Noksu kirjoitti:Se on asia mikä pitäisi olla hyväksytty että mopot kulkevat sen 60/kmh.
Suomessa ne mopot
viritetään kulkemaan sitä 45kmh nopeutta. Eikös virittäminen ollut laitonta? Honda Monkeykin oli aikanaan vitsi, koska vilkut ja kaikki lähti siitä mäkeen. Tulee mieleen autoista sama tapaus. VW Caddy. Takalasi vaihdettiin pleksiin ja peräosaa pidennettiin jatkopalalla. Nämä
viritettiin Suomeen vaadittuihin pykäliin. Poliisi ja lehdet puhuu virittämisestä, jos sellaisen 55kmh kulkevan aparaatin saavat kiinni. Sana virittää onkin hauska. Opettajamme antoikin moottorinviritys kurssilla tähänkin neuvon nuorison tuunauksiin. Kun tehot laskee 10-20% niin viritys on onnistunut.
Skootterit voitaisiin kieltää. Hitsi kun tuli taas testattua sellaista. Ne on vaarallisempia kuin joku 1100 moottoripyörä. Koulujen pihoissakin on nykyään laumoittain skoottereita ja mopoautot alkavat nostaa suosiotaan. Niitä ei enää ole yksi tai kaksi parkkipaikalla. Niitä on aika paljonkin. Mopot käyvät harvinaisiksi, mutta onneksi näitä poikasia on olemassa. Skootterilla vetää helpommin lipat kuin moottoripyörällä. Se on myös vaikeampi hallita lankun päällä ajaessa. Pujottelukin on isolla pyörällä helpompaa kuten hidas ajo ja tasapainoilu paikallaan. Tuo onnistuu pappa tunturillakin paremmin. Skootteri on jotenkin liian kliininen ja ei heteromainen.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.