iPad 2 ja aktivointivirhe
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
iPad 2 ja aktivointivirhe
Ongelmana on Ipad 2 joka herjaa sekä itse tabletissa että Itunesissa aktivointivirheestä.
Itunesiin tulee seuraava ilmoitus:
Valitettavasti emme voi jatkaa aktivointia juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Tässä se mitä olen kokeillut Applen teknisen tuen avustuksella:
Ipad sammutettu, jonka jälkeen pidetty HOME-näppäintä pohjassa ja liitetty USB-johdolla Windows tietokoneeseen jossa uusin versio Itunesista eikä käytössä palomuuria/viruksentorjunta ohjelmaa (Applen tuki suositteli tätä, koska joskus nuo estävät yhteydenotot Applen servereihin). Tämän jälkeen pidetty HOME-näppäintä niin kauan alhaalla kunnes Ipadin näytölle tulee Itunes logo ja kaapelin kuva, jonka jälkeen vapautettu HOME-näppäin ja siirrytty Itunesiin ja Itunes ilmoittanut että on havainnut palautustilassa olevan Ipadin, jonka jälkeen klikattu päivitä ja palauta painiketta. Hetken aikaa Itunes palauttaa Ipadia, mutta sitten tulee taas sama aktivointivirhe ilmoitus. Itunesin puolella näkyy pieni harmaa lukko tuon tekstiruudun oikeassa yläkulmassa jossa lukee tuo: "Valitettavasti emme voi jatkaa aktivointia juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun.". Ipadia on kokeiltu aktivoida kahdella eri Windows tietokoneella jossa Itunes sekä Wi-Fi verkon välityksellä.
Applen tekninen tuki ei osannut auttaa enempää vaan kehotti viemään laitteen huoltoon, jossa vika saadaan korjattua jollakin palautuksella, mutta kaikki Applen huollot tarjoavat ainoastaan vaihtolaitetta. Ipadia ei ole koskaan pudotettu ja muutenkin säilytetty/kohdeltu aina kuin kukkaa kämmenellä.
Voiko Find My Iphone toiminto vai mikä se nyt tässä Ipadissä on tai SIM-kortin puuttuminen estää jotenkin tuon aktivoinnin? Applen teknisen tuen mukaan näillä ei pitäisi olla vaikutusta.
Itunesiin tulee seuraava ilmoitus:
Valitettavasti emme voi jatkaa aktivointia juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Tässä se mitä olen kokeillut Applen teknisen tuen avustuksella:
Ipad sammutettu, jonka jälkeen pidetty HOME-näppäintä pohjassa ja liitetty USB-johdolla Windows tietokoneeseen jossa uusin versio Itunesista eikä käytössä palomuuria/viruksentorjunta ohjelmaa (Applen tuki suositteli tätä, koska joskus nuo estävät yhteydenotot Applen servereihin). Tämän jälkeen pidetty HOME-näppäintä niin kauan alhaalla kunnes Ipadin näytölle tulee Itunes logo ja kaapelin kuva, jonka jälkeen vapautettu HOME-näppäin ja siirrytty Itunesiin ja Itunes ilmoittanut että on havainnut palautustilassa olevan Ipadin, jonka jälkeen klikattu päivitä ja palauta painiketta. Hetken aikaa Itunes palauttaa Ipadia, mutta sitten tulee taas sama aktivointivirhe ilmoitus. Itunesin puolella näkyy pieni harmaa lukko tuon tekstiruudun oikeassa yläkulmassa jossa lukee tuo: "Valitettavasti emme voi jatkaa aktivointia juuri nyt. Yritä myöhemmin uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun.". Ipadia on kokeiltu aktivoida kahdella eri Windows tietokoneella jossa Itunes sekä Wi-Fi verkon välityksellä.
Applen tekninen tuki ei osannut auttaa enempää vaan kehotti viemään laitteen huoltoon, jossa vika saadaan korjattua jollakin palautuksella, mutta kaikki Applen huollot tarjoavat ainoastaan vaihtolaitetta. Ipadia ei ole koskaan pudotettu ja muutenkin säilytetty/kohdeltu aina kuin kukkaa kämmenellä.
Voiko Find My Iphone toiminto vai mikä se nyt tässä Ipadissä on tai SIM-kortin puuttuminen estää jotenkin tuon aktivoinnin? Applen teknisen tuen mukaan näillä ei pitäisi olla vaikutusta.
Viimeksi muokannut Anghorn, 29.3.2014 klo 10.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ipad 2 aktivointivirhe
Oletko kokeillut editoida hosts tiedostoa? # merkki gs.apple.... rivien eteen.
http://www.iphonefaq.org/archives/972680
Sitten uudelleen käynnistys ja palautus uudestaan...
http://www.iphonefaq.org/archives/972680
Sitten uudelleen käynnistys ja palautus uudestaan...
Viimeksi muokannut egoste, 28.3.2014 klo 17.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ipad 2 aktivointivirhe
Tuleeko aktivointi-ilmoitus välittömästi palautuksen jälkeen ilman mitään muuta? Mitä tapahtuu, jos seuraavaksi irroitat laitteen tietokoneestä, sammutat laitteen ja laitat päälle?tokahaik kirjoitti:Hetken aikaa Itunes palauttaa Ipadia, mutta sitten tulee taas sama aktivointivirhe ilmoitus.
Re: Ipad 2 aktivointivirhe
Aktivointivirhe ilmoitus tulee välittömästi sen jälkeen kun Ipad yrittää yhteyttä Applen palvelimeen tai johonkin. Jos irroitan laitteen tietokoneesta ja sammutan sen ja laitan uudelleen päälle, niin Ipad kysyy kieltä (Suomi) ja sen jälkeen maata (Suomi) ja seuraavaksi pyydetään yhdistämään Itunesiin, josta seuraa aktivointivirhe tai käyttämään Wi-Fi verkkoa ja jos käytän WiFiä, niin hetken aikaa Ipad muodostaa yhteyttä johonkin (Wi-Fi yhteys olemassa Ipadin ja tukiaseman välillä), mutta sitten tulee taas aktivointivirhe.
Ipad saa yhteyden Wi-Fi verkkoon, tai ainakin näkyy ADSL-modeemin DHCP-listalla (ja vastaa PING:iin) ja Ipadin näytössä näkyy sellaiset "kaaret" tuolla vasemmassa yläkulmassa.
SIM-kortin laittamisella (ilman PIN-koodia) laitteeseen ei ole vaikutusta asiaan, vaan sama aktivointivirhe tulee edelleen.
Ipad saa yhteyden Wi-Fi verkkoon, tai ainakin näkyy ADSL-modeemin DHCP-listalla (ja vastaa PING:iin) ja Ipadin näytössä näkyy sellaiset "kaaret" tuolla vasemmassa yläkulmassa.
SIM-kortin laittamisella (ilman PIN-koodia) laitteeseen ei ole vaikutusta asiaan, vaan sama aktivointivirhe tulee edelleen.
Viimeksi muokannut E-W, 29.3.2014 klo 8.27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu.
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu.
Re: Ipad 2 aktivointivirhe
Oletko kokeillut palautumista DFU-tilan kautta?
http://everydaylife.globalpost.com/ente ... 25983.html
http://everydaylife.globalpost.com/ente ... 25983.html
Re: Ipad 2 aktivointivirhe
Muistaakseni olen kokeillut DFU-tilan kautta tapahtuvaa palauttamista, mutta varmuudeksi kokeilin nyt uudelleen, mutta ei vaikutusta, aktivointivirhe tulee edelleen.
PS. Nyt huomasin, että Itunes ei näytä lainkaan Ipadin sarjanumeroa vaan siinä kohtaa on pelkkä viiva.
PS. Nyt huomasin, että Itunes ei näytä lainkaan Ipadin sarjanumeroa vaan siinä kohtaa on pelkkä viiva.
Re: iPad 2 ja aktivointivirhe
Olen kokeillut kahdella eri Wi-Fi verkolla. Toinen on ADSL-modeemin kautta "kiinni" internetissä ja toinen on Huawei:n mokkulalla luotu Wi-Fi verkko. Molemmissa oli palomuurit pois päältä kun kokeilin aktivointia.
Re: iPad 2 ja aktivointivirhe
Kokeiltu toisella koneella ja eri USB-portissa, mutta edelleen tulee aktivointivirhe.
Mikä tuon voi aiheuttaa, koska Applen tekninen tuki sanoi että ICloud:in paikannus ominaisuus ei vaikuta tuohon, mutta onko jollain kokemusta ennestään?
Mikä tuon voi aiheuttaa, koska Applen tekninen tuki sanoi että ICloud:in paikannus ominaisuus ei vaikuta tuohon, mutta onko jollain kokemusta ennestään?
Re: iPad 2 ja aktivointivirhe
Tänään tarkistettu niin www.icloud.com osoitteen Find My Iphone ei näytä luettelossaan tuota Ipadia joten sen ei pitäisi ainakaan estää aktivointia.
Re: iPad 2 ja aktivointivirhe
Tänään kokeilin päivitetyllä Itunesilla ja MacBookilla ja ensin tuli aktivointivirhe ilmoitus ja kun kokeilin toisen kerran sain seuraavan virheilmoituksen:
iPadin "iPad" ohjelmistoa ei voitu palauttaa.
Tuntematon virhe (16).
iPadin "iPad" ohjelmistoa ei voitu palauttaa.
Tuntematon virhe (16).
Re: iPad 2 ja aktivointivirhe
Osaako kukaan auttaa tässä asiassa?
iTunes tunnistaa Ipadin niin että alkaa palauttamaan laitteen ohjelmistoa ja päivittämään sitä, mutta aina pysähtyy aktivointivirheeseen.
Voiko vika olla Applen järjestelmissä? Esim. ennen päivitystä laitteessa oli Icloudin kautta paikannuspalvelu käytössä. Voiko tämä aiheuttaa aktivointivirheen?
Olen kokeillut koneella (Win 7 Pro), missä uusin iTunes versio, ei viruksentorjuntaohjelmia eikä palomuureja käytössä.
Ennen kuin laite alkoi päivittämään itseensä IOS 7:aa, niin laite toimi normaalisti ja nyt kun Ipadin sammuttaa niin sammutusnäyttö on IOS 7:n mukainen.
iTunes tunnistaa Ipadin niin että alkaa palauttamaan laitteen ohjelmistoa ja päivittämään sitä, mutta aina pysähtyy aktivointivirheeseen.
Voiko vika olla Applen järjestelmissä? Esim. ennen päivitystä laitteessa oli Icloudin kautta paikannuspalvelu käytössä. Voiko tämä aiheuttaa aktivointivirheen?
Olen kokeillut koneella (Win 7 Pro), missä uusin iTunes versio, ei viruksentorjuntaohjelmia eikä palomuureja käytössä.
Ennen kuin laite alkoi päivittämään itseensä IOS 7:aa, niin laite toimi normaalisti ja nyt kun Ipadin sammuttaa niin sammutusnäyttö on IOS 7:n mukainen.
Viimeksi muokannut tokahaik, 16.7.2014 klo 16.45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: iPad 2 ja aktivointivirhe
Heippa. Mulla ilmeni tänään sama ongelma, viestiketjustä päätellen tähän asiaan ei löytynyt ratkaisua? Onko tilaan tullut muutoksia vai onko ipadisi edelleen käyttökelvoton? T: Sama vika
Re: iPad 2 ja aktivointivirhe
Vielä ei ole ratkaisua löytynyt ja Applelta en ole saanut mitään vastausta. Jos joskus tähän jonkun vastauksen löydät, niin laita ihmeessä viestiä, sillä tuskin olemme ainoat joilla tämä Ipad vika on.hakkis2 kirjoitti:Heippa. Mulla ilmeni tänään sama ongelma, viestiketjustä päätellen tähän asiaan ei löytynyt ratkaisua? Onko tilaan tullut muutoksia vai onko ipadisi edelleen käyttökelvoton? T: Sama vika
Re: iPad 2 ja aktivointivirhe
Kaikki perusohjeet on jo tässä topikissa annettu, mutta en näe oletko kokeillut palautusta toisella koneella ja mieluiten Apple/OSx järjestelmällä sekä DFU tilassa? Jos olet Helsingissä ja ei Applen laitetta ole käytössä, niin voin koittaa palautusta puolestasi. Laita yv. jos tarvetta moiselle.
Re: iPad 2 ja aktivointivirhe
Itse voisin ainakin tarvita avustusta. Ihan rehellisesti senkin vuoksi, että olen aivan käsi näissä. Asun Porvoossa mutta aika usein Helsingin seudulla tulee pyörittyä, että jos vaan apua en lähempää löydä ja suostut auttamaan niin olisin kiitollinen. Laitan vielä yv.tä.
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit