Liikenne
-
- Viestit: 2545
- Liittynyt: 15.10.2010 klo 11.21
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Periaatteessa myöskään autoja ei saa pysäköidä alle 5 metrin päähän suojatiestä, joten väitteesi pysäköidyistä autoista suojatien kohdalla hidasteen luona ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Se kumipää joka juoksee siihen tielle jää auton alle vaikka kuinka ajaisi suorinta reittiä ja mahdollisimman hiljaa sen hidasteen ohitse. Kyseessä on vain luonnonvalinta joten aivan turhaa Jeesustelua, sillä kaikki eivät voi selvitä ja sillä tavalla pysyy näppärästi maapallon liikakansoitus aisoissa.
Jos autolla on pakko ajella mateluvauhtia, niin siellä pientareella on yleensä tilaa vaikka koko autolle ettei tarvitse koko liikennettä ruuhkauttaa. Nämä hitailijat tosin ajavat paskanjäykkinä siinä keskiviivan päällä jäpittäen.
-
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja redhat »
Jos sääolosuhteet tai muut seikat ei estä rajoitusten mukaan ajamista, 20 km/h alinopeuden ajaminen on idiotismia.Le Corbusier kirjoitti:
Ihan naurattaa, kun täällä puollustetaan 20-40 kmh ylinopeutta järkeväksi toiminnaksi, mutta laillista, 20 kmhn alitusta pidetään idiotismina.
http://sisainenaani.com
-
- Viestit: 5705
- Liittynyt: 17.5.2006 klo 22.51
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Minun mielestäni idiotismia on se, jos ei aja nopeusrajoitusten mukaisesti (oli sitten kyseessä ylinopeus tai alinopeus). Järki käteen nyt tähänkin asiaan.redhat kirjoitti:Jos sääolosuhteet tai muut seikat ei estä rajoitusten mukaan ajamista, 20 km/h alinopeuden ajaminen on idiotismia.Le Corbusier kirjoitti:
Ihan naurattaa, kun täällä puollustetaan 20-40 kmh ylinopeutta järkeväksi toiminnaksi, mutta laillista, 20 kmhn alitusta pidetään idiotismina.
Edit. Se riittää, että ajaa mittarivirheen verran yli, jolloin ei oikeasti aja ylinopeutta.
-
- Viestit: 3086
- Liittynyt: 16.5.2007 klo 11.40
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Väärin. Suojatien jälkeen saa pysäköidä heti, suojatietä ennen pitää jättää 5 metrin väli.theinonen kirjoitti:Periaatteessa myöskään autoja ei saa pysäköidä alle 5 metrin päähän suojatiestä, joten väitteesi pysäköidyistä autoista suojatien kohdalla hidasteen luona ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
Hidasteiden (idioottimainen) kiertäminen vastaantulevien kaistan kautta tuo juuri tuon takia vaaratilanteita.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 4619
- Liittynyt: 8.11.2004 klo 23.34
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Taitaa päteä vain ennen suojatietä, ei sen jälkeen.theinonen kirjoitti:Periaatteessa myöskään autoja ei saa pysäköidä alle 5 metrin päähän suojatiestä, joten väitteesi pysäköidyistä autoista suojatien kohdalla hidasteen luona ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
Ja olikos se pientareella ajelu autoille sallittu?theinonen kirjoitti:Jos autolla on pakko ajella mateluvauhtia, niin siellä pientareella on yleensä tilaa vaikka koko autolle ettei tarvitse koko liikennettä ruuhkauttaa.
-
- Viestit: 2070
- Liittynyt: 27.3.2010 klo 14.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Et hahmota mistä tilanteesta on kyse:carrbon kirjoitti:Väärin. Suojatien jälkeen saa pysäköidä heti, suojatietä ennen pitää jättää 5 metrin väli.theinonen kirjoitti:Periaatteessa myöskään autoja ei saa pysäköidä alle 5 metrin päähän suojatiestä, joten väitteesi pysäköidyistä autoista suojatien kohdalla hidasteen luona ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
Hidasteiden (idioottimainen) kiertäminen vastaantulevien kaistan kautta tuo juuri tuon takia vaaratilanteita.
Jos kiertää hidasteen naapurin kaistalta ja naapurin puolella on juurikin auto pysäköity heti suojatien jälkeen (kuten carrbon mainitsi), on tilanne sama kun ajaa suojatielle pysähtyneen auton vierestä pysähtymättä.
Kuten jo paroin kertaan mainitsin, tämä tilanne on vielä normaalia vaarallisempi koska suojatielle astuja ei arvaa auton tulevan pysäköidyn auton takaa väärää kaistaa.
EDIT* vastaus siis heinämäelle, ei carrbonille.
-
- Viestit: 2545
- Liittynyt: 15.10.2010 klo 11.21
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Kyllä se on jalankulkijan omaa tyhmyyttä jos hyppää siihen tielle vaikkei ole varma siitä, että autoilijat sen huomaavat.carrbon kirjoitti:Väärin. Suojatien jälkeen saa pysäköidä heti, suojatietä ennen pitää jättää 5 metrin väli.theinonen kirjoitti:Periaatteessa myöskään autoja ei saa pysäköidä alle 5 metrin päähän suojatiestä, joten väitteesi pysäköidyistä autoista suojatien kohdalla hidasteen luona ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
Hidasteiden (idioottimainen) kiertäminen vastaantulevien kaistan kautta tuo juuri tuon takia vaaratilanteita.
Ei se ole autoilijan vika jos joku on kääpiö.
Miksi muuten aikoinaan sain kävellä ison tien vartta pientareella ja silti oli nopeusrajoitus se 80 km/h? Nykyään on rakennettu siihen viereen hieno pyörätie ja nopeusrajoitus on alennettu 60 km/h. Ilmeisesti ihmiset ovat nykyään niin tyhmiä ja varomattomia, että pitää olla kaikenlaiset tyhmänvakuutukset kuten tuo nopeusalennus vielä sen pyörätien lisänä. Minä selvisin hengissä tähän asti vaikka jo lapsena ala-aste ikäisenä liikuin paljon pyörällä ympäriinsä hyvinkin pitkiä matkoja. Miksi rajoittaa lisää ihmisten elämää kun niitä rajoituksia on jo muutenkin aivan riittävästi?
PS. kyllä siellä pientareella saa ajaa ja pitääkin ajaa jos ei kykene ajamaan samaa vauhtia muun liikenteen kanssa. Traktorit, mopoautot sun muut hitaat kulkupelit kuuluvat sinne tien reunaan eikä mihinkään liikenteen tukoksi. Kyse on terveestä järjestä eikä yksikään poliisi kirjoita sakkoa toisten huomioon ottamisesta.
-
- Viestit: 2070
- Liittynyt: 27.3.2010 klo 14.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Tässä kiteytyy KAIKKI.theinonen kirjoitti:Periaatteessa myöskään autoja ei saa pysäköidä alle 5 metrin päähän suojatiestä, joten väitteesi pysäköidyistä autoista suojatien kohdalla hidasteen luona ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
Luullaan olevinamme hyviä kuskeja, mutta ihan perusasiat ovat hukassa. Ties mitä muuta perusshittiä on luulopohjalla aivan pielessä. Tsiisus..
Ottakaa nöyrää asennetta, koska ette ole mestareita (toisin kuin luulette).
Liikenne on niin laaja-alainen kokonaisuus, ettei yksilö voi hallita kaikkia siihen liittyviä näkökohtia, saati reagoida fysiikanvastaisella nopeudella joka sekunti. Nöyryyttä tarvitaan varsinkin koska onnettomuudet voivat olla täysin itsestä riippumattomia. Silloin vain hitaampi nopeus voi pienentää todennäköisiä jälkiseurauksia.
Lisäksi jotkut jurpot jatkuvasti jauhavat kuinka hyvissä olosuhteissa voi ajaa huoletta nopeammin. Eikö hyvissä olosuhteissa tapahdu onnettomuuksia? Kyllä tapahtuu, ja tilastollisesti luultavasti vielä pahempia, koska jengi posottaa lujempaa ja huolettomammin.
Muista n ö y r y y s
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 4619
- Liittynyt: 8.11.2004 klo 23.34
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Tieliikennelaki 3.4.1981/267theinonen kirjoitti:PS. kyllä siellä pientareella saa ajaa ja pitääkin ajaa jos ei kykene ajamaan samaa vauhtia muun liikenteen kanssa. Traktorit, mopoautot sun muut hitaat kulkupelit kuuluvat sinne tien reunaan eikä mihinkään liikenteen tukoksi. Kyse on terveestä järjestä eikä yksikään poliisi kirjoita sakkoa toisten huomioon ottamisesta.
1 LUKU
8 §
Tien eri osien käyttö
Ajoneuvoja on kuljetettava ajoradalla. Jos tien oikealla puolella on piennar, jolla ajo käy haitatta päinsä, polkupyörää ja muuta moottoritonta ajoneuvoa sekä mopoa on kuitenkin kuljetettava pientareella. […] Kun erityiset syyt siihen pakottavat, ajoneuvoa saa tilapäisesti kuljettaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jollei siitä aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa.
Oiskohan vähän syytä päivittää asenteiden lisäksi tieliikennelain osaamista?
-
- Viestit: 2545
- Liittynyt: 15.10.2010 klo 11.21
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Olen aivan saletisti sitä mieltä ettei jjpeltola haluaisi hidasta ajoneuvoa eteensä jolloin joutuisi tekemään vaarallisen ohituksen, jos vaihtoehtona olisi vain ajaa omalla kaistalla ilman hidastelua tai ohituksia. Kyllä minä ainakin traktorillakin tarvittaessa oikaisen vaikka kävelyteitä pitkin työvilkku päällä jos vaihtoehtona on tien tukkeena oleminen.
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Aivan ja tuo tulee helposti kun tiessä on alamäkiäkin. Ainakin minulla auto kiihtyy alamäkeen vaikkei painaisi edes kaasua. Olen tuossa asiassa ihan samaa mieltä kanssanne. Vaikka ajaa ylinopeutta niin silti kaikki takaa tulevat ohittavat. Ei poliisilla kestäisi ranne sellaisten sakkojen kirjoittamiseen.Jarrutusmatka kyllä kasvaa 10kmh kasvusta, mutta siksi pidetään turvaväliä. Turvavälin jättäminen on mielestäni pahempi ja törkeämpi temppu kuin vaikka +40kmh ylitys. Kyllähän tuolla tiellä näkee monenlaista suksiboksi matkailijaa talvellakin, että oksat pois. Vaajakosken liikenneympyrästä sinne ABC:lle on pirullinen pätkä monelle. Siinä monen nopeus kasvaa reilustikkin. Joissain paikoissa tehdään tahalleen sakkorysiä, että helsinkiläiset saisivat lahdelaisten rahoja. Noh. Yleensä ne itse ajavat noihin rysiin mitä tänne suunnittelevat.theinonen kirjoitti:Mielestäni kukaan tässä ketjussa ei ole puhunut kuin 5-10 km/h ylinopeudesta. Jos tuo on jotenkin merkittävä ylitys omasta mielestäsi, niin olet vaarallinen liikenteessä ja suosittelen suosiolla julkisia kulkuneuvoja..
Pientareella saa ajaa poikkeustilanteessa. Esimerkiksi auton särkyessä se jätetään pientareelle eikä tien laitaan. Muuten on ajettava ajoradalla. Pientareella ajamisesta ei ainakaan sakkoja tule. Nimimerkillä kokemusta on kuten näkemystä. Poliisi ei ainakaan puutu tähän ja en ole yhtään tapausta, että olisi puuttunut. Kyse on nyt siis traktorista eikä autosta.jjpeltola kirjoitti:Tieliikennelaki 3.4.1981/267theinonen kirjoitti:PS. kyllä siellä pientareella saa ajaa ja pitääkin ajaa jos ei kykene ajamaan samaa vauhtia muun liikenteen kanssa. Traktorit, mopoautot sun muut hitaat kulkupelit kuuluvat sinne tien reunaan eikä mihinkään liikenteen tukoksi. Kyse on terveestä järjestä eikä yksikään poliisi kirjoita sakkoa toisten huomioon ottamisesta.
1 LUKU
8 §
Tien eri osien käyttö
Ajoneuvoja on kuljetettava ajoradalla. Jos tien oikealla puolella on piennar, jolla ajo käy haitatta päinsä, polkupyörää ja muuta moottoritonta ajoneuvoa sekä mopoa on kuitenkin kuljetettava pientareella. […] Kun erityiset syyt siihen pakottavat, ajoneuvoa saa tilapäisesti kuljettaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jollei siitä aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa.
Oiskohan vähän syytä päivittää asenteiden lisäksi tieliikennelain osaamista?
Väärin. Pakko kommentoida, että olet todellakin väärässä. Tuosta ei aiheudu mitään vaaraa kenellekkään (ellei ole tohelo). Ei ainakaan minun autolla pääse töyssyjen yli kunnolla ja ihan vakio se on. Mitään madallussarjoja en ole asentanut. Kierrän ne jatkossa ja jos poliisi tulee itkemään niin... jätän sanomatta. Se lukee sitten lehdessä. Niiden kiertämisessä ei ole mitään idioottimaista, mutta niiden kieräjien mollaaminen on ärsyttävää. Minä kierrän jatkossakin vaikka siitä tulisi hirttotuomio tai sähkötuolia. Sano edes yksi tilanne missä aiheutuu vaaraa kaupunki tai lähiön alueella? En minä nyt niin hullu ole, että ruuhkaisella tiellä lähtisin oikomaan. Ikinä ei ole edes autoja näkynyt kun olen tuon tehnyt. Joskus on taas keskikanttareen takia ajettava poikittain sille töyssylle. Toivottavasti nuoriso lopettaisi paikkojen särkemisen ja alkaisi kaivaa töyssyjä ylös kunnon kansalaisten tieltä. Ne särkee autot ja vie viimeisetkin hermonrippeet tuolla ulkoilmassa. Minulla ei riitä kärsivällisyys niihin. Jopa bussissa ne tuottavat ärsyttävän nytkähdyksen.carrbon kirjoitti:Hidasteiden (idioottimainen) kiertäminen vastaantulevien kaistan kautta tuo juuri tuon takia vaaratilanteita.
-
- Viestit: 2070
- Liittynyt: 27.3.2010 klo 14.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Tosin asunet maalla, joten tilanteet ei ehkä (vielä) päde sun kokemuspiiriin. Siis faltoihin, kuten haluat uskoa.
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Tuo kommentti on jo törkeä, että tekisi mieli painaa huutomerkkiä. Menee jo kunnianloukkauksen puolelle. Voisit myös täsmentää kommenttiasi, että minkä nyt muka jätin huomioimatta. Muistaakseni lukaisin kaikki mitä tuossa aiemmin oli.Le Corbusier kirjoitti:^ toivottavasti sun havaintokyky on parempi liikenteessä, kuin tässä triidissä. Tosin asunet maalla, joten tilanteet ei ehkä (vielä) päde sun kokemuspiiriin. Siis faltoihin, kuten haluat uskoa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 4619
- Liittynyt: 8.11.2004 klo 23.34
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Kun koukkaat töyssyn vasemmalta puolelta ja suojatien jälkeen (kulkusuuntaasi nähden siis ennen suojatietä) on siinä paku pysäköitynä (siis vastaantulevien kaistalla), niin kuinkas sinä sen pakun läpi näet. Eikä näe se jalankulkijakaan autoasi.theinonen kirjoitti:Eipä sen auton pysäköiminen sinne suojatien jälkeen autoilijan näkyvyttää juuri haittaakkaan. Ainoastaan jonkun putkinäköisen tumpelon, joka alkaa vasta siinä suojatien kohdalla katselemaan ympärilleen. Liikennesäännöt on pitkälti laadittu juuri idiootteja varten, koska on helpompi seurata sääntöjä pilkuntarkasti kuin ajatella itse.
