No nyt aletaan olla samoilla sanojen tulkinnoilla joidenkin sanojen kohdalla. Konseptiauto on vielä hivenen hämärä käsite. Jos sillä tarkoitetaan sitä että auto ei ole vielä julkisessa myynnissä niin siinä mielessä se on vasta konsepti. Sillä on ajettu yli miljoona kilometriä ilman että se olisi aiheuttanut vahinkoja joka osoittaa sen huomattavasti turvallisemmaksi kuin ihmisen kuljettama auto. Siinä mielessä se on todellisuutta ei kuvitelmaa. Samoin se toimii juurikin niissä olosuhteissa joissa asuu kymmeniä miljoonia potentiaalisia asiakkaita joiden tarpeisiin se on ihan valmis käyttökelpoinen auto, ei konsepti. Siinä on paljon heikkouksia jotka tekevät siitä käyttökelvottoman esimerkiksi Suomen olosuhteisiin, mutta maailmassa on myös myynnissä lukemattomia automalleja jotka eivät toimi sateessa tai lumessa ja silti niitä myydään.exlex kirjoitti:Googlen auto kuuluu juuri tuohon "täysin automaattinen auto" kategoriaan. Ja haluan huomauttaa, että kyseinen auto on puhtaasti konsepti auto ja sillä halutaan vain esittää mitä tänäpäivänä on mahdollista tehdä, eikä todellakaan ole tarkoituksena saada liikenteeseen kaupungille jokaiseen kotiin. Niin ja tosiaan tottakaia google kerää myös hurjasti informaatiota autosta. Mutta Auto on vielä niin kaukana käytännöstä, että sitä tuskin kannattaa vielä tuuletella tulevaksi autokseen. Katsellaan sitten aikaisintaa parinkymmenvuoden päästä. Tekniikka voidaan käyttää varmasti esim. Julkisissa jne. Joskus muttei vielä pitkään aikaan. Kyseistä tekniikka mitä auto käyttää liikkumiseen on todella haavoittuva, eikä todellakaan toimi esim. Talvississa olosuhteissa. Auton päällä on optinen peli joka pyörii ympäri ja muodostaa kuvaa ympäristöstä ja jos tuo menee jotenkin tukkoon auto ei liiku metriäkään. Samaa järjestelmää on käytetty sotilaskäytössä jo kauemmin aikaa mm. Topgearissa oli tuollainen systeemi autossa jo vuosia sitten.Lampela kirjoitti:Mikähän mahtaa olla robottiauton määritelmä? Siihen ei ilmeisesti sovi Googeln auto joka on ajanut ilman kuljettajan toimia jo yli miljoona kilometriä. Siishen ei ilmeisesti sovi myöskään Teslan auto joka on ajanut ilman kuljettajan puuttumista ajoon läpi Pohjois Amerikan mantereen. Siihen ei ilmeisesti sovi myöskään vastaavat muiden merkkien autot jotka ovat ajaneet ilman kuljettajien toimenpiteitä tuhansien kilometrien matkat. Nehän ovat vain tavallisia autoja jotka osaavat ajaa ilman kuljettajien toimenpiteitä, eivät robottiautoja.
Asioiden arvioiminen suomalaisesta perpekstiivistä ei ehkä aina anna oikeaa kuvaa siitä mikä Applelle on mahdollisuuksien rajoissa ja mikä ei. Vielä vähemmän se mitä itse kukin meistä henkilökohtaisesti ajattelee.