Syvästi toivon että tulevaisuudessakin jengi valitsee kaistansa ryhmittymistä ohjaavien liikennemerkkien perusteella eikä aja sokeasti sinne minne navigaattori arpoo. Harvassa ovat ne paikat joissa suoraan menevää kaistaa ei olisi liikennemerkein osoitettu...Eki79 kirjoitti:Ei noi navigaattorit kyllä hirveesti auta. sanoo vaan et suoraan pitäis mennä mut voisi kertoa vielä sen et mikä niistä kaistoista menee suoraan ja mikä kääntyykin vasemmalle tai oikeelle.
Liikenne
Sana on (melkein) vapaa.
Re: Liikenne
Re: Liikenne
Nii, mutta kun sitten on semmoisia kuin esimerkiksi Geneven lentokentälle oikeaan maa-osioon ja Roomasta ulos ajaminen kaatosateessa -tapahtumia, joissa ihan mielellään antaa Sygicin kertoa rentouttavasti että "pysy vasemmalla" sen sijaan että yrittää tihrustaa ryhmittäytymismerkkiä joita ei ole tai jossa puhutaan sekavia tai irrelevantteja.JHA kirjoitti: Syvästi toivon että tulevaisuudessakin jengi valitsee kaistansa ryhmittymistä ohjaavien liikennemerkkien perusteella eikä aja sokeasti sinne minne navigaattori arpoo. Harvassa ovat ne paikat joissa suoraan menevää kaistaa ei olisi liikennemerkein osoitettu...
Re: Liikenne
Mielenkiinnolla odotan koeajoja autoilla, jotka ajavat itse, suunnistavat itse ja tietenkin sitten valitsevat kaistat itse.
Myös Helsingin avatuilla kaduilla ja mielenosoitusten katkomilla reiteillä.
Voipi mennä jokunen vuosi vielä.
Myös Helsingin avatuilla kaduilla ja mielenosoitusten katkomilla reiteillä.
Voipi mennä jokunen vuosi vielä.
En finnjävel
Re: Liikenne
Ja kun muutaman vuoden ajan on päätöksenteon ulkoistanut navigaattorin äänelle niin sitten sitä on tietyömaan tai muun poikkeusjärjestelyn hetkellä yhtä kuutamolla rutiineista kuin lennon AF447 koulutetut mutta automaatioon rutinoituneet pilotit jotka eivät tajunneet autopilotin vain sakanneen ja antoivat täysin lentokelpoisen koneen tulla tonttiin..Pippin kirjoitti:Nii, mutta kun sitten on semmoisia kuin esimerkiksi Geneven lentokentälle oikeaan maa-osioon ja Roomasta ulos ajaminen kaatosateessa -tapahtumia, joissa ihan mielellään antaa Sygicin kertoa rentouttavasti että "pysy vasemmalla" sen sijaan että yrittää tihrustaa ryhmittäytymismerkkiä joita ei ole tai jossa puhutaan sekavia tai irrelevantteja.JHA kirjoitti: Syvästi toivon että tulevaisuudessakin jengi valitsee kaistansa ryhmittymistä ohjaavien liikennemerkkien perusteella eikä aja sokeasti sinne minne navigaattori arpoo. Harvassa ovat ne paikat joissa suoraan menevää kaistaa ei olisi liikennemerkein osoitettu...
Re: Liikenne
Jos toimivat yhtä hyvin kuin päivänvaloautomatiikka, niin ei huolta, ovat kaikki ne itsestään liikkuvat ensimmäisessä ojassa tai liikenteenjakajassa.arisel kirjoitti:Mielenkiinnolla odotan koeajoja autoilla, jotka ajavat itse, suunnistavat itse ja tietenkin sitten valitsevat kaistat itse.
Myös Helsingin avatuilla kaduilla ja mielenosoitusten katkomilla reiteillä.