Jos kaikki ajattelee itse (theinosen tapaan), niin mitäs hyötyä liikennesäännöistä on. Kyllä ne liikennesäännöt on meitä kaikkia idiootteja varten. Olisi maanalaisen paikan paljon turvallisempaa jos voisi luottaa siihen että liikennesääntöjä noudatetaan (tai että niitä edes pyritään noudattamaan) ja oma järkeä käytetään vain lain sallimissa rajoissa.
Olen aivan saletisti sitä mieltä että kun vastaan tulee ajoneuvo perä edellä, niin sitten hidastan ja ohitan vasta sitten kun se on turvallisesti mahdollista. Olen ollut kaksi kertaa kyydissä vaarallisessa ohituksessa ja vastaan on tullu aivan monta sellaista. Pidän elämää sen verran mukavana että en riskeraa sitä (enkä muidenkaan elämää) ainakaan vaarallisilla ohituksilla.theinonen kirjoitti:Olen aivan saletisti sitä mieltä ettei jjpeltola haluaisi hidasta ajoneuvoa eteensä jolloin joutuisi tekemään vaarallisen ohituksen, jos vaihtoehtona olisi vain ajaa omalla kaistalla ilman hidastelua tai ohituksia.
-
- Viestit: 2467
- Liittynyt: 5.9.2010 klo 10.37
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Tänään ajelin viimeksi idyllistä rantareittiä Merikannontiellä Helsingissä. Siinä onkin melko tömäkät töyssyt joten ehkä ihan himpun verran jouduin alittamaan nopeusrajoituksen (30 km/h). Missään nimessä ei mennyt alle kahdenkympin vauhtia. Mutta tuolla tiellä on poikkeuksellisen tiukat hidasteet ja ihan tarpeeseen ovatkin.hatey kirjoitti:No ei todellakaan pysty. Tai sitten sinulla on joku Hummer I.KenSu kirjoitti:...tosellakin pystyy ylittämään helposti nopeusrajoituksen mukaisella nopeudella....
Ihan perus-touranilla ajelen ja ennen on ollut jettaa tai rellua alla.
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Eihän nuo ole normaali ihmisten autoja, koska ei normaalilla köyhällä ole varaa sellaiseen. Normaali rikkaista en sitten tiedä. Minulla raapii pohja jo noustessa maantielle pihastani, että en voi käyttää sitä toista pihatietä. Monen töyssyn eteen on pakko pysähtyä ja heittää siihen poikittain auto. Kyllä muuten tekisi ilkeää ajaa edes 30kmh nopeutta töyssyyn. Niin mikä on minulle normaalin ihmisen auto? Noh se on alle 2000€ maksava nelipyöräinen.KenSu kirjoitti:Tänään ajelin viimeksi idyllistä rantareittiä Merikannontiellä Helsingissä. Siinä onkin melko tömäkät töyssyt joten ehkä ihan himpun verran jouduin alittamaan nopeusrajoituksen (30 km/h). Missään nimessä ei mennyt alle kahdenkympin vauhtia. Mutta tuolla tiellä on poikkeuksellisen tiukat hidasteet ja ihan tarpeeseen ovatkin.hatey kirjoitti:No ei todellakaan pysty. Tai sitten sinulla on joku Hummer I.KenSu kirjoitti:...tosellakin pystyy ylittämään helposti nopeusrajoituksen mukaisella nopeudella....
Ihan perus-touranilla ajelen ja ennen on ollut jettaa tai rellua alla.
-
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Tarkoittanet, että mitä pienempi maavara, sitä köyhempi kuski?M.P.T kirjoitti: Eihän nuo ole normaali ihmisten autoja, koska ei normaalilla köyhällä ole varaa sellaiseen. Normaali rikkaista en sitten tiedä. Minulla raapii pohja jo noustessa maantielle pihastani, että en voi käyttää sitä toista pihatietä.
-
- Viestit: 2467
- Liittynyt: 5.9.2010 klo 10.37
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Kyllä nykyaudit ja -bemarit eli pahimmat idioottimobiilit kiihtyy lyhyelläkin matkalla. Jakeluauto on asia erikseen. Onneksi niideen hidastamiseen töyssyt taitaa olla riittävän tehokas keino.M.P.T kirjoitti: 60kmh nopeuden saaminen vaatii pitkiä töyssyjen välejä. Tietäsitpä mitä ylinopeutta ajetaan jakelutehtävissä
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Ei se maavara pelkästään sitä katso Touranissa ainakin on enemmän maavaraa kuin Golfissa tai yms autossa. Transportterin aikaan nyt pystyi sentään metsätiellekkin menemään, mutta nykyisellä ei. Ikävä vaan, että verotuksella muutetaan autojen valintaa. En minä muuten olisi sitä portteriakaan hävittänyt. Defender 110 olisi se minulle järkevin auto, mutta ei tällä peffalla sitä osteta. Nivalla taas ei kehtaa ajaa ja varmasti sillä saisi migreenin pahemmaksi.Tauvo kirjoitti:Tarkoittanet, että mitä pienempi maavara, sitä köyhempi kuski?M.P.T kirjoitti: Eihän nuo ole normaali ihmisten autoja, koska ei normaalilla köyhällä ole varaa sellaiseen. Normaali rikkaista en sitten tiedä. Minulla raapii pohja jo noustessa maantielle pihastani, että en voi käyttää sitä toista pihatietä.
Ei niitä bemuja paljoa yleensä näy tuolla. Onhan niitä muutamia, mutta audikuskien en ole huomannut kaahaavan keskustassa. Ne tekee sen nelostiellä kuten bemukuskitkin. Itselläni on aina ollut pakettiautoksi rekisteröityjä autoja, että 100 ja 80 lätkä ollut aina. Eipä nämä kiihdy mitenkään ripeästi, mutta nykyinen seatin paku (se mun 2 paikkainen turbo) kiihtyy paremmin kuin ex portterini. Ikävä vain, että korotussarjaa ei saa. Silloin töyssyt ei häiritsisi niin pahasti vaan ainoa ärsytys tulisi siitä ylös alas liikkeestä. Ei tarvitsisi edes kiertää töyssyä mitenkään. Kaupungissa jäykkä alusta on paha, mutta tiellä se on loistava.KenSu kirjoitti:Kyllä nykyaudit ja -bemarit eli pahimmat idioottimobiilit kiihtyy lyhyelläkin matkalla. Jakeluauto on asia erikseen. Onneksi niideen hidastamiseen töyssyt taitaa olla riittävän tehokas keino.M.P.T kirjoitti: 60kmh nopeuden saaminen vaatii pitkiä töyssyjen välejä. Tietäsitpä mitä ylinopeutta ajetaan jakelutehtävissä
-
- Viestit: 3086
- Liittynyt: 16.5.2007 klo 11.40
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Meinaatko että alle 2k€ nelipyöräisistä ei löydy Touranin tai Jetan maavaroja?M.P.T kirjoitti:Eihän nuo ole normaali ihmisten autoja, koska ei normaalilla köyhällä ole varaa sellaiseen. Normaali rikkaista en sitten tiedä. Minulla raapii pohja jo noustessa maantielle pihastani, että en voi käyttää sitä toista pihatietä. Monen töyssyn eteen on pakko pysähtyä ja heittää siihen poikittain auto. Kyllä muuten tekisi ilkeää ajaa edes 30kmh nopeutta töyssyyn. Niin mikä on minulle normaalin ihmisen auto? Noh se on alle 2000€ maksava nelipyöräinen.KenSu kirjoitti:Ihan perus-touranilla ajelen ja ennen on ollut jettaa tai rellua alla.
Kyllä ne Golfit yms. autotkin ihan kiltisti töyssyjen yli menevät..M.P.T kirjoitti:Ei se maavara pelkästään sitä katso Touranissa ainakin on enemmän maavaraa kuin Golfissa tai yms autossa. Transportterin aikaan nyt pystyi sentään metsätiellekkin menemään, mutta nykyisellä ei. Ikävä vaan, että verotuksella muutetaan autojen valintaa. En minä muuten olisi sitä portteriakaan hävittänyt.Tauvo kirjoitti:Kuva Ferrarista
Tarkoittanet, että mitä pienempi maavara, sitä köyhempi kuski?
Summa summarum:
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kai siellä sitten töyssytkin on pienempiä. Jopa se espoon keskuksen lähellä oleva paloaseman töyssy on ärsyttävä. Siihenkin eteen pitää miltei pysähtyä. Se onkin mini töyssy verrattuna näihin maastoauto esteisiin täällä.carrbon kirjoitti:Kyllä ne Golfit yms. autotkin ihan kiltisti töyssyjen yli menevät..Summa summarum:
-
- Viestit: 2070
- Liittynyt: 27.3.2010 klo 14.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Könkäreen koko asennevammaisuusasteikon mukaan? Makes sense.M.P.T kirjoitti:[
Kai siellä sitten töyssytkin on pienempiä.
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Väitätkö, että minulla on asennevamma? Jos tämä on asennevamma niin se on tervettä. Oletko edes koskaan ajanut autolla töyssyyn? Lyön vaikka vetoa, että niihin töyssyihin ei voi ajaa edes 20kmh nopeudella. En minä ainakaan pysty ajamaan, mutta en ole helsinkiläinen (luojan kiitos) Autoa käy oikein sääliksi kun niihin ajaa. Minun peffa ei kestä yhtään ylimääräisiä kuluja. Jos köyhyys on asennevamma niin asia on selvä.Le Corbusier kirjoitti:Könkäreen koko asennevammaisuusasteikon mukaan? Makes sense.M.P.T kirjoitti: Kai siellä sitten töyssytkin on pienempiä.
-
- Viestit: 3086
- Liittynyt: 16.5.2007 klo 11.40
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Tämän ja suojatiekeskustelun kun summaa yhteen, niin kyllä sinusta vähän tietynlainen omanapaisuus kumpuaa.M.P.T kirjoitti:Väitätkö, että minulla on asennevamma?
Mistä ihmeestä tuo köyhyys nyt on tähän keskusteluun mukaan tullut??Jos köyhyys on asennevamma niin asia on selvä.
Yhdestä asiasta ollaan sentään samaa mieltä!mutta en ole helsinkiläinen (luojan kiitos)
-
- Viestit: 2070
- Liittynyt: 27.3.2010 klo 14.21
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Meidän kadulla on hidastetöyssy. Ajan siitä töihin mennen tullen. 80% prosenttia ei aja. Näistä puolet kiertävät vastaantulevan kaistan kautta pysähtymättä/hiljentämättä suojatielle, vaikka suojatien jälkeen on heti auto pysäköitynä.M.P.T kirjoitti:Väitätkö, että minulla on asennevamma? Jos tämä on asennevamma niin se on tervettä. Oletko edes koskaan ajanut autolla töyssyyn? Lyön vaikka vetoa, että niihin töyssyihin ei voi ajaa edes 20kmh nopeudella. En minä ainakaan pysty ajamaan, mutta en ole helsinkiläinen (luojan kiitos) Autoa käy oikein sääliksi kun niihin ajaa. Minun peffa ei kestä yhtään ylimääräisiä kuluja. Jos köyhyys on asennevamma niin asia on selvä.Le Corbusier kirjoitti:Könkäreen koko asennevammaisuusasteikon mukaan? Makes sense.M.P.T kirjoitti: Kai siellä sitten töyssytkin on pienempiä.
K u k a an kiertäjistä ei ole 5 vuoden aikana pysähtynyt tuohon - onneksi suojatie on hiljainen enkä vielä ole nähnyt ketään jäävän alle.
Töyssyn yli voi ajaa 30kmh (rajoituksen mukaisesti) ilman kolinoita. Tai ehkä mun saksalaisessa on vaan yyberit iskarit?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit