Sivu 184/202

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 28.10.2016 klo 23.05
Kirjoittaja Kauppalopo
Samaa mieltä siitä, että Michelinin ominaisuudet katoavat kulutuspinnan vähetessä. Vaihdoin juuri premacyt uusiin ja pitoero on käsittämätön.

Halpisrenkaista taas eri mieltä, toisessa autossa on jotkut Tigaris tjsp skeidat, jotka eivät pidä mitään muuta kuin kovaa ääntä.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 31.10.2016 klo 20.23
Kirjoittaja CrashDummy
hatey kirjoitti:Minulle riittää oma ajokokemus, ilman essonbaareja. Auton alla on ollu pinnatuista halpiksista törkyhintaisiin testivoittaja premiumeihin, ja nyt on LingLongit. Ja ne on hyvät. Esm Pirellejä en osta enää koskaan, yhdestä repesi kulutuspinta irti parinkuukauden ikäisenä. Juu, oli varmaan maanantaikappale, mutta kun se maanantaikappale satuu omalle kohdalle, se on viimeinen maanantaikappale. Michelineistä suorastaan romahtaa ajotuntuma kun kulutuspintaa on vielä puolet jäljellä, Contin kesäkumit on muuten mukavat, mutta ne suorastaan sulaa alle, eli kuluvat järjettömän nopeaan. Contit ovat taasen talvikumeksina hyvät. Kesäkumeina LingLongit omassa käytössä pesevät nuo premiumit mennen tullen. Itseasiassa ovat parhaat kesäkumet, joita minulla on ollut.
Kallis ei aina ole parasta. [:|]
Nyt en kyllä yhdy edelliseen puhujaan (enkä edes mielipiteeseen) Contista. Muutamissa omissa autoissa on ja on ollut Contin EcoContacteja ja PremiumContacteja niin tehdas- kuin jälkiasennettuna ja niitä on vaihdettu noin 120000 km mittarilukemissa eli noin 60 tonnia per sarja. Hiljaisia, pieni vierinvastus ja hyvä pito, erityisesti märällä, loppuun asti. Ovat olleet hintansa arvoisia ehdottomasti. Aikoinaan arvelin että Michelin olisi ollut kesällä kunkku, mutta yhden uuden auton mukana tulleet Contit muuttivat käsityksen.
Kesäautossa on Michelinit, joista pito on kadonnut iän, ei kulumisen myötä.
Talvella ajetaan vain Nokian kitkoilla jotka on myös hyviksi havaittu. Niillä pääsee yhtä pitkään kuin Conteilla kesällä, tosin 5 vuoden jälkeen paras pito on mennyt vaikka pintaa on noin 4-5 mm jäljellä.
Halpiksia, aasialaisia eikä erityisesti kiinalaisia tule ikinä. Hyvän renkaan hinta senttiä/km ei ole lopulta mitenkään merkittävästi suurempi kuin halpiksen, eikä tule ylläreitä. Niiden maahantuojatkin ovat jokseenkin pysyvää sorttia, jos ongelmia esiintyy eli takuukin oikeasti toimii. Jos joskus sattuu tarvitsemaan, omalle kohdalle ei ole sellaista tarvetta osunut.
Kalleus on suhteellista tässäkin. Kilometrihintaa verrattaessa ja sitten lehtien testien mm. märkäpito-ominaisuuksia katselemalla voi sitten tehdä päätelmiä siitä, mistä haluaa maksaa.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 31.10.2016 klo 20.54
Kirjoittaja hatey
Jokaisellahan omaan uskomukseen perustuvat mielipiteensä. [:|]

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 31.10.2016 klo 21.29
Kirjoittaja Sherukka
Samaa mieltä sinun kanssasi ja eri mieltä (kokemus) crashin kanssa.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 1.11.2016 klo 3.57
Kirjoittaja maccivaari
Kauppalopo kirjoitti:Samaa mieltä siitä, että Michelinin ominaisuudet katoavat kulutuspinnan vähetessä. Vaihdoin juuri premacyt uusiin ja pitoero on käsittämätön.

Halpisrenkaista taas eri mieltä, toisessa autossa on jotkut Tigaris tjsp skeidat, jotka eivät pidä mitään muuta kuin kovaa ääntä.
Mä vaihdan rengasmerkkiä ku mustalainen hevosta.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 1.11.2016 klo 16.18
Kirjoittaja Sherukka
Oikea asenne koska ei mikän merkki ole yliverto, eikä eri kokoluokkia renkaista edes testata millään lailla joten käytännön ominaisuudet saa olla mitä vaan koska raha ratkaisee ja jostain säästävät takuuvarmasti.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 2.11.2016 klo 6.45
Kirjoittaja s1970
Aaah, eilen saapui pyörään uusi power commander, ackran putki, pakosarjat, satula ja nokka. Viikonloppuna alkaa asentelu, niin saa vähän lisää tehoja seiska puolikkaaseen GSR:ään. Ainoa haittapuoli tässä on se, että räntää sataa, eikä pääse heti testailemaan, perrrr......

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 4.11.2016 klo 8.23
Kirjoittaja CrashDummy
hatey kirjoitti:Jokaisellahan omaan uskomukseen perustuvat mielipiteensä. [:|]
Noh, jos luit niin omasta kokemuksestani kirjoitin. Tässä autoalalla 35 vuotta töitä tehneenä ja jonkun verran ympäri maata työn vuoksi ajaneena on noita kilometrejäkin kerääntynyt sen verran, että esimerkiksi Tekniikan Maailman rengastestit ovat saaneet käytännön vahvistuksen. Niissä pärjäävät renkaat ovat hyviä myös amatöörin alla, heikosti menestyvät ovat sitten huonompia ja hintakorrelaatiokin on nähtävissä.

Mutta kuten sanoit, kukin uskoo mihin itse haluaa. Tai sitten nojaa kokemukseen ja tietoon. Suurin osa kuskeista ei pysty erottamaan renkaiden eroja omassa autossaan, melua lukuunottamatta. Samoin suurta osaa renkaan parhaista ominaisuuksista ei onneksi tarvita kuin ääritilanteissa.

Samalla periaatteella voisi ihmetellä, miksi kukaan ostaa Maceja kun niiden hinta on kaksin-moninkertainen kilpailijoihin verrattuna...eihän ne voi olla niin paljon parempia, eihän? No miksi niitä sitten ostetaan?

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 4.11.2016 klo 9.25
Kirjoittaja Hepo
Itse kokenut eräässä edellisessä autossa, että vaihto merkkirenkaasta halvemman valmistajan renkaisiin ja kulutus nousi 7 -> 7,5 l/100km.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 4.11.2016 klo 16.25
Kirjoittaja Sherukka
Tuo taas riippuu ihan mitä ovat painottaneet renkaan suunnittelussa.

TM-testivoittaja ei todellakaan ole paras rengas, riippuu ihan miten sinä painotat ominaisuuksia. Onhan se myös hivenen huvittavaa että testaavat talvirenkaita sellaisissa olosuhteissa ettei niitä oikeasti ole koskaan oikeassa elämässä ja niin alhaisilla nopeuksilla ettei rengas pääse edes elämään kuten todellisessa elämässä? Tästä syystä en viitsi niitä ottaa kovinkaan vakavasti ja aina on ostamani renkaat pitäneet erittäin hyvin, oli keli mitä tahansa. Järjen käyttö on suotavaa ja ei todellakaan kannata uskoa tilastoja/tutkimuksia nielemättä, ei koskaan! 8-)

Esim: http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/talv ... arrutukset
"Mitä suurempi nopeus, sitä vähemmän renkaille saadaan eroja, koska pitoerot pienenvät."

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 21.11.2016 klo 5.39
Kirjoittaja amanita
Autonpoikanen lentoa treenaamassa?
1.jpg
1.jpg (594.07 KiB) Katsottu 4805 kertaa
2.jpg
2.jpg (696.56 KiB) Katsottu 4805 kertaa
Aika uusi Tesla

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 23.11.2016 klo 19.25
Kirjoittaja amanita
Tässpä Hätziille vinkki uudeksi mopoksi sen entisen reppanan tilalle.
Hianot väskyt.
Jenkki-mopo.jpg
Jenkki-mopo.jpg (329.23 KiB) Katsottu 4662 kertaa

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 23.11.2016 klo 20.12
Kirjoittaja hatey
^Pyh pah hapatusta, kyllä täältäkin löytyy sivulaukkumopo. (kuvassa lisäksi sormenpää)

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 24.11.2016 klo 7.09
Kirjoittaja s1970
Hieno rauhallisen ihmisen peli, johon näköjään mahtuu vähän tavaraakin, itselläni ollut aina "naku"-malleja ja matka taittunut reppu selässä (johtunee omasta tynnyri-koosta, tarvitsee aivan sairaasti tehoja, jotta pääsee edes liikkeelle)

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 8.12.2016 klo 23.52
Kirjoittaja arisel

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.12.2016 klo 16.39
Kirjoittaja Sherukka
Suosikaa jatkossakin rikollisjärjestöjä kuten VW-Group!
http://europe.autonews.com/article/2016 ... /161209843
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/porsche ... a/gMmTyMnE
Uskomatonta toimintaa!!! :o
...ja miten toimivat idio***i ihmiset? Ostavat niitä edelleen! Uskomatonta, aivan käsittämätöntä...
Etenkin kun tilastollisesti sama konserni joutuu pulittaan ylivoimaisesti eniten takuun alaisiin korjauksiin per auto, ei minulla olisi aikaa rampata saksalaisen auton kanssa jatkuvasti huollossa. Laadusta ei kyllä ole enää mitään merkkejä jäljellä, jos koskaan ollutkaan (mielestäni ei).

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.12.2016 klo 16.57
Kirjoittaja Kauppalopo
Vw-group on yhtiö tai yhtymä, ei järjestö. Enkä usko, että sammakonsyöjien maassa punkkupäissään algerialaishalpatyövoimalla kootulla autolla kolisteleva olisi Porschea muutenkaan ostamassa, joten sinun ostoaikeillasi ei tässä ole merkitystä.

Minulla on ollut joskus volkkari, jolla ajoin noin 100.000 huoletonta kilometriä. Mainio auto, jossa kaikki toimi fiksusti.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.12.2016 klo 17.11
Kirjoittaja Sherukka
Tiedän sinunlaiset ihmiset, te ette välitä mistään ettekä usko mihinkään faktoihin. Tulee ihan jotku toimitusjohtajat mieleen (sinne päädytään kun ei osata tehdä oikeita töitä, eikä mikään vitsi). En edes yritä sinunlaisia tässä maailmassa auttaa, vaan saatte pärjätä ihan itse. Nm. "Liian monta pelastanut VW Groupin rakentamasta laaduttomuusloukusta jossa laitetaan artisti maksamaan ja mukamas tullaan reilusti vastaan". Nuku vain ja näe jatkossakin noita uniasi. [:D]

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.12.2016 klo 18.55
Kirjoittaja Kauppalopo
Uuh, syväluotaavaa analyysia ja partaveitsenterävää kritiikkiä.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.12.2016 klo 19.05
Kirjoittaja Sherukka
Ota opiksi. 8-)

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.12.2016 klo 20.05
Kirjoittaja Peitsamo
Mitäs homppulaisilla kokemuksia noista hitusen vanhemmista (10 vuotta about) V50:stä Volvoista? Bensa pitää olla ja mielellään vähemmän Fordia eli ei mitään 1.8 litraista durateccia. 2.4 litrainen on ilmeisesti Volvon oma tekele. Tutulla on 05 vuoden malli, joka muuten on toiminut ok, mutta joitain mystisiä sähkövikoja on ollut. Liekö uudemmissa tai viimeistään 07 faceliftissä saatu korjattua nuo vähemmäksi...

En muuten varmaan harkitsisi vaihtoa, mutta velipoika haluaisi ostaa tämän nykyisen Accordin ja vähän alustavasti mietiskelen vaihtoehtoja

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 10.12.2016 klo 14.37
Kirjoittaja Kauppalopo
Noissa alkupään v50:ssä oli paljonkin mystisiä sähkövikoja, mutta ymmärtääkseni laatu parantui nopeasti.

2,4 on Volvon oma mylly, luotettava mutta janoinen.

V50 on pitkälti Ford, perustuu Focucseen.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 11.12.2016 klo 1.17
Kirjoittaja Erño
Osta joku 08 tai uudempi, polestar totta kai.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 11.12.2016 klo 16.37
Kirjoittaja Peitsamo
Kylläpä Suomesta löytyy noita lastutuspajoja. 2.4 bensamyllyn pystyy järkevästii lastuttamaan, mutta muuten pitäisi olla kyllä diesel.

Jos jotain ostan niin hinnan pitäisi olla maks kympin pinnassa. Käteiskaupalla olen tähänkin mennessä ostanut ja tulen niin kyllä tekemään jatkossakin, joten kovin uusia autoja sillä ei lähdetä ostamaan.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.1.2017 klo 19.29
Kirjoittaja K_Kolja
Taitaa olla pyöränlaakerilla mailit täynnä. Ruvennut kuulumaan sellainen vaimea rohina, joka voimistuu nopeuden kasvaessa eikä se muutu jos heittää vapaalle, eli moottori-/vaihteisto-osaston voinee laskea ulos vika-arveluista. Ääni vaimenee vasemmalle kaartaessa. Hieman vaikea korvakuulolta paikallistaa lähdettä, mutta arvelisin syylliseksi oikeaa etupyörää, voisinko olla oikeassa?