Suosittelen ostamaan sellaista muistia kuin apple itsekin suosittelee. SDRAM DDR2 SO-DIMM, 667 MHz. Tavallista muistia ilman herkkuja (bufferointia, pariteettia tai virheenkorjausta jne.).Aslan kirjoitti:Käykö tähän siis myös kasisataset, eli verkkokaupan esim. "Kingston 2GB DDR2 800MHz muistimoduli. Sopii Apple iMac Intel Core 2 Duo 20"/24" 2.4-3.06GHz malleille"?
kallekilponen kirjoitti:Muisti on yksi isoimmista koneen nopeuteen vaikuttavista tekijöistä, joten vauhtiahan siinä tulee lisää.
wiggin kirjoitti:Lainaan tätä ketjua hieman. Minulla on joulukuussa 2009 ostettu 21,5" imac. Mitä muistia minun pitää siihen ostaa? Ajattelin pistää 4Gb lisää.
Mallin nimi: iMac
Mallin tunniste: iMac10,1
Prosessorin nimi: Intel Core 2 Duo
Prosessorin nopeus: 3,06 GHz
Prosessorien määrä: 1
Ytimien kokonaismäärä: 2
L2-välimuisti: 3 Mt
Muisti: 4 Gt
Väylänopeus: 1,07 GHz
wiggin kirjoitti:Miten tuo hintaero voi olla noin älytön verrattuna verkkokauppaan? Onko noissa jotain isompaakin eroa?
wiggin kirjoitti:Onkos tuo muistien asennus vaikeakin operaatio? Kokemusta on vain pc koneiden rakentelusta.
Jamot kirjoitti:Minkälaista muistia minun kannattaisi laittaa n. kuukausi sitten ostettuun 27" imaciin, kun haluan nostaa sen 4gb -> 8gb.
Malli on siis se kallein, jossa prossu on 2.8GHz Quad-Core Intel Core i5.
Ze1P11 kirjoitti:Jamot kirjoitti:Minkälaista muistia minun kannattaisi laittaa n. kuukausi sitten ostettuun 27" imaciin, kun haluan nostaa sen 4gb -> 8gb.
Malli on siis se kallein, jossa prossu on 2.8GHz Quad-Core Intel Core i5.
Crucialin etusivulla on työkalu jolla voi etsiä omaan koneeseen sopivat muistit: http://www.crucial.com/eu/index.aspx
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa