Sivu 182/202

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 26.3.2016 klo 17.13
Kirjoittaja amanita
Mik´on tuo, jok´ol saapunut USAn Floridaan Kanadasta Quebeckisät asti?
Kulkine1.jpg
Kulkine .jpg

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 26.3.2016 klo 19.33
Kirjoittaja Anghorn
Polaris Slingshot. ;)

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 26.3.2016 klo 19.50
Kirjoittaja amanita
[:D] Tämä se on ihime paikka, kun melkeest kaikkee tiedetään. [:D]

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 26.3.2016 klo 21.18
Kirjoittaja redhat
Ei päivänkakkaran saakutti päivänkakkara.
Auto oli torstaina huollossa kun Eberi ei toimi. Diagnoosi, ECU rikki. Osa + työt yli 500e.
Ei mitään, auto kuntoon ja kovaa ajoa.

No kestihän tuo korjaus sen iltapäivän kun hain auton huollosta pois. Eipä toimi Eberi enää.
Miten voi päivänkakkara olla mahdollista että mikään ei mene sovinnolla finaaliin päivänkakkara. >:(
Tiistaina sitten soittoa huoltoon, saavat kyllä korjata niin että minä en maksa euroakaan.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 27.3.2016 klo 11.15
Kirjoittaja Leader dog
amanita kirjoitti:Mik´on tuo, jok´ol saapunut USAn Floridaan Kanadasta Quebeckisät asti?
Kulkine1.jpg
Kulkine .jpg
Itsekkin vime viikolla huomasin noiden uudentyyppisten kulkineiden ilmestymisen Floridassa. Tyypillisesti niissä stereot pauhasivat melko äänekkäästi, etenkin Miami Beachin Oseansreetillä madellessaan..

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 27.3.2016 klo 12.32
Kirjoittaja OlliK76
Tässä kun kevät alkaa lähestymään oikein kunnolla ja motoristin kausikin starttailee vähitelle niin hieman fiiliksiä muutaman vuoden takaiselta kierrokselta. Tauko Pohjois-Espanjassa, pienen räntäsateen jälkeen huhtikuun lopussa. Toisella puolella vuorta oli loskaa 3-5cm tien pinnassa yhtä äkkiseltään, tunnelia pitkin läpi vuoren ja loska oli poissa mutta kosteat tiet jäi. Suola-autokin oli tullut tankkaamaan tuossa taustalla ja aura-auto odotteli jotain ..

Joskohan jo tänään pääsisi pikkasen ajamaan, kuumottaa aika vahvasti ja uutta reissua kesälle jo suunnittellessa..

ps. bemarin lohkon päällä voi matkalainen lämmittää einesburgerin .. ainakin hieman lämpimämmäksi [:D]

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 3.4.2016 klo 22.30
Kirjoittaja Peitsamo
Ja nyt asiaan, jossa jokaisella on mielipide ja se persreikä...

Eli ruostevaurion paikkaus. Tuossa renkaita vaihtaessa huomasin nyt eukolla käytössä olevaan vanhaan siistiin ilmestyneen hienoista pintaruostetta oikean alaoven takaosaan. Ei siis lähelläkään maalipintoja, mutta suunnilleen siitä mistä tunkilla nostetaan. Ajattelin ottaa sen pikaisesti kiinni niin ei ainakaan heti lähtisi leviämään kuin telkkä pöntöstä. Muutenhan pohja on yllättävän hyvässä kunnossa viitisentoista vuotta vanhaksi japsiksi eli tuo kohta poislukien ruosteeton

Ensin rappuutetaan ruoste pois, sitten happopohjamaali tai jokin ruostesyöjä. kannattaisiko tähän päälle laittaa vielä jotain muuta?

e: tekeekö tuollaisilla pistehiekkapuhaltamilla muuten mitään? Ainakin Biltemasta ym. paikoissa myydään tuollaisia kompuraan liitettäviä aparaatteja

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 4.4.2016 klo 4.26
Kirjoittaja jakovski
Kyllähän se on aika hankala saada pois. Paras on vaihtaa koko ruostunut pelli pois.

Mutta, dinitrol annitrol siihen rapsutetun pellin päälle, sit siihen pohjamaali ja pintamaali ja lakka. Ei se ruoste sieltä ihan helpolla leviä, ellei saa happea. Tuolla saat ainakin hetkisen lisähengitystä. Eli se lakka siinä on tärkeää. Mutta kuten sanottua, kuin pärsereikiä, on myös tapojakin.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 4.4.2016 klo 19.13
Kirjoittaja CrashDummy
Hiekkapuhallus, paksua sinkkipohjamaalia siveltimellä pari ohkaista kerrosta (esim. Motonetissa david's zinc 182), kevyt hionta hienolla paperilla, pohjamaali ja pintamaalia (vaikka spraypullosta) muutama kerros. Sinkkispraytkin toimivat mutta jää helposti niin ohueksi että ei kestä kuin hetken. Happomaalikaan ei vedä vertoja paksulle sinkkimaalille. Viime kesänä tein näitä omaan kulkupeliini pitkästä aikaa ja yhteen kohtaan oviaukossa jäi happomaali paljaaksi, nyt punertaa jo. Muualla ei ole mitään oireita. Kiveniskemille alttiisiin kohtiin kannattaa sipaista kiveniskumassaa kun maali on kuivunut, vaikka spraypullosta. Onhan noita päällemaalattaviakin tietysti. Kuivumisajoista kannattaa pitää kiinni.

Kaikki muut konstit ovat tekohengitystä jolla pääsee seuraavaan kevääseen, ja sitten huomaa että ruoste on levinnyt entistä laajemmalle. Kyllä ne Biltemankin hiekkapuhallusvehkeet toimivat pienissä kohteissa, kompurassa pitää olla aika iso tuotto tai sitten pikku pätkissä että riittää teho eikä pala kompura kiinni. Puhallushiekkaa saa 25 kg säkissä rautakaupasta edullisesti.

Pohjamaali on huokoista ja imee siten vettä, joten ehdottomasti pintamaali päälle, se on vesitiivis. Ruosteensyöjät ovat niin hitaita että niiden kanssa ei kannata leikkiä, eivätkä ne ole pitkäikäisiä. Ne toimivat parhaiten, kun saa ruosteisen osan upotettua liemeen likoamaan. Ne perustuvat yleensä fosfori- tai sitruunahappoon tms. rautaoksidin kanssa reagoivaan kemiaan ja sen pitää olla pitkän aikaa suoraan ruosteen päällä, kosteana.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 4.4.2016 klo 19.34
Kirjoittaja hatey
Lisä mielipiteitä: Owatrol ruosteenestoöljy hiotulle pinnalle, tunkeutuu hyvin sinne ruostepisteisiin joita ei saa hiottua (peltiinhän tulee sellaisia neulanpistoa pienempiä reikiä) tuo mömmö syrjäyttää siitä hapen ja kuivuu lopulta siihen pintaan. Päälle pohjamaali ja pintamaali. Pitää ruosteen pois paremmin kuin sinkkispray.
http://maritimshops.fi/fi/tuote/9142837 ... 45608323/1

Toinen pelkkää sinkkisprayta parempi aine pohjimmaiseksi on (myyntipaikastaan huolimatta) Bilteman ruosteenpoistoaine. Tuon päälle se sinkkispray.
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Ruo ... 000017148/

Pelkkä sinkkispray pohjilla päästää sen ruosteen uudestaan läpi, koska se spray ei tapa sitä ruostetta.

e: tietysti hionnan jälkeen jos jaksaa laittaa siihen koritinaa ohuelti, niin se kohta on takuulla viimeinen paikka mikä autosta ruostuu. On vaan taitoa vaativaa hommaa, ei harjoittelematta onnistu. Mutta ainoa oikeasti toimiva konsti.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/806704/B ... pasta-05kg
http://www.motonet.fi/fi/tuote/806706/K ... r-LT-n400g

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 4.4.2016 klo 21.16
Kirjoittaja tosikko
Höh, eli öljyä alle ja maalia päälle? Kuullostaa nurinkuriselta, kun heti epäilyttää että öljy ei sieltä pois haihdu ja eihän sen päällä voi mikään maali pysyä? [:/]

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 4.4.2016 klo 21.41
Kirjoittaja hatey
Ei ole nimestään huolimatta öljyä, jos owatrolla ihmettelet, se on kuin lakkaa olemukseltaan. Mielestäni koritinan jälkeen toiseksi paras aine. On alkujaan tarkoitettu rautaveneisiin. Ne lillivät suolavedessä paljon enemmän kuin auto, joten on aika tehokas kampe. ( jos eivät ole koostumusta muuttaneet, siitä kun olen tuota käyttänyt)

Toisaalta kun auto lähtee ruostumaan, on peli jo menetetty. Kaikki korjailu on vain tekohengitystä ja taistelua tuulimyllyjä vastaan. Autot ovat suunniteltu lahoamaan alta pois, jotta saadaan uusia myytyä. Joskus kakarana harrateautoja jaksettiiin tervata, pestä ja vahata, kunnes kyllästyin amerikanromuihin ja rokkenrolliin (musiikki ja amerkkalainen cocacolakulttuuri pilaavat aivot). Käyttöautoa ei jaksa, kun lahoaa, niin äkkiä vahinko kiertoon ja uutta alle. Autot ovat kuin vessapaperirulla: Osta-käytä-heitä pois.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 5.4.2016 klo 1.33
Kirjoittaja maccivaari
hatey kirjoitti:Ei ole nimestään huolimatta öljyä, jos owatrolla ihmettelet, se on kuin lakkaa olemukseltaan. Mielestäni koritinan jälkeen toiseksi paras aine. On alkujaan tarkoitettu rautaveneisiin. Ne lillivät suolavedessä paljon enemmän kuin auto, joten on aika tehokas kampe. ( jos eivät ole koostumusta muuttaneet, siitä kun olen tuota käyttänyt)

Toisaalta kun auto lähtee ruostumaan, on peli jo menetetty. Kaikki korjailu on vain tekohengitystä ja taistelua tuulimyllyjä vastaan. Autot ovat suunniteltu lahoamaan alta pois, jotta saadaan uusia myytyä. Joskus kakarana harrateautoja jaksettiiin tervata, pestä ja vahata, kunnes kyllästyin amerikanromuihin ja rokkenrolliin (musiikki ja amerkkalainen cocacolakulttuuri pilaavat aivot). Käyttöautoa ei jaksa, kun lahoaa, niin äkkiä vahinko kiertoon ja uutta alle. Autot ovat kuin vessapaperirulla: Osta-käytä-heitä pois.
Muistan hurjasta nuoruudesta kaverin, joka ensin tervasi autonalustan ja sitten ajeli hiekkaisilla metsäteillä jotta sai tervaukseen vielä kestävämmän pinnan. Monet oli keinot.Kun Avensis joskus ruostuu, en sure vaan ostan käytettynä tuoreemman.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 5.4.2016 klo 9.21
Kirjoittaja Peitsamo
Datsunin helmoista hinkkasin neekerintukalla (mikä lie oikea nimi [:#]) yilmääräiset pois ja pukkasin Noveroxia kylkeen, jonka päälle sitten vähän maalia. Näin kaaraa uudestaan tuossa jokin aika sitten muutama vuosi toimenpiteen jälkeen ja edelleen oli pitänyt suht hyvin. Voi toki olla, että voisin nyt kokeilla pohjaan tuota hateyn mainitsemaa Bilteman litkua poistamaan lisää ruostetta ja jotain edellisen tapauksen tyyppistä toimenpidettä

Lisäaikaahan näillä ostetaan, mutta mikäli muutaman tonnin arvoinen, toistakymmentä vuotta vanha, käyttöauto vähän alkaa kukkimaan niin eipä sillä mitään väliä ole. Tuskinpa katsastussedällä vähään aikaan on huomauttamista asiasta

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 29.4.2016 klo 20.21
Kirjoittaja Lare
redhat kirjoitti:Ei päivänkakkaran saakutti päivänkakkara.
Tervetuloa joukkoon. Kaikki menee päin päivänkakkaraa, paitsi munat.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 29.4.2016 klo 20.32
Kirjoittaja LapsSyksyn
Naapuritalossa asuu "vanhempaa saapumiserää" edustava herrasmies. Rouvansa kanssa ovat olleet aina oikein mukavia, auttavaisia mutta nyt alkaa valitettavasti ikä painaa herraa. Kovin autostaan tarkka ja entinen autoalan ammattilainen, mutta ei jaksa enää huolehtia kulkupelistään. Fiksasin hänen autoansa jo viime kesänä, ja jos huomenna sää sallii, vetäisen vaahdottimella liuotinpesuaineen Hopan pintaan, odottelun jälkeen huuhtelen, sitten kinnaspesu, kuivattelua, savestus, huuhtelu ja lopuksi Collinite pintaan. Ainoa ehto on, että omistaja itse kertoo minulle valheita uskottavalta kuulostavalla tavalla työn ajan, toki jaksamisensa mukaan...

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 1.6.2016 klo 7.03
Kirjoittaja s1970
Oiskohan kellään mitään ehdotusta mp:lle tarkoitetusta iPhone 6S+ kotelosta, joka oikeasti kestää vettä. Olen aina ollut maailman huonoin suunnistamaan ja käytän hyvin usein puhelinta autossa oikean osoitteen löytämiseen. Monet ovat ehdotelleet kuulokkeita (jotta kuulen ääniopasteet), mutta haluan ajaa vain pyörän ja viiman ääni korvissa....pyörä on tämä:
http://www.suzukifinland.fi/mp/gsr750a.php , kiitos jo etukäteen.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 5.6.2016 klo 20.01
Kirjoittaja Leader dog
Olin eilen kaverin ajoa katsomassa;

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 10.6.2016 klo 20.57
Kirjoittaja Jussi68
Saako täällä keskustella tuliaseista ja niihin liittyvistä jutuista?
Olisi pari kysymystä...

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 10.6.2016 klo 21.13
Kirjoittaja hot
Sopiiko "Varokaa, ampu tulee" -ketju? http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=53&t=232496

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 10.6.2016 klo 21.30
Kirjoittaja Jussi68
hot kirjoitti:Sopiiko "Varokaa, ampu tulee" -ketju?
[:(] en muistanut ko. ketjua ollenkaan... sinne siis 8-)
Kiitos.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 12.6.2016 klo 22.10
Kirjoittaja amanita
Lähestulkoon kuuli, miten kuskia ketutti.. sääliksi melkein kävi. Komia kaara noin muutoin.

Luulisi vian löytyvän jostain muualta kuin jalkatilasta, vaan mistäpä tuon varmaksi tietää.
Ketuttaa.jpg

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 13.6.2016 klo 9.48
Kirjoittaja tosikko
Amanitan kuvassa lienee syynä noilla seuduilla varsin yleinen TBtGP -syndrooma, eli Turtle Behind the Gas Pedal. [:|] Kovin ikävä tilanne varsinkin liikennevaloissa.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 13.6.2016 klo 9.57
Kirjoittaja K_Kolja
Jos se hakee reset-nappulaa?

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 13.6.2016 klo 10.24
Kirjoittaja thoug
Ongelma ratin ja penkin välissä, eikä ymmärtänyt edes sitä mihin sillä viitataan.