Sivu 6/6

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 1.1.2016 klo 18.13
Kirjoittaja Lare
jakovszki kirjoitti:Isossa E mersussa hitokseen pienempi kääntöympyrä. Volvo on todella surkea kääntymään, kaikki muut menee edelle heittämällä.
No, mese onkin takavetoinen. Itsekin ikävoin 300-sarjan bemaria. Merkin vaihto toi sellaisen yksityiskohdan, että takatuuparilla sai kiihdyttää samalla kun kääntyi. Etuvedolla taas käännytään ensin ja sitten vasta lätkä pohjaan. 4-vedolla sai kääntyessä kiihdyttää mutta parkkihallien kankeus oli ominaisuusuus (530 xda).

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 1.1.2016 klo 18.15
Kirjoittaja theinonen
Volvo on pelkästään järkisyistä ostettava tylsien ihmisten auto.

Saattaa olla ihan mukava ajettava ja käytännöllinen, mutta siitä puuttuu kokonaan se jokin mikä saa ratin takana hymyn naamalle.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 1.1.2016 klo 18.18
Kirjoittaja Lare
theinonen kirjoitti:Volvo on pelkästään järkisyistä ostettava tylsien ihmisten auto.

Saattaa olla ihan mukava ajettava ja käytännöllinen, mutta siitä puuttuu kokonaan se jokin mikä saa ratin takana hymyn naamalle.
Kehitys kehittyy. Silloin kun tuulilasiin saa heijastettua pankkitilin saldon, järkiauton kuski hymyilee siinä missä sir Heinonenkin.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 1.1.2016 klo 18.32
Kirjoittaja theinonen
Ei kyllä paljoa hymyilyttäisi nähdä se oman tilin saldo siinä tuulilasissa. Rahaa tulee tilipäivänä ja melkein heti menee tilimenipäivänä, joka usein osuu jopa samalle päivälle.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 1.1.2016 klo 18.44
Kirjoittaja Lare
Tuossa Heinonen kyllä osui asian ytimeen. Tilipäivänä heijastaisin tuulilasiin vaimon virnuilevan naaman. Muina päivinä verotoimiston virkailijan naaman. Palkkani menee yhteiselle käyttötilille. Sijoitusammattilaiset luonnehtivat sitä termein "korkea riskinen, heikko tuotto-odotuksinen sijoitusvaihtoehto".

Aihetta sivuten, autot voidaan jakaa seuraaviin luokkiin:
- etuveto
- takaveto
- neliveto
- vekseliveto.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 1.1.2016 klo 19.10
Kirjoittaja jakovski
Lare kirjoitti:
jakovszki kirjoitti:Isossa E mersussa hitokseen pienempi kääntöympyrä. Volvo on todella surkea kääntymään, kaikki muut menee edelle heittämällä.
No, mese onkin takavetoinen. Itsekin ikävoin 300-sarjan bemaria. Merkin vaihto toi sellaisen yksityiskohdan, että takatuuparilla sai kiihdyttää samalla kun kääntyi. Etuvedolla taas käännytään ensin ja sitten vasta lätkä pohjaan. 4-vedolla sai kääntyessä kiihdyttää mutta parkkihallien kankeus oli ominaisuusuus (530 xda).

Totta, no oma Accord kääntyy paljon ketterämmin ja se on luokiteltu samankokoiseksi, mitä V70. Mondeo kääntyy paremmin, avensis kääntyy paremmin, jopa C5 kääntyy paremmin, kuin V70. Nyt kun ajattelee, niin kaikki etuveto-sama kokoluokka -kääntyy paremmin/kääntyy ympyrän muotoisen sektorin ketterämmin mitä V70.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 2.1.2016 klo 19.46
Kirjoittaja Kauppalopo
"samankokoinen" on aina suhteellista. Olen ollut myös Accordia joskus katsomassa ostohousut jalassa, mutta ei se samankokoinen ole. Nykyistä edellinen oli kyllä melko tilava, nykyinen ei. Accordin huonona puolena on myös antiikkiset automaatit, jotka hukkaavat moottorin tehon jonnekin. Sama muissakin Hondissa. Noita ihan uusia Hondan automaatteja en ole ajanut, mutta niiden yhteyteen ei puolestaan saa kuin vajaatehoisia moottoreita.

