastaminen tulekaan kyseeseen. Hyvä omatunto ostetaan sammuttamalla auto keskelle risteystä ja ajaalla vesi/lumisateessa takavaloledit pimeänä. Vai mikä muu syy tuossa sammuvassa autossa on se juttu, että se on niin erinomaisen hyvä?
Viimeksi muokannut hatey, 9.8.2017 klo 9.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Jaa. Noilla tiedoilla kannattaisi neuvoa autoteollisuutta, siellä on vallalla sellainen käsitys että start/stop säästää polttoainetta. Miten lienevät siihen päätyneet.
En ole perehtynyt Fjordin valikoihin, mutta Volvossa toiminnon saa pysyväisluonteisesti päältä valikosta. En tosin ymmärrä miksi. Käyttökertakohtaisesti sen saa disabloitua kojelaudan painikkeesta. En ole sitäkään käyttänyt, koska pidän ominaisuutta varsin mukavana.
En ole perehtynyt Fjordin valikoihin, mutta Volvossa toiminnon saa pysyväisluonteisesti päältä valikosta. En tosin ymmärrä miksi. Käyttökertakohtaisesti sen saa disabloitua kojelaudan painikkeesta. En ole sitäkään käyttänyt, koska pidän ominaisuutta varsin mukavana.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Liikennevaloista pääsee läpi kaksi autoa, kun jokainen starttaa ensin omansa ja sitten valmistautuu pitkään lähtöön. En tiedä mitä siinä siten säästetään. Ei ainakaan hermoja, kun pahimmillaan joutuu odottamaan useat valot hitauden vuoksi.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad7 128G, iOS 17.0.2.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Se on nanosekunnissa päällä, kun kytkintä pikkuisen edes hipaisee. Start Stop ei ole kuin pääntauti, jos se haittaa.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
kaksi autoa
Volvossa moottori käynnistyy kun jalan nostaa jarrulta. Ennen kuin klabbi on kaasulla, on moottori käynnissä. Mersussa on painettava kaasua, mutta moottori herää käymään saman tien. Ensimmäisessä mehuautomaatti, toisessa kaksoiskytkentäautomaatti, joten ei tarvitse hämmentää vaihteita vaan auto on saman tien liikkeellä. Kyllä se viereisen kaistan tyhmäkäynnissä jurnuttava väkisinvaihdettava jää _aina_ viivalle, sori.
Ehkä jäärien pitäisi päivittää autotekniikan tiedot tälle vuosituhannelle.
Volvossa moottori käynnistyy kun jalan nostaa jarrulta. Ennen kuin klabbi on kaasulla, on moottori käynnissä. Mersussa on painettava kaasua, mutta moottori herää käymään saman tien. Ensimmäisessä mehuautomaatti, toisessa kaksoiskytkentäautomaatti, joten ei tarvitse hämmentää vaihteita vaan auto on saman tien liikkeellä. Kyllä se viereisen kaistan tyhmäkäynnissä jurnuttava väkisinvaihdettava jää _aina_ viivalle, sori.
Ehkä jäärien pitäisi päivittää autotekniikan tiedot tälle vuosituhannelle.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
^ Puhunet automaatista? Fordin manuaalisessa moottori käynnistyy kun koskee kytkimeen. Auto sammuu ainoastaan jos vaihtaa vapaalle. Fiestassa kojelaudan painike, jolla saa pois päältä. Joka kerta erikseen kytkettävä pois päältä jos niin haluaa. Tosin, voi jättää myös vaihteen päälle.
Vitutuksesta voimavara!
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Itse aina otan tuon pois päältä, kun lähden (kesällä ehkä pari kertaa viikossa, muuten mp:llä), sillä väittää kuka mitä tahansa, se paholainen viive on todellinen ja ainakin minulle häiritsevä, auto V60 CC, onneksi vanhassa C30 T5-mallissa ei tota ole.
Vandaali
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Kukin tavallaan. Minulla on V70 D4 automaatilla kohta 100.000 km takana ja päivittäin ajan stadissa, mutta s/s ei ole koskaan vaivannut tai häirinnyt. Jalkaa jarrulta nostaessa moottori käynnistyy ja autoa voi ryömittää eteenpäin, vaikka jarrua ei ihan kokonaan vapauttaisikaan.
Mersun kaksoiskytkinautomaatissa tilanne on sikäli toinen, että siinä ei ole samanlaista ryömintää kuin mehuautomaatissa, jolloin moottori ei käynnisty vielä jalka jarrulta nostettaessa, vaan vasta kun painaa kaasua. Toinen tekijä on varmaan mersun auto hold -toiminto, joka pitää auton aloillaan vaikka jarrua ei painaisikaan koko aikaa. Ei siinäkään kukaan jää takana torvea soittamaan. Kansanperinneyhdistyksen jääräosasto on vasta painamassa kytkintä pohjaan väkisinvaihdettavassa vanhan liiton autossaan, kun olen jo edennyt hyvän matkaa eteenpäin.
Mersun kaksoiskytkinautomaatissa tilanne on sikäli toinen, että siinä ei ole samanlaista ryömintää kuin mehuautomaatissa, jolloin moottori ei käynnisty vielä jalka jarrulta nostettaessa, vaan vasta kun painaa kaasua. Toinen tekijä on varmaan mersun auto hold -toiminto, joka pitää auton aloillaan vaikka jarrua ei painaisikaan koko aikaa. Ei siinäkään kukaan jää takana torvea soittamaan. Kansanperinneyhdistyksen jääräosasto on vasta painamassa kytkintä pohjaan väkisinvaihdettavassa vanhan liiton autossaan, kun olen jo edennyt hyvän matkaa eteenpäin.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
^Kytkin? Minun autossa valot sytytetään kytkimestä. Urkuharmonit, joissa lattia täynnä pedaleja, on sitten erikseen.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit