Mikähän tässä on niin vaikeaa. Alku lähti hyvin käyntiin mutta loppua ei näy.
Heti kärkeen ilmoitetaan ettei näitä laseja korjata vaan saa tehdaskorjatun
tuotteen tilalle. Sen jälkeen puhutaan huoltajista ja korjauksista ja lisähinnoista
hetikorjaukselle. Sama henkilö kertoi eilen että puhelimia on varastossa,
seuraavana päivänä sitä ei voi sama henkilö sähköpostitse sanoakaan.... ei jaksa.
Lue keskustelu alhaalta ylöspäin...
--------------------------------------------------------------------------
Marco xxxxxx kirjoitti 4.9.2009 kello 12.40:
Jotenkin ajattelin että tämä posti tulee ja menee Tampereelta, tampere@scfhuolto.fi osoitteestanne.
Tarkoitatko että lähtisin täältä Turusta ajamaan kivijalkahuoltoon Tampereelle katsomaan olisiko niitä puhelimia paikan päällä?
Numerotiedustelusta saatu numero SCF Huolto Oy Tampere / 020 7789279 menee jollekin asentajalle joka tekee ilmeisesti jotain muuta teille ja pyytää soittamaan maksulliseen puhelinnumeroon, joka ei arvatenkaan mene Tampereelle kuten ei tämä Tampereen sähköpostiosoitekaan.
Haluaisin seuraavaksi saada jotain hyvin konkreettista tietoa siitä miten tulen toimimaan jotta saan puhelimen vaihdettua paikan päällä, odottaessa.
Muussa tapauksessa tämä heinäkuun lopussa alkanut kirjeenvaihto saa loppua ja jatkan sitä toista kautta.
Ystävällisesti.
--------------------------------------
Marco xxxxxx
marco.xxxxxx@mac.com
+358 50 xxx xx xx
--------------------------------------
Tampere kirjoitti 4.9.2009 kello 12.05:
Hei,
Voitte tiedustella asiaa asioimalla suoraan huoltopisteessämme. Valitettavasti sähköpostitse on mahdotonta sanoa tämän hetkistä tilannetta.
Pyydämme, että käytätte sähköpostiohjelmanne
”Vastaa”-toimintoa, kun haluatte vastata
tähän viestiin.
Emme huomioi henkilökohtaisiin osoitteisiin lähetettyjä viestejä.
Ystävällisin terveisin
Best Regards,
Krista Niemelä
Team Leader
SCF Care
SCF Huolto Tampere
Yliopistonkatu 56, 7krs. (käynti Åkerlundinkadun puolelta)
33100 TAMPERE
SCF Huolto Helsinki
Elimäenkatu 2c
00510 HELSINKI
SCF Huolto Salo
Meriniitynkatu 4
24100 SALO
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Marco xxxxxx [mailto:marco.xxxxxx@mac.com]
Lähetetty: 4. syyskuuta 2009 9:47
Vastaanottaja: Tampere
Aihe: Re: VS: VS: VS: VL: VS: VS: VS: iPhone 3G näytön vaihto
No entä tällä hetkellä, olisin paikan päällä klo 12?
--------------------------------------
Marco xxxxxx
marco.xxxxxx@mac.com
+358 50 xxx xx xx
--------------------------------------
Tampere kirjoitti 4.9.2009 kello 9.45:
Hei,
Valitettavasti emme voi arvioida huoltomme tilannetta juuri sillä
hetkellä. Luultavasti kyseinen vaihto ei onnistu odottaessa.
Pyydämme, että käytätte sähköpostiohjelmanne
”Vastaa”-toimintoa, kun haluatte vastata
tähän viestiin.
Emme huomioi henkilökohtaisiin osoitteisiin lähetettyjä viestejä.
Ystävällisin terveisin
Best Regards,
Krista Niemelä
Team Leader
SCF Care
SCF Huolto Tampere
Yliopistonkatu 56, 7krs. (käynti Åkerlundinkadun puolelta)
33100 TAMPERE
SCF Huolto Helsinki
Elimäenkatu 2c
00510 HELSINKI
SCF Huolto Salo
Meriniitynkatu 4
24100 SALO
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Marco xxxxxx [mailto:marco.xxxxxx@mac.com]
Lähetetty: 3. syyskuuta 2009 15:12
Vastaanottaja: Tampere
Aihe: Re: VS: VS: VL: VS: VS: VS: iPhone 3G näytön vaihto
Jos huomenna ajan huoltoonne Tampereelle 291€ ja tämä rikkinäinen
puhelin mukanani
niin voinko olettaa että saisimme puhelimet vaihdettua siinä
odottaessa?
--------------------------------------
Marco xxxxxx
marco.xxxxxx@mac.com
+358 50 xxx xx xx
--------------------------------------
Tampere kirjoitti 3.9.2009 kello 13.34:
Hei,
Valitettavasti tarkkaa tilannetta en pysty sanomaan, sillä saatavuus
vaihtelee varastomme muuttuvien tilanteiden mukaan. Tällä hetkellä
vaihtolaitteita on huollossamme.
Pyydämme, että käytätte sähköpostiohjelmanne
”Vastaa”-toimintoa, kun haluatte vastata
tähän viestiin.
Emme huomioi henkilökohtaisiin osoitteisiin lähetettyjä viestejä.
Ystävällisin terveisin
Best Regards,
Krista Niemelä
Team Leader
SCF Care
SCF Huolto Tampere
Yliopistonkatu 56, 7krs. (käynti Åkerlundinkadun puolelta)
33100 TAMPERE
SCF Huolto Helsinki
Elimäenkatu 2c
00510 HELSINKI
SCF Huolto Salo
Meriniitynkatu 4
24100 SALO
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Marco xxxxxx [mailto:marco.xxxxxx@mac.com]
Lähetetty: 1. syyskuuta 2009 9:30
Vastaanottaja: Tampere
Aihe: Re: VS: VL: VS: VS: VS: iPhone 3G näytön vaihto
Onko teillä tällä hetkellä vaihtolaitteita?
--------------------------------------
Marco xxxxxx
marco.xxxxxx@mac.com
+358 50 xxx xx xx
--------------------------------------
Tampere kirjoitti 4.8.2009 kello 8.54:
Hei,
Valitettavasti tällä hetkellä ei ole vaihtolaitteita.
Mikäli haluat että laitteesi korjataan, voitte toimittaa sen meille
oman jälleenmyyjäsi kautta.
Pyydämme, että käytätte sähköpostiohjelmanne
”Vastaa”-toimintoa, kun haluatte vastata
tähän viestiin.
Emme huomioi henkilökohtaisiin osoitteisiin lähetettyjä viestejä.
Ystävällisin terveisin
Best Regards,
Henna Mikkola
SCF Care
SCF Huolto Tampere
Yliopistonkatu 56, 7krs. (käynti Åkerlundinkadun puolelta)
33100 TAMPERE
SCF Huolto Helsinki
Elimäenkatu 2 C sisäpiha
00051 HELSINKI
SCF Huolto Salo
Meriniitynkatu 4
24100 SALO
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Marco xxxxxx [mailto:marco.xxxxxx@mac.com]
Lähetetty: 3. elokuuta 2009 13:24
Vastaanottaja: Tampere
Aihe: Re: VL: VS: VS: VS: iPhone 3G näytön vaihto
Ymmärsin siis ettei näitä linssinvaihtoja tehdä lainkaan Suomessa
vaan
tilalle saisin rahalla tehdaskorjatun laitteen,
Itse olen Turusta joten ei ole merkitystä ajaisinko Helsinkiin vai
Tampereelle, kunhan vain saisin ostettua sen tehdaskorjatun laitteen
itselleni paikan päällä saman tien.
t. Marco xxxxxx
Tampere kirjoitti 3.8.2009 kello 13.21:
Hei,
Pääasiassa laitteet menevät huoltajalle vuorokauden sisällä.
Mikäli haluatte että laite menee huoltajalle heti, on se
maksullinen
toimenpide (34€:a.)
iPhone laitteet huolletaan Tampereella sekä Helsingissä, oliko
teillä tarkoitus mennä minne toimipisteeseen, jotta voin tarkistaa
saatavuuden.
Pyydämme, että käytätte sähköpostiohjelmanne
”Vastaa”-toimintoa, kun haluatte vastata
tähän viestiin.
Emme huomioi henkilökohtaisiin osoitteisiin lähetettyjä viestejä.
Ystävällisin terveisin
Best Regards,
Henna Mikkola
SCF Care
SCF Huolto Tampere
Yliopistonkatu 56, 7krs. (käynti Åkerlundinkadun puolelta)
33100 TAMPERE
SCF Huolto Helsinki
Elimäenkatu 2 C sisäpiha
00051 HELSINKI
SCF Huolto Salo
Meriniitynkatu 4
24100 SALO
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Marco xxxxxx [mailto:marco.xxxxxx@mac.com]
Lähetetty: 3. elokuuta 2009 12:27
Vastaanottaja: Tampere
Aihe: Fwd: VS: VS: VS: iPhone 3G näytön vaihto
Onko teillä tänään 16 Gb versio varastossa jos ajelen rahoiheni
täältä Turusta vaihtamaan puhelinta?
t. Marco xxxxxx / GSM 050 xxx xx xx
marco.xxxxxx@mac.com
Anne Uotila kirjoitti 28.7.2009 kello 7.20:
Hei,
Vaihdon ja maksamisen voi tulla tekemään meidän huoltoon, mutta
välttämättä emme pysty heti antamaan vaihtolaitetta (riippuu onko
laitteita meillä varastossa).
Mutta huollon/vaihdon ajaksi meiltä saa lainaan vuokrapuhelimen
hintaan 5€.
Pyydämme, että käytätte sähköpostiohjelmanne
”Vastaa”-toimintoa, kun haluatte vastata
tähän viestiin.
Emme huomioi henkilökohtaisiin osoitteisiin lähetettyjä viestejä.
Ystävällisin terveisin
Best Regards,
Anne Uotila
SCF Care
SCF Huolto Tampere
Yliopistonkatu 56, 7krs. (käynti Åkerlundinkadun puolelta)
33100 TAMPERE
SCF Huolto Helsinki
Elimäenkatu 2 C
00510 HELSINKI
SCF Huolto Salo
Meriniitynkatu 4
24100 SALO
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Marco xxxxxx [mailto:marco.xxxxxx@mac.com]
Lähetetty: 27. heinäkuuta 2009 15:41
Vastaanottaja: Tampere
Aihe: Re: VS: VS: iPhone 3G näytön vaihto
Voiko näiden puhelinten vaihdon ja maksamisen käydä teillä
paikanpäällä tekemässä, kun ei varapuhelintakaan itselläni nyt
ole?
----
Marco xxxxxx
+35850xxxxxxx
marco@rauta5.fi
Lähetetty matkapuhelimesta.
Tampere <Tampere@scfhuolto.fi> kirjoitti 27.7.2009 kello 14.58:
Moi,
Kyseessä on laitevalmistajan tehdaskorjattu laite, ei
myyntipaketti.
Pyydämme, että käytätte sähköpostiohjelmanne
”Vastaa”-toimintoa, kun haluatte vastata
tähän viestiin.
Emme huomioi henkilökohtaisiin osoitteisiin lähetettyjä
viestejä.
Ystävällisin terveisin
Best Regards,
Anne Uotila
SCF Care
SCF Huolto Tampere
Yliopistonkatu 56, 7krs. (käynti Åkerlundinkadun puolelta)
33100 TAMPERE
SCF Huolto Helsinki
Elimäenkatu 2 C
00510 HELSINKI
SCF Huolto Salo
Meriniitynkatu 4
24100 SALO
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Marco xxxxxx [mailto:marco.xxxxxx@mac.com]
Lähetetty: 27. heinäkuuta 2009 14:53
Vastaanottaja: Tampere
Aihe: Re: VS: iPhone 3G näytön vaihto
Onko kyseessä silloin vaihto uuteen puhelimeen?
----
Marco xxxxxx
+35850xxxxxxx
marco@rauta5.fi
Lähetetty matkapuhelimesta.
Tampere <Tampere@scfhuolto.fi> kirjoitti 27.7.2009 kello 14.28:
Hei,
Laitevalmistajan ohjeiden mukaan rikkoutunutta linssiä ei voida
vaih
taa, vaan korjaava toimenpide
on laitevaihto hintaan 291€.
Pyydämme, että käytätte sähköpostiohjelmanne
”Vastaa”-toimintoa, kun haluatte vastata
tähän viestiin.
Emme huomioi henkilökohtaisiin osoitteisiin lähetettyjä
viestejä.
Ystävällisin terveisin
Best Regards,
Anne Uotila
SCF Care
SCF Huolto Tampere
Yliopistonkatu 56, 7krs. (käynti Åkerlundinkadun puolelta)
33100 TAMPERE
SCF Huolto Helsinki
Elimäenkatu 2 C
00510 HELSINKI
SCF Huolto Salo
Meriniitynkatu 4
24100 SALO
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Marco xxxxxx [mailto:marco.xxxxxx@mac.com]
Lähetetty: 27. heinäkuuta 2009 14:25
Vastaanottaja: Tampere
Aihe: iPhone 3G näytön vaihto
Minkähintainen olisi rikkoutuneen lasin vaihdon hinta ja kuinka
kauan tällä hetkellä siinä menisi?
Marco xxxxxx
marco.xxxxxx@mac.comxxxxxx
iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 13.4.2007 klo 18.41
- Paikkakunta: Turku
iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja marco_x »
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 27.8.2009 klo 8.55
Re: iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja Ozooni »
Paat lasin ite vaihtoon... http://www.klc.fi/fin/tuotteet/iPhone-3 ... yton-lasi- ja http://www.youtube.com/watch?v=HEAvbR_7hKY
-
- Viestit: 1417
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 15.08
Re: iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja jjari »
Niin surullista, niin surullista.
8<----8<-----8<-----
SCF: Olitte reklamoineet iPhone laitteenne huollosta.
Mikäli laite ei vastaa ulkonäöltään ostamaanne tuotetta, kehottaisin teitä toimittamaan laitteen uudelleen huoltoon huoltajalle tutkittavaksi.
Me emme huoltoliikkeenä vastaa kytkysopimuksen purusta, joten tästä asiasta neuvoisin teitä olemaan yhteydessä Soneraan.
Minä: Hei, kiitos nopeasta vastauksesta. Ikävä kyllä tämä on kohtuutonta minun kannaltani, laite on ollut jo 2 viikkoa huollossa viimeisen 3:n viikon aikana. Tästä suurin osa takuuhuollossa jossa vikaa ei muka löydetty. Ostin juuri ennen huoltorumban alkamista 75 euron navigaattoriohjelman iPhoneen jota tarvitsen juuri nyt, ja pian alkavalla lomallani vielä lisää. Lisäaika huollossa on myös kuluttajaviraston suosituksia vastaan, takuuhuolto ei saa kestää yli kahta viikkoa. Hyväksyn ainoastaan sen että minulle toimitetaan tilalle puhelin sonerapisteeseen ja käyn siellä vaihtamassa puhelimen. Te saatte viallisen puhelimen ja pääsette toteamaan vian. En aio edes keskustella muista vaihtoehdoista elleivät ne ole vieläkin helpompia minulle.
On myös erittäin outoa että minä asiakkaana joudun olemaan yhteydessä soneran huoltoyhtiöön. Hyvän tavan mukaista olisi että sonera on asiakkaan rajapinta ja huolto on asiakkaalle läpinäkyvä.
SCF: Laitteenne on ollut meillä ensimmäisen kerran huollossa 18-22.6 ja toisen kerran 6-7.7.
Kuluttajalain mukaan yhtäjaksoinen huoltoaika ei saa venyä yli kahden viikon, tässä tapauksessa on kyse kahdesta eri huoltokerrasta jolloin laite on ollut huollossa muutamia päiviä.
Valitettavasti tarvitsemme laitteen huoltoon huoltajalle tutkittavaksi. Emme voi lähettää teille liikkeeseen toista laitetta tutkimatta laitettanne.
Mikäli tarvitsette lainalaitteen huollon ajaksi, voitte tiedustelle sitä jälleenmyyjältä.
Minä: Mua ei kiinnosta kuinka kauan puhelin on ollut teidän pöydällä. Mä vein puhelimen toisen kerran Soneralle 29.6.2009 ja sain sen takaisin 8.7.2009, se on huoltoaika eikä se mitä puhelin teidän pöydällä on lojunut. Mun asiakkuussuhde on Soneraan, ei teihin, ja reklamaation tein Soneralle, en teille. Mua ei kiinnosta kuka puhelinta huoltaa, on se sitten SCF tai Pera Loviisasta, kuka tahansa se onkin, Sonera on mulle vastuussa. Mä en tajua minkä takia edes teidän kanssa keskustelen asiasta. Toivon että hoidat asian niin että Soneran edustaja ottaa minuun yhteyttä asian tiimoilta hyvin nopeasti.
SCF: Jos haluatte olla yhteydessä Soneraan, voitte olla esimerkiksi yhteydessä Soneran asiakaspalveluun
tai suoraan liikkeeseen josta olette laitteen hankkineet.
Minä: No minne sä luulet että mä reklamaation jätin? Jätin sen juuri siihen samaan soneran liikkeeseen josta laitteen olen hankkinut. Henkilökohtaisesti paikan päällä. En ole teille edelleenkään reklamoinut, enkä halua teidän kanssa asiasta keskustella. Reklamoin Soneralle joten VÄLITTÄKÄÄ TÄMÄ ASIA SONERAN VASTUULLISELLE HENKILÖLLE.
SCF: Olemme saaneet reklamaationne faxilla joten meillä ei valitettavasti ollut tietoa, että se on tullut Soneralta.
Välitän tämän viestin myös Soneralle jotta voivat olla teihin yhteydessä.
Huoltoliikkeenä me emme voi tehdä enempää tapauksen etenemiseksi.
8<-----8<------8<-----
Sanomattakin on selvää että sonera hylkäsi reklamaationi perustuen huoltoliikkeen "tutkimuksiin". Multa loppui siihen puhti viedä asiaa eteenpäin.
8<----8<-----8<-----
SCF: Olitte reklamoineet iPhone laitteenne huollosta.
Mikäli laite ei vastaa ulkonäöltään ostamaanne tuotetta, kehottaisin teitä toimittamaan laitteen uudelleen huoltoon huoltajalle tutkittavaksi.
Me emme huoltoliikkeenä vastaa kytkysopimuksen purusta, joten tästä asiasta neuvoisin teitä olemaan yhteydessä Soneraan.
Minä: Hei, kiitos nopeasta vastauksesta. Ikävä kyllä tämä on kohtuutonta minun kannaltani, laite on ollut jo 2 viikkoa huollossa viimeisen 3:n viikon aikana. Tästä suurin osa takuuhuollossa jossa vikaa ei muka löydetty. Ostin juuri ennen huoltorumban alkamista 75 euron navigaattoriohjelman iPhoneen jota tarvitsen juuri nyt, ja pian alkavalla lomallani vielä lisää. Lisäaika huollossa on myös kuluttajaviraston suosituksia vastaan, takuuhuolto ei saa kestää yli kahta viikkoa. Hyväksyn ainoastaan sen että minulle toimitetaan tilalle puhelin sonerapisteeseen ja käyn siellä vaihtamassa puhelimen. Te saatte viallisen puhelimen ja pääsette toteamaan vian. En aio edes keskustella muista vaihtoehdoista elleivät ne ole vieläkin helpompia minulle.
On myös erittäin outoa että minä asiakkaana joudun olemaan yhteydessä soneran huoltoyhtiöön. Hyvän tavan mukaista olisi että sonera on asiakkaan rajapinta ja huolto on asiakkaalle läpinäkyvä.
SCF: Laitteenne on ollut meillä ensimmäisen kerran huollossa 18-22.6 ja toisen kerran 6-7.7.
Kuluttajalain mukaan yhtäjaksoinen huoltoaika ei saa venyä yli kahden viikon, tässä tapauksessa on kyse kahdesta eri huoltokerrasta jolloin laite on ollut huollossa muutamia päiviä.
Valitettavasti tarvitsemme laitteen huoltoon huoltajalle tutkittavaksi. Emme voi lähettää teille liikkeeseen toista laitetta tutkimatta laitettanne.
Mikäli tarvitsette lainalaitteen huollon ajaksi, voitte tiedustelle sitä jälleenmyyjältä.
Minä: Mua ei kiinnosta kuinka kauan puhelin on ollut teidän pöydällä. Mä vein puhelimen toisen kerran Soneralle 29.6.2009 ja sain sen takaisin 8.7.2009, se on huoltoaika eikä se mitä puhelin teidän pöydällä on lojunut. Mun asiakkuussuhde on Soneraan, ei teihin, ja reklamaation tein Soneralle, en teille. Mua ei kiinnosta kuka puhelinta huoltaa, on se sitten SCF tai Pera Loviisasta, kuka tahansa se onkin, Sonera on mulle vastuussa. Mä en tajua minkä takia edes teidän kanssa keskustelen asiasta. Toivon että hoidat asian niin että Soneran edustaja ottaa minuun yhteyttä asian tiimoilta hyvin nopeasti.
SCF: Jos haluatte olla yhteydessä Soneraan, voitte olla esimerkiksi yhteydessä Soneran asiakaspalveluun
tai suoraan liikkeeseen josta olette laitteen hankkineet.
Minä: No minne sä luulet että mä reklamaation jätin? Jätin sen juuri siihen samaan soneran liikkeeseen josta laitteen olen hankkinut. Henkilökohtaisesti paikan päällä. En ole teille edelleenkään reklamoinut, enkä halua teidän kanssa asiasta keskustella. Reklamoin Soneralle joten VÄLITTÄKÄÄ TÄMÄ ASIA SONERAN VASTUULLISELLE HENKILÖLLE.
SCF: Olemme saaneet reklamaationne faxilla joten meillä ei valitettavasti ollut tietoa, että se on tullut Soneralta.
Välitän tämän viestin myös Soneralle jotta voivat olla teihin yhteydessä.
Huoltoliikkeenä me emme voi tehdä enempää tapauksen etenemiseksi.
8<-----8<------8<-----
Sanomattakin on selvää että sonera hylkäsi reklamaationi perustuen huoltoliikkeen "tutkimuksiin". Multa loppui siihen puhti viedä asiaa eteenpäin.
MBP Unibody 2,4 C2D 15" 8GB 500GB - 10.7.3
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 13.4.2007 klo 18.41
- Paikkakunta: Turku
Re: iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja marco_x »
Nopeasti kännykkä pirahti ja joku välitason johtajaporrasta edustava sälli soitti.
Keskustelun ensimmäisessä puoliminuuttisessa kuulin jo sanat
" Tämä keskustelu jää sitten meidän väliseksi..."
Katkaisin lauseen siltä istumalta ja ilmoitin että jos en pääse haluamaani lopputulokseen
(minkä hän varmasti varsin hyvin jo tiesi) niin ei tule todellakaan jäämään.
Kysyin vielä kerran tarkennukseksi että onko tämä puhelimen vaihto mahdollista tehdä odottaessa paikan päällä, kuten on jo luvattu sähköpostitse.
Kuulemma ei. Ja sitten toisen kerran kuultuani lauseen "Tämä jää sitten meidän väliseksi..." löin jo luurin korvaan.
Kiitos ja hei... Palaan aiheeseen kun rymistelen aiheeseen toimivampaa kautta.
P.S. Jakelen mielelläni tätä tirehtöörin kännykän numeroa, että privaan vaan jos joku haluaa antaa palautetta.
Onkin sitten ainoa puhelinnumero missä pääsee juttelemaan jonkun kanssa joka oletettavasti
voisi joutua vastuuseen puheistaan tai yrityksen viestinnästä. Valitettavasti nimi meni ohi ja numero luonnollisesti salainen.
Keskustelun ensimmäisessä puoliminuuttisessa kuulin jo sanat
" Tämä keskustelu jää sitten meidän väliseksi..."
Katkaisin lauseen siltä istumalta ja ilmoitin että jos en pääse haluamaani lopputulokseen
(minkä hän varmasti varsin hyvin jo tiesi) niin ei tule todellakaan jäämään.
Kysyin vielä kerran tarkennukseksi että onko tämä puhelimen vaihto mahdollista tehdä odottaessa paikan päällä, kuten on jo luvattu sähköpostitse.
Kuulemma ei. Ja sitten toisen kerran kuultuani lauseen "Tämä jää sitten meidän väliseksi..." löin jo luurin korvaan.
Kiitos ja hei... Palaan aiheeseen kun rymistelen aiheeseen toimivampaa kautta.
P.S. Jakelen mielelläni tätä tirehtöörin kännykän numeroa, että privaan vaan jos joku haluaa antaa palautetta.
Onkin sitten ainoa puhelinnumero missä pääsee juttelemaan jonkun kanssa joka oletettavasti
voisi joutua vastuuseen puheistaan tai yrityksen viestinnästä. Valitettavasti nimi meni ohi ja numero luonnollisesti salainen.
-
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Re: iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Joo, tämä on tätä nykyajanmeinikiä. Joka paikassa, jokaisessa firmassa, jokaisessa organisaatiossa (vaikka perheessä) pyritään mahdollisimman paljon päästä vastuusta irti tekemällä byrokratiaa.
Kannattaa muistaa kuitenkin edelleen takuu yms selvitysaisoissa:
1. Pelata vain ja ainoastaan faktoilla.
2. Olla ystävällinen ja antaa ymmärtää että tärkein olisi saada laite kuntoon.
Siellä SCF:ssä ollaan varmaan vitullisen (ehkä jopa konkreettisesti) paineen alla, kun Särinässä ei varmaan paskan vertaa kiinnosta yksittäiset iPhone-asiakkaat (kun iPhonen myyntikate on muutenkin heille naurettavan alhainen) ja Apple on tunnettu ettei ihan helpolla anna korjaustuotteita ilmaiseksi.
Kannattaa muistaa kuitenkin edelleen takuu yms selvitysaisoissa:
1. Pelata vain ja ainoastaan faktoilla.
2. Olla ystävällinen ja antaa ymmärtää että tärkein olisi saada laite kuntoon.
Siellä SCF:ssä ollaan varmaan vitullisen (ehkä jopa konkreettisesti) paineen alla, kun Särinässä ei varmaan paskan vertaa kiinnosta yksittäiset iPhone-asiakkaat (kun iPhonen myyntikate on muutenkin heille naurettavan alhainen) ja Apple on tunnettu ettei ihan helpolla anna korjaustuotteita ilmaiseksi.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 13.4.2007 klo 18.41
- Paikkakunta: Turku
Re: iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja marco_x »
Nämä ainakin pelaavat mutta ilmeisesti ei niinkään faktoilla, koska puhuvat ristiin samasta asiasta. Sen minkä toinen lupaa niin toinen tyrmää.NeliX4 kirjoitti: Kannattaa muistaa kuitenkin edelleen takuu yms selvitysaisoissa:
1. Pelata vain ja ainoastaan faktoilla.
2. Olla ystävällinen ja antaa ymmärtää että tärkein olisi saada laite kuntoon.
Ystävällinen olin ihan siihen asti kun vielä kuvittelin voivani toimia heidän kanssaan. Onneksi en ole lähettänyt tuonne puhelintani. Siirrän sen pöytälaatikkoon ja menen kauppaan nyt.
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: 20.5.2006 klo 14.00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja inf »
Apple on toiminut näin aina, eli laite laitetaan huoltoon ja tilalle saa tehdaskorjatun laitteen (iphone/ipod tuotteet ainakin). Se että saako laitettu rahalla heti riippuu ihan täysin siitä, että onko laitteita varastossa, tällä hetkellä tuskin on. Harvemmin antavat suoraan uutta laitetta tilalle ennenkuin ovat tutkineet huoltoon tuodun laitteen.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 13.4.2007 klo 18.41
- Paikkakunta: Turku
Re: iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja marco_x »
Nope, tai sitten ylipääkorjausmies valehteli. Laite pitää hänen mukaansa kirjata huoltoon saapuneeksi ja sitten vain odotellaan että Apple lähettää tilalle uuden luurin. Toisaalta tuo lause ei mennyt läpi mulle, tuskin sillekään. Mitähän se maksaisi kun aina lähetellään tehtaalta yksi uusi laite kun yksi vanha laite kirjataan jossain päin maailmaa huoltoon tulleeksi.inf kirjoitti:Se että saako laitettu rahalla heti riippuu ihan täysin siitä, että onko laitteita varastossa
Mut valehdella nää osaa. Tuskin ne kaikki voi olla tietämättömiäkään.
-
- Viestit: 4882
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.21
Re: iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja strong »
Olettaisi edellisen sukupolven refurbushed 3G-mallia olevan Scf:n tai Applen /tkkurin/Soneran varastoissa
Olisi toki mielenkiintoista tietää kuinka 3GS-iphonen DOA-takuuvaihto, korjaus yms. toimii Suomessa? Olisiko Apple Care ostettavissa 3GS:ään seuraavan 11 kk aikana. Toistaiseksi ainakin Saksassa se on myynnissä, muttei varmaankaan suomalaisen iPhonen omistajalle.
Olisi toki mielenkiintoista tietää kuinka 3GS-iphonen DOA-takuuvaihto, korjaus yms. toimii Suomessa? Olisiko Apple Care ostettavissa 3GS:ään seuraavan 11 kk aikana. Toistaiseksi ainakin Saksassa se on myynnissä, muttei varmaankaan suomalaisen iPhonen omistajalle.
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: 20.5.2006 klo 14.00
- Paikkakunta: Helsinki
Re: iPhone lasi rikki / SCF Huolto -kokemus.
Viesti Kirjoittaja inf »
iPhonen Applecare ei ole tarjolla suomessa. Ja eipä siitä hirveätä hyötyä ole kun sekään ei takaa maailmanlaajuista takuuta (iPhone on yksi harvoja poikkeuksia).strong kirjoitti:Olettaisi edellisen sukupolven refurbushed 3G-mallia olevan Scf:n tai Applen /tkkurin/Soneran varastoissa
Olisi toki mielenkiintoista tietää kuinka 3GS-iphonen DOA-takuuvaihto, korjaus yms. toimii Suomessa? Olisiko Apple Care ostettavissa 3GS:ään seuraavan 11 kk aikana. Toistaiseksi ainakin Saksassa se on myynnissä, muttei varmaankaan suomalaisen iPhonen omistajalle.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit