Itsellä oli aivan vastaavan näköistä murtumaa. Tärkeää siinä on ettei kuoressa tai muuallakkaan näy mitään ylimääräistä, josta voismuurahainen kirjoitti:Mitenköhän onnistuisin samassa? Sillä,Omaani kirjoitti:Itsellä loppujen lopuksi ihan hyvät kokemukset kyseisestä Helsingin liikkeestä. Oma musta iPhone halkeili mm.
mute -nappulan vierestä. Vein ensin Soneralle josta ohjattiin suoraan SCF:lle jossa sanoivat ettei mene
takuuseen.
En tietenkään hyväksynyt vaan soitin Applelle josta sanoivat että Soneralla on kaikki oikeudet ja velvollisuudet
Suomessa myytäviin luureihin ja käskivät uhkailla kuluttaja-asiamiehellä. Soitinkin sitten SCF:lle ja kerroin
homman nimen.
Pari päivää myöhemmin käpistelin uutta laitetta käsissäni.
näistä syistä toimitin sen eilen SCF:lle:
- kuoressa selkeitä halkeamia mm. mute -nappulan vieressä
- latausjohto murtunut
Ja tämä oli tulos, huoltoseloste:
Laitteessa ja laitteen usb-johdossa on mekaaninen vaurio, laitteen takakuori on halki ja usb-johdon eriste on vaurioitunut, ei takuu. Laite voidaan vaihtaa vaihtoyksikköön 373eur hintaan, jolloin vanha laitteenne jää laitevalmistajalle. +25eur usb-johdon vaihdosta. Kustannusarvio on siis yhteensä 398eur.
Jos nämä eivät kuulu takuuseen niin mitkä sitten? Sanoin laitetta hakiessani että en ole todellakaan tyytyväinen ratkaisuun ja kyselin ohjeita jatkotoimenpiteitä varten. Vastaukseksi sain, että ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Täytyykö tässä vain toivoa että kuoresta lähtisi palanen pois tai laite leviäisi vielä vaan enemmän? Ilmeisesti tälläiset ohjeet Applelta on mansen SCF:lle annettu kuoren osalta?
päätellä että luuria ois paiskottu. Applellahan ei noitten suomiluurien kanssa ole enää mitään tekemistä, vaan Sonera vastaa kaikista
takuuhommista. Mulle ehdottelivat aluksi SCF:llä ihan samaa että massia pöytään niin saan uuden luurin.
Ei helevetti! Olen ottanut elämässäni uuden suunnan enkä suostu ottamaan mitään shittiä vastaan tällaisissa asioissa. Ilmoitin tyynesti että homma viedään loppuun asti enkä aio maksaa senttiäkään siitä hyvästä että tuo muovilelu ei kestä normaalia käyttöä.
Soittelin siis ekana Applelle ja selostin homman. (kannattaa ottaa nimet ylös kenen kanssa juttelet. Itseasiassa kannattaa ottaa kaikkien asianomaisten nimet ylös niin voit aina nimetä kenen kanssa olet jutellut. Antaa kuvan siitä että olet tosissaan liikkeellä ) Siellä sanoivat että heillä on tiedossa tämä kuorien murtumisonkelma ja Soneran kuuluu vaihtaa luuri uuteen ja jos homma ei onnistu niin kuluttaja-asiamiestä peliin. Soittoa SCF:lle ja kertomus puhelustani Applelle ja hiukan uhkailua kuluttajasuojalla.
Olivat kyllä ystävällisiä ja alkoivat selvittelemään asiaa enkä sitten tiedä kenelle he soittelivat, mutta tosiaan uuden (tehdaskorjatun) vehkeen sain kun olivat selvitelleet asiaa. Tämä siis Helsingin liikkeessä. Itsellä epäilytti tuo tehdaskorjattu laite, mutta olen lueskellut jostain että laite käy läpi tarkemman syynin kuin uudet vastaavat, joten turvallisin mielin otin laitteen vastaan. Hyvin pelittää.
lisäys: Asiassa ärsyttävintä oli tieto siitä että vastaavia tapauksia on tapahtunut ympäri maailmaa ja homma on aivan varmasti tiedossa
huoltoliikkeeläkin. Silti tuntuu siltä että jokainen joka yrittää valittaa asiasta joutuu aloittamaan alusta tuon tappelun.
Huoltoliikehän kerää nuo luurit isoksi satsiksi ja lähettää Applelle joka käyttää ehjät osat uudestaan ja joista valmistetaan nämä tehdaskorjatut versiot. Kuoria ei tietenkään käytetä uusiksi vaan taitaa mennä energiahakkeeksi.
Applella ystävällinen tyyppi selvitti asiaa jostain korkeammalta taholta ja sieltä oli sanottu että vaikka luurissa näkyisi myös käytön! jälkiä niin uuteen pitää vaihtaa. On se kumma kun tuuntuu siltä että SCF:n ja Soneran mukaan sitä luuria pittäis jossain tyhjiövitriinissä samettityynyllä säilyttää...