Voipi mennä jokunen vuosi vielä.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Re: Liikenne
Oletus tyyppiä: jos omistaa navigaattoriohjelman, niin sitä käyttää aina kun käynnistää auton. Minä käytän ulkomailla ja joskus Espoossa. Mutta... totta lienee se, että navigaattoriin jos kaikessa suunnistamisessa luottaa, aivo ei toimi kuten ennen.JHA kirjoitti:Ja kun muutaman vuoden ajan on päätöksenteon ulkoistanut navigaattorin äänelle niin sitten sitä on tietyömaan tai muun poikkeusjärjestelyn hetkellä yhtä kuutamolla rutiineista kuin lennon AF447 koulutetut mutta automaatioon rutinoituneet pilotit jotka eivät tajunneet autopilotin vain sakanneen ja antoivat täysin lentokelpoisen koneen tulla tonttiin..Pippin kirjoitti:Nii, mutta kun sitten on semmoisia kuin esimerkiksi Geneven lentokentälle oikeaan maa-osioon ja Roomasta ulos ajaminen kaatosateessa -tapahtumia, joissa ihan mielellään antaa Sygicin kertoa rentouttavasti että "pysy vasemmalla" sen sijaan että yrittää tihrustaa ryhmittäytymismerkkiä joita ei ole tai jossa puhutaan sekavia tai irrelevantteja.JHA kirjoitti: Syvästi toivon että tulevaisuudessakin jengi valitsee kaistansa ryhmittymistä ohjaavien liikennemerkkien perusteella eikä aja sokeasti sinne minne navigaattori arpoo. Harvassa ovat ne paikat joissa suoraan menevää kaistaa ei olisi liikennemerkein osoitettu...
Re: Liikenne
On sitten navigaattori tai ei, eksyn aina, kun en osaa arvioida etäisyyksiä ollenkaan. Käänny 200 metrin päästä kuuluu luureistä (MP:llä ajaessa), niin paholainen kohta se jo huutaa korvaan u-käännöstä.....tästä syystä on aina lisättävä matka-aikaan useampi kymmenminuuttinen, varsinkin Espoo on meikeläiselle kartoittamaton alue (ja taitaa olla muukin Suomi Helsinkia ja Vantaata lukuunottamatta)
Vandaali
Re: Liikenne
Jep. etenkin oheinen artikkeli kannattaa lukea huolella:Pippin kirjoitti: Oletus tyyppiä: jos omistaa navigaattoriohjelman, niin sitä käyttää aina kun käynnistää auton. Minä käytän ulkomailla ja joskus Espoossa. Mutta... totta lienee se, että navigaattoriin jos kaikessa suunnistamisessa luottaa, aivo ei toimi kuten ennen.
http://www.motherjones.com/media/2016/0 ... -maps-apps
GPS on parhaimmillaan autossa ehkä silloin kun kartan on lukinnut osoittamaan karttapohjoista ja näytöllä näkee sen missä ollaan mutta paljon muuhun tuota ei ole tullut tarvittua ollaan sitä sitten Espoossa tai Italiassa
Re: Liikenne
Hyvä artikkeli. Kyllä tuo light-käyttö on myös mulla yleistä. Espoon lähiöistä minulle ei ole mitään mental mappia syntynyt, joten annan navigaation viedä. Olen siis laiska ja h-thalamukseni on vaarassa. Ulkomailla koen navigoinnin paperikartalta stressaavana, tai kartturi on kokenut. Sygic on siitä hieno, että sen voi pyytää lukemaan kadunnimet paikalliskielellä ja puhumaan silti suomea tai enkkua muuten.JHA kirjoitti: Jep. etenkin oheinen artikkeli kannattaa lukea huolella:
http://www.motherjones.com/media/2016/0 ... -maps-apps
GPS on parhaimmillaan autossa ehkä silloin kun kartan on lukinnut osoittamaan karttapohjoista ja näytöllä näkee sen missä ollaan mutta paljon muuhun tuota ei ole tullut tarvittua ollaan sitä sitten Espoossa tai Italiassa
-
- Viestit: 1956
- Liittynyt: 30.8.2014 klo 20.45
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Kyllä navigaattorista on ollut hyötyä ainakin Espanjassa, jossa kadunnimiä on tapana jättää merkitsemättä sekä kivoilla pikkuvuoristoteillä seikkailuun tai oikeestaan sieltä palaamiseen. Saksassa taas autobahnilla ajettaessa olisi muutama (lue usea) paikka tullut missattua ja siellä monesti takaisinpaluu voi olla vaikka kymmenien kilometrien päässä.
Aika perverssiä ajatella, että navigaattoria kaikki käyttävät kuin piru raamattua.
Ja vaikka stadissa osaa ajaa ja on ajanut kolmattakymmentä vuotta, niin ei kadunnimet tai varsinkaan niiden numerot ole hallussa kuin taksikuskilla. Joskus joutui duunipäivystyksissä liikkumaan koko pk-seudulla satunnaisiin vuorokauden aikoihin paikasta a->b->c, joista paikoista b ja c ei ollut hajuakaan, niin olis puhelinluettolon kartalla ollut aika kujalla sijainnista.
Aika perverssiä ajatella, että navigaattoria kaikki käyttävät kuin piru raamattua.
Ja vaikka stadissa osaa ajaa ja on ajanut kolmattakymmentä vuotta, niin ei kadunnimet tai varsinkaan niiden numerot ole hallussa kuin taksikuskilla. Joskus joutui duunipäivystyksissä liikkumaan koko pk-seudulla satunnaisiin vuorokauden aikoihin paikasta a->b->c, joista paikoista b ja c ei ollut hajuakaan, niin olis puhelinluettolon kartalla ollut aika kujalla sijainnista.
It's easy to die up here. Everything else is just work.
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
^Joo, täällä Keski-Suomessa on paree kattoo suuntalinjat ekaks kaaliinsa ja loppumatkan detajit navigaattorilla; esim. matka Jyväskylästä Pertunmaalle oli Google Mapsin ohjaamana 22 kilsaa pidempi kuin matka samasta paikasta toiseen suuntaan, yhtälailla Google Mapsin ohjaamana.
Myös Savon suuntaan ajellessa olen joutunut sellaisille kärrypoluille että hiiohoi. Ja kerran syyspimeälllä kun taivaalta satoi hawkkeja, valitsin nopeimman reitin Kauhavalta himaan. Ihan kärrypolulle ohjas; ja sitten piti olla tie, mutta olikin pelto. Google Maps kehoitti "Jatka suoraan" En jatkanut.
Myös Savon suuntaan ajellessa olen joutunut sellaisille kärrypoluille että hiiohoi. Ja kerran syyspimeälllä kun taivaalta satoi hawkkeja, valitsin nopeimman reitin Kauhavalta himaan. Ihan kärrypolulle ohjas; ja sitten piti olla tie, mutta olikin pelto. Google Maps kehoitti "Jatka suoraan" En jatkanut.
Re: Liikenne
Kadunnumerot ovat kans yksi hyötykohde. On olemassa omituisia käytäntöjä, jossa numerot alkavat vasemmalta, enenevät kadun päähän ja palaavat sieltä kadun oikeaa puolta. Aivan mahdoton päätellä kartalta missä kohtaa joku numberi on.oppenheimer kirjoitti:Kyllä navigaattorista on ollut hyötyä ainakin Espanjassa, jossa kadunnimiä on tapana jättää merkitsemättä sekä kivoilla pikkuvuoristoteillä seikkailuun tai oikeestaan sieltä palaamiseen.
Vuoristoteillä seikkailussa tuo helppo palaaminen on kyllä kiva. Kenenkään suuntavaisto ei pidä kunnon serpenttiinitiellä laaksosta toiseen.
Re: Liikenne
Taas joku aivohalvaannuspotilas ajeli tuolla säkkipimeässä pelkät etuledit päällä, auton perä aivan pimeä. Mikä ihme siinä on niin tavattoman vaikeaa laittaa pimeällä niitä valoja päälle?