Manuaalina edellisen korimallin accord type-S kulki ihan kivasti.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 7.2.2016 klo 20.08
Kirjoittaja Hepo
Onko kellään kokemusta Volvo V40 D2:sta? Momentum varustelua ajattelin.
Tuossa olisi sopivan hintainen auto, sopivat varusteet ja turvallinen. Tilastoissa pieni ruokanen, viekö oikeasti noin vähän? Kolmen hengen käyttöön tulisi, niin koko periaatteessa riittäisi, tai en tiedä sitten jos lähtee lomamatkalle ja pitää ottaa paljon tavaraa mukaan. Saako tuohon jotenkin taakkatelineitä, kun pitäisi suksia ja pyörääkin välillä kuskata? Ehkä joskus pitäisi käyttää peräkärryäkin. Vastaavasti olen yrittänyt verrata vw golfiin, mutta tuntuu edelleen että volvo on parempi. Joskus oli vuokra autona skoda rapid, jotenkin vaikutti tylsältä ja masentavalta autolta (sori, en yritä trollata).
Isompaakin pieniruokaista autoa olen miettinyt, esim. Opel Insignia, mutta en saanut selvää minkä hintaiseksi tulee että on samat varusteet kuin Volvossa.
Jotenkin ei tunnu nappaavan toyotat ja skodat. Audia enkä bemaria en huoli.
Nykyisessä autossa yli kaksi sataa pollea ja kooltaan iso henkilöauto, mutta ajattelinkin tehdä elämässä sellaisen "downshiftauksen", että kulutus olisi pieni eikä auto olisi kooltaan ylimitoitettu. Muutenkin tulee työmatkaa ajettua enemmän nykyään pyörällä. Autoa tulee muuten käytettyä perheen harrastuksissa sekä 1-2kertaa/kk 200-500km maantieajoa viikonloppureissuissa. Yllättäin sitä nyt tulee se 20tkm/v.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 7.2.2016 klo 20.15
Kirjoittaja Hepo
ChromeS kirjoitti:Itse ostin uuden Volvo v40 d3 koneella ja kahdella varustepaketilla. Ei voi kun sanoo että on hyvä auto. Ajaa itse itseään ainut mitä kuskin tarvii tehdä on ohjata :)
Otitkos mitä varusteita tai mitä kannattaa? En ole muuten tutustunut kuin netin kautta, pitäisi käydä joskus koeajamassa.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 7.2.2016 klo 21.35
Kirjoittaja ChromeS
Hepo kirjoitti:
ChromeS kirjoitti:Itse ostin uuden Volvo v40 d3 koneella ja kahdella varustepaketilla. Ei voi kun sanoo että on hyvä auto. Ajaa itse itseään ainut mitä kuskin tarvii tehdä on ohjata :)
Otitkos mitä varusteita tai mitä kannattaa? En ole muuten tutustunut kuin netin kautta, pitäisi käydä joskus koeajamassa.
Löytyy periaattessa kaikki varusteet paitsi kattoikkuna. Auto pilot on kätevä kun pitää automaattisesti auton viivojen välissä. Sama myös mitä suosittelen on kulma tutkat (välttyy varmasti kolareilta). Ota ostaessa huomioon että autossa on LCD mittaristo. Nostaa jälleen myyntiarvoa todella paljon jos joskus meinaa myydä pois. Onhan se muutenkin todella kaunis. Muista myös tarkistaa ostaessa että löytyy joku lämmitys näin suomen talvea ajatellen.

Ja jos valot ovat omaan silmään tärkeät niin suosittelen aktiivi xenonit valoja, samalla saa sit himmentävät ledi valot myös iltavalojen lisäksi. Muutenkin löytyy paljon niitä "keltaisilla valoilla " olevia volvoja mistä itse en välitä.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 7.2.2016 klo 22.38
Kirjoittaja Hepo
Ymmärsin että tuohon pakettiin tulee nuo xenonit.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 7.2.2016 klo 22.45
Kirjoittaja Kauppalopo
Hepo kirjoitti:Onko kellään kokemusta Volvo V40 D2:sta?.
Sen verran olen v40 D2 laina-autoilla ajanut, että niissä on keskikulutusmittarin mukainen kulutus ollut tuhansien kilometrien matkalta pääkaupunkiseudun merkkiliikkeen sijaisautona ja vuokra-autona jossain 4,5 litran huitteilla, joka on mielestäni käsittämättömän pieni lukema. Huolellisen omistajan omassa ajossa varmasti tuosta 0,5 litraa pois, maantiellä enemmänkin.

Noissa vuokra-autoissa ei ole varusteina kuin ratti ja polkimet, mutta pidän v40:stä. Paras verrokki sille lie MB A-sarja.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 7.2.2016 klo 23.39
Kirjoittaja redhat
Tuo D2 on melkeinpä sama kone kuin 1.6DRIVe joka tuli S40 / V50 / V70 autoihin 2007 --> eli isompia lastentauteja ei pitäisi enää olla. Tuossa DRIVe:ssä pitää hiukkasloukku vaihtaa 120tkm välein, en tiedä onko D2 sama homma.
Softalla tuosta D2 koneesta saa 140hp ulos.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 8.2.2016 klo 14.24
Kirjoittaja Kauppalopo
Paitsi että My2015 eteenpäin D2 on Volvon oma 2-litrainen 4-sylinterinen erittäin matalaviritteisenä versiona. Samasta padasta tehdään vähän eri reseptillä myös karvaisemmat koneet. Tuota PaSkA-versiota välttäisin, niissä on ollut ahdinvikoja.

Re: V70 Volvo vai VW Passat farmari?

Lähetetty: 8.2.2016 klo 17.43
Kirjoittaja AvaruusMatkaaja
Kauppalopo kirjoitti:
Hepo kirjoitti:Onko kellään kokemusta Volvo V40 D2:sta?.
Sen verran olen v40 D2 laina-autoilla ajanut, että niissä on keskikulutusmittarin mukainen kulutus ollut tuhansien kilometrien matkalta pääkaupunkiseudun merkkiliikkeen sijaisautona ja vuokra-autona jossain 4,5 litran huitteilla, joka on mielestäni käsittämättömän pieni lukema. Huolellisen omistajan omassa ajossa varmasti tuosta 0,5 litraa pois, maantiellä enemmänkin.

Noissa vuokra-autoissa ei ole varusteina kuin ratti ja polkimet, mutta pidän v40:stä. Paras verrokki sille lie MB A-sarja.
Onhan tolla värkillä päästy tosi hyviin lukemiin aikaisemmin myös. Vaikka ei oikein luvattuihin lukuihin, niin alhaisia silti.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288504560755.html

Upea peli kylläkin.