Kulkeeko nämä idiootit kotonakin pimeässä, kun eivät osaa sytyttää valoja?
Kulkeeko nämä idiootit kotonakin pimeässä, kun eivät osaa sytyttää valoja?
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Re: Liikenne
Itsekin ajelin pitkään tällä uudemmalla autolla pelkällä valoautomatiikalla luullen, että auto tajuaa sytyttää pimeällä myös takavalot.
Kerran sitten tajusin, ettei niin olekaan. Hämärällä ja sumulla käännänkin nykyään aina valit kytkimestä päälle.
Kerran sitten tajusin, ettei niin olekaan. Hämärällä ja sumulla käännänkin nykyään aina valit kytkimestä päälle.
Viimeksi muokannut iDock, 15.12.2016 klo 15.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MacBook Pro 13" 2.3 Ghz i5, 16 Gt RAM, 500 Gt - Mid 2018
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
Re: Liikenne
Oulussa juoppokuski päästellyt päin punaisia ja seurauksena 2 ihmistä vakavasti loukkaantuneena.
Arch Linux/KDE Plasma
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
- maccivaari
- Viestit: 3099
- Liittynyt: 14.1.2012 klo 11.47
- Paikkakunta: ylivieska
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Luin ensin, että joulupukki . .Erño kirjoitti:Oulussa juoppokuski päästellyt päin punaisia ja seurauksena 2 ihmistä vakavasti loukkaantuneena.
IMac 21,5 " Late 2017 OSX 10.14.3 4GT
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
Re: Liikenne
Latasin tuon sygicin navin ja olisi yksi kysymys, kun laittaa hakuun osoitteen niin ohjelma ei löydä mitään jos laittaa osoitteen perään numeron, ainoastaan pelkällä tien nimellä löytää tuloksia, onko tähän jotain keinoa että sais hakuun laitettua myös numeron? Melko hyödytön ohjelma jos ei tuota talon numeroa voi laittaa.jakovski kirjoitti:Totta. Loistava on. Peukut annan täältäkin. Edelleen. Jo varmaan 6v käyttäneenä
Kiva että on kelvannut... En minä turhaa sitä kehunut.
Re: Liikenne
Huollossa voi pyytää ohjelmoimaan valot aina päällä asentoon katkaisijan asennosta riippumatta.iDock kirjoitti:Itsekin ajelin pitkään tällä uudemmalla autolla pelkällä valoautomatiikalla luullen, että auto tajuaa sytyttää pimeällä myös takavalot.
Kerran sitten tajusin, ettei niin olekaan. Hämärällä ja sumulla käännänkin nykyään aina valit kytkimestä päälle.
Re: Liikenne
Olispa se noin helppoa. Kovasti noita merkkejä yritän kattoo mut yleensä ne on aivan liian lähellä risteystä niin et oikeen puolimmainen kaista esim. menee suoraan ja oikeelle. Vasen kaista menee pelkästään vasemmalle. Sitten kun kyseiset merkit näkee niin yleensä on jo myöhäistä koska oikeen puoleinen kaista seisoo ja ei mitään rakoa ja vasen kaista vetää kokoajan. Tuskin takana olevat arvoistais jos pysäyttäisin auton ja jään odotteleen sopivaa väliä siirtyäkseni oikealle kaistalle. Pakko mennä virran mukana ja ihmetellä sit miten sieltä pääsee takas oikeeseen suuntaan. Tampereella nyt ajan vaikka silmät kiinni ku sielä pyörin kokoajan niin tietää aina missä kaistalla pitää olla. hesessa käynyt sen kerran vuodessa niin pihalla ollaan.JHA kirjoitti:
Syvästi toivon että tulevaisuudessakin jengi valitsee kaistansa ryhmittymistä ohjaavien liikennemerkkien perusteella eikä aja sokeasti sinne minne navigaattori arpoo. Harvassa ovat ne paikat joissa suoraan menevää kaistaa ei olisi liikennemerkein osoitettu...
Re: Liikenne
Viiden kilometrin ajomatkalla peräti kaksi valotonta autoa. Yksi Fiesta ja jonkun geelipään Audi. Onhan se tähän aikaan tietty sevverta valoisaa ettei Fordin ja kuplan tietokone havaitse yhtään hämäryyttä ja sytytä kuskin puolesta niitä valoja.
Tuo valoitta ajaminen vaarantaa liikenneturvallisuuden, koska kun minulta tarpeeksi menee hermo huonoon kuntoon, niin ajan päin, ei olisi ensimmäinen kerta, kun vasitella kolhin jonkun kädettömän tumpun autoa. Syyttäköön itseään sitten.
Tuo valoitta ajaminen vaarantaa liikenneturvallisuuden, koska kun minulta tarpeeksi menee hermo huonoon kuntoon, niin ajan päin, ei olisi ensimmäinen kerta, kun vasitella kolhin jonkun kädettömän tumpun autoa. Syyttäköön itseään sitten.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Miten ihmeessä Suomi-Neito ajautui tällaisten sutenöörien kelkkaan:
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005036490.html
Eli käytännössä carunat voisi tehdä liikenneverkolla, auts. Ei ihme, että yrityksiä kiinnostaa. Ja koska kyseessä olisi julkinen palvelu,olisi rahantekokoneen käynnistäminen aivan avoinna myös ulkomaisille yrityksille. Silvuplee, rahastakaa vaan meitä verorahoin rakennetun inframme käytöstä.
Ei hyvää päivää ja yhden kerran ja päivänkakkaroiden kevät! Mitähän seuraavaksi; perustetaan Suomen Latu™ -yhtiö, joka alkaa myydä suomalaiselle lumelle tehdylle ladulle hiihto-oikeuksia meille suomalaisille? Pääasia että business pyörii ja raha vaihtaa omistajaa!
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005036490.html
Bernerin suunnitelmissa valtion omistamat tiet, rautatiet ja meriväylät olisivat erillisen liikenneverkkoyhtiön (suunnittelupapereissa Live) omistuksessa jo vuoden kuluttua.
Yhtiö myisi teiden käyttöoikeutta tukkuhinnalla ”operaattoreille”, jotka myisivät ajokilometrejä erilaisilla palvelupaketeilla autoilijoille.
Berner arveli haastattelussa ennen joulua (HS 24.12.), että operaattoreiksi ryhtymisestä voisivat olla innostuneita muun muassa vakuutusyhtiöt, autokaupat ja teleoperaattorit, jotka tekevät samantyyppistä bisnestä televerkkojen palveluilla.
Eli käytännössä carunat voisi tehdä liikenneverkolla, auts. Ei ihme, että yrityksiä kiinnostaa. Ja koska kyseessä olisi julkinen palvelu,olisi rahantekokoneen käynnistäminen aivan avoinna myös ulkomaisille yrityksille. Silvuplee, rahastakaa vaan meitä verorahoin rakennetun inframme käytöstä.
Ei hyvää päivää ja yhden kerran ja päivänkakkaroiden kevät! Mitähän seuraavaksi; perustetaan Suomen Latu™ -yhtiö, joka alkaa myydä suomalaiselle lumelle tehdylle ladulle hiihto-oikeuksia meille suomalaisille? Pääasia että business pyörii ja raha vaihtaa omistajaa!
Re: Liikenne
Katsos kun "vapaa" markkinatalous ja ultrakapitalismi on ne asiat mistä "viisas" ihminen puhuu ja kannattaa tänä päivänä. Jos olet eri mieltä sinua haukutaan ainakin kommariksi.
PS. Samaa mieltä että nyt unohdetaan yhteiskunnan toimivuus tässä yhtälössä. Työmarkkinajärjestöjen pitäisi olla jatkossa kovempia neuvottelemaan ja kansan ymmärtää että ainoastaan nämä järjeistöt ovat meidän puolella, yhteiskunnan toimivuuden puolesta, taistelemassa.
PS. Samaa mieltä että nyt unohdetaan yhteiskunnan toimivuus tässä yhtälössä. Työmarkkinajärjestöjen pitäisi olla jatkossa kovempia neuvottelemaan ja kansan ymmärtää että ainoastaan nämä järjeistöt ovat meidän puolella, yhteiskunnan toimivuuden puolesta, taistelemassa.
Viimeksi muokannut Sherukka, 9.1.2017 klo 14.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Liikenne
Ja yllättäen Bernerillä onkin vahingossa osakkeita, tai muita kytköksiä Ollilan firmaan joka toimittaa mustia laatikoita pakkoasennettaviksi autoihin kpl hintaan pari tonnia asennuksineen, ja sen jälkeen kuukausittainen rojaltimaksu joka boxista ja kilometristä.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
^Ei, sehän on jo maan tapa. Kokoomuslaisethan on tehneet sitä joukolla; ensi ollaan vastuussa SOTE-mallin suunnittelusta ja juntataan siihen valinnanvapaus keinolla millä hyvänsä. Kun lainsäädäntö on valmis siirrytään mallista hyötyvän tuottajan palvelukseen, uu-jeah. Äänestäjällä on kanan muisti.
Bernerhän on julkisuudessa sanonut, että hänen "poliittinen piipahduksensa" on yhden kauden mittainen.
Vieläkin ihmetyttää koko kuvio: Sveitsin kansalainen Berner tuli sitoutumattomana politiikan ulkopuolelta suoraan ministeriksi Keskustan kovan poliittisen uran tehneen kaartin ja nuorison ohi. Miten ja miksi? Minun villi veikkaukseni löytyy monen mutkan takaa Keskustan taseesta, miljoonavelat ovat sulaneet jonnekin ja Berner ei tule saamaan kenkää ahteriinsa vaikka Kepu-väki sitä polvillaan vinkuisi:
Bernerhän on julkisuudessa sanonut, että hänen "poliittinen piipahduksensa" on yhden kauden mittainen.
Vieläkin ihmetyttää koko kuvio: Sveitsin kansalainen Berner tuli sitoutumattomana politiikan ulkopuolelta suoraan ministeriksi Keskustan kovan poliittisen uran tehneen kaartin ja nuorison ohi. Miten ja miksi? Minun villi veikkaukseni löytyy monen mutkan takaa Keskustan taseesta, miljoonavelat ovat sulaneet jonnekin ja Berner ei tule saamaan kenkää ahteriinsa vaikka Kepu-väki sitä polvillaan vinkuisi:
http://www.suomenmaa.fi/neo/NeoProxy.dl ... 53f4b02e89PUHEENJOHTAJA Juha Sipilä lupasi reilu vuosi sitten uudistaa keskustan Turun puoluekokoukseen eli kesäkuuhun 2014 mennessä. Lupauksensa tueksi uunituore puheenjohtaja julkisti yhdeksänkohtaisen ohjelman.
Toimenpidelista oli kunnianhimoinen, samoin aikataulu. Kaiken kukkuraksi Sipilä totesi, että ”ukon” voi panna vaihtoon, jos tavoitteet jäävät toteutumatta.
Moni keskustalainen pyöritteli päätään Sipilän listan edessä ja mietti hiljaa itsekseen, että tulikohan puheenjohtajalla nyt luvattua sellaista, mihin rahkeet eivät riitä.
Puolueväki oli toki yhtä mieltä siitä, että keskusta kaipaa pienen pintaremontin sijasta hurjan remontin.
Mutta silti, suuret puheet vaativat aina suuria tekoja.
Yksi Sipilän listan hurjimpia tavoitteita oli taikoa ”umpivelkainen kepu” velattomaksi. Moni salaa toivoi, että tavoite toteutuisi.
Mutta kuka olisi arvannut, että keskustan miljoonavelat tulevat maksetuksi reilusti ennen viimeistä eräpäivää.
Onneksi joku uskoi.
Viimeksi muokannut PKivireki, 9.1.2017 klo 17.13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit