Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Sana on (melkein) vapaa.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Golf-raukka ei tykännyt 30 asteen nopeasta lämpötilavaihtelusta (-28 -> +2 kolmessa päivässä). Kello on siirtynyt väärään aikaan eikä auton kaiuttimista kuulu enää ääntä.
Arch Linux/KDE Plasma
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Hyvin mahdollista. Parhaiten se selviää kun tunkkaat pyörän ilmaan ja pyörittelet käsin. Pitäisi pyöriä täysin äänettömästi, elleivät jarrupalat laahaa levyjä ja ellei vetareissa ole mitään häikkää.K_Kolja kirjoitti:Taitaa olla pyöränlaakerilla mailit täynnä. Ruvennut kuulumaan sellainen vaimea rohina, joka voimistuu nopeuden kasvaessa eikä se muutu jos heittää vapaalle, eli moottori-/vaihteisto-osaston voinee laskea ulos vika-arveluista. Ääni vaimenee vasemmalle kaartaessa. Hieman vaikea korvakuulolta paikallistaa lähdettä, mutta arvelisin syylliseksi oikeaa etupyörää, voisinko olla oikeassa?
Viimeksi muokannut Don MC, 10.1.2017 klo 0.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MBP 14" (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad Pro 11” (2020) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 14 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
^ Vielä kun pitää kättä jousilautasella, niin siinä pitäisi tuntua värinää, jos laakerissa vikaa.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Kiitos vastaajille! Hieman keljuttaa tuolla pakkasessa ruveta veivitunkilla leikkimään, mutta kai se häätyy koittaa, niin osaa sanoa tohtorille oikean oireen.
Minä puolestani en tiedä juuri mitään
mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Ovatko muut seuranneet mistä netissä nyt kohistaan, eli Trafin uudet säännöt koskien diesel-autojen päästömittausta? Enää ei välttämättä käytetä vakio K-arvoa vaan sitä minkä valmistaja on ilmoittanut (jos on ilmoittanut) ja joka voi olla aivan liian optimistinen. Ne autot jossa hiukkasloukku on poistettu tai sille näytetty rautakankea, ovat ongelmissa?
Vagineissa tyyppikilvessä tuo arvo ("laatikon" sisällä, esim. 0,5) mutta tuli mieleen että jää yksi porsaanreikä, eli käy merkkihuollossa etukäteen hakemassa päästötodistuksen, eli siellä sitä voi yrittää pidempääkin ja isommalla rahalla varmaan irtoa lopulta jos ei muulla?
Vagineissa tyyppikilvessä tuo arvo ("laatikon" sisällä, esim. 0,5) mutta tuli mieleen että jää yksi porsaanreikä, eli käy merkkihuollossa etukäteen hakemassa päästötodistuksen, eli siellä sitä voi yrittää pidempääkin ja isommalla rahalla varmaan irtoa lopulta jos ei muulla?
Viimeksi muokannut Sherukka, 11.1.2017 klo 22.09. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Laitahan linkkiä kyseiseen keskusteluun. Vai onko tämäkin jotain veispuukissa käytyä kohinaa..
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Trafin säädös:
http://www.trafi.fi/filebank/a/14805131 ... s_2016.pdf
"Huom. mikäli auton valmistaja on ilmoittanut yleisistä raja- arvoista poikkeavan (suurempi tai pienempi) absorptio eli k-kertoimen, käytetään arvostelussa tätä raja-arvoa." HUOM! Tästä löytyy vanhempikin versio jossa tuo on sanottu eri tavalla!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=182069
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33987.0
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... 97&page=16
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=78628.0
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=26318.0
http://www.trafi.fi/filebank/a/14805131 ... s_2016.pdf
"Huom. mikäli auton valmistaja on ilmoittanut yleisistä raja- arvoista poikkeavan (suurempi tai pienempi) absorptio eli k-kertoimen, käytetään arvostelussa tätä raja-arvoa." HUOM! Tästä löytyy vanhempikin versio jossa tuo on sanottu eri tavalla!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=182069
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33987.0
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php ... 97&page=16
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=78628.0
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=26318.0
Viimeksi muokannut Sherukka, 12.1.2017 klo 19.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Silti se euro4 savuarvo näyttäisi olevan 1.5.
Oma dpf suolistettu auto antoi k-arvoksi 0.37, joten ei mitään hätää vaikka kiristävät.
Ihmettelen tuota mesefoorumin vahnusta. Eihän tuon ikäisessä ole edes hiukkassuodatinta
Taas virka-intoinen suomi alkaa näyttää sarviaan. Pyh, pelleilyä.
Oma dpf suolistettu auto antoi k-arvoksi 0.37, joten ei mitään hätää vaikka kiristävät.
Ihmettelen tuota mesefoorumin vahnusta. Eihän tuon ikäisessä ole edes hiukkassuodatinta
Taas virka-intoinen suomi alkaa näyttää sarviaan. Pyh, pelleilyä.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
-
- Viestit: 1956
- Liittynyt: 30.8.2014 klo 20.45
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Trafissa tai Suomessa yleensäkään ei ole hiffattu, ettei auto jolla ajeta, tuota päästöjä. Tahtoo sanoa, ettei vertailua vaikka paljon ajettavalla riisikipolla tai vähän ajettavalla veekasilla huomioida ollenkaan. Eli päästöperusteinen per jotain tuotettua yksikköä kohden ei huomioi yksikköjen määrää, eli veron peruste ei voi olla ajoneuvon realisoituva saastuttavuus, vaan jokin muu.
It's easy to die up here. Everything else is just work.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Paskat siellä päästöt kiinnostavat vaan pääsy autoilijan lompakolle...
Tätä viimeaikaista keskustelua seuranneena pitää vain ihmetellä sitä kuinka tolloina porukkaa pidetään. Perustellaan tieverkoston yhtiöittämistä sillä kuinka rahat ei riitä tieverkoston ylläpitoon ym. kuralla. Toivottavasti joku onnistuu tämän hankkeen kaatamaan tai tästä tulee moninkertaisesti kalliimpi vikatikki kuin kaikki yksityistämiset yhteensä viimeisen parin vuosikymmenen aikana
Tätä viimeaikaista keskustelua seuranneena pitää vain ihmetellä sitä kuinka tolloina porukkaa pidetään. Perustellaan tieverkoston yhtiöittämistä sillä kuinka rahat ei riitä tieverkoston ylläpitoon ym. kuralla. Toivottavasti joku onnistuu tämän hankkeen kaatamaan tai tästä tulee moninkertaisesti kalliimpi vikatikki kuin kaikki yksityistämiset yhteensä viimeisen parin vuosikymmenen aikana
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Suunnittelin rakentavani Riva Aquaraman (noin. 1:30), kun veneen muoto on silmiä hivelevä. Löysinkin onneksi piirustukset netistä. Metalliosat ja niiden valmistus ovat suurin haaste. Vielä ei ole aivan varmaa mihin sitä lopulta päätyy...
Viimeksi muokannut Mikael K., 13.1.2017 klo 14.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad7 128G, iOS 17.0.2.
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
https://tekniikanmaailma.fi/autot/trafi ... ylkayksia/
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä!? Vanhat mersut ovat tuon jälkeen 0€ arvoisia (tai romutuspalkkion, jos sellainen vielä on olemassa) ja eikun paaliin!?!? Maailma pelastuu? Ei pelastu!Liikenteen turvallisuusvirasto (Trafi) on päivittänyt dieselautojen katsastukseen liittyvää ohjeistustaan joulukuun alusta alkaen.
Katsastuksen yhteydessä tehdään savutuskoe, jonka läpäistääkseen ajoneuvon on mittauksessa alitettava tai enintään oltava sama kuin niin sanotun absorptio- eli k-kertoimen raja-arvo. Valmistaja voi ilmoittaa arvon tyyppihyväksynnän yhteydessä, jolloin se löytyy auton tyyppikilvestä. Lisäksi moottorityypeille on katsastusdirektiivissä määritelty yleiset sallitut arvot.
Aiemmin savutusmittauksessa on käytetty tyyppikilven k-kerrointa, mikäli se on ollut suurempi kuin yleiskerroin. Jatkossa uuden ohjeistuksen mukaan käytetäänkin autonvalmistajan ilmoittamaa arvoa – oli se yleistä kerrointa suurempi tai pienempi.
Muutos voi aiheuttaa katsastuksessa haasteita niille vanhemmille dieselautoille, joiden tyyppikilven k-kerroin on huomattavasti yleiskerrointa pienempi.
Mikäli auto ei läpäise savutuskoetta, edessä voi olla arvokas moottori- tai pakokaasujen puhdistuslaitteiston remontti.
Viimeksi muokannut Sherukka, 16.1.2017 klo 16.41. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Kun katsoo millaista hiukkaspilveä vanhat mersut ja muut miljoonan ajetut disut perässään vetävät, niin ehkä uudistuksessa onkin järkeä. Nythän porukka on retostellut foorumeilla sitä, kuinka saasteenpuhdistimet saa rautakangella hengettömäksi, samaan aikaan kun samat naamat hurskastelevat vagin päästöhuijauksesta. Juu, lueskelen jotain sammakonsyöjien autofoorumia, vian ei tarvitse olla iso jos se on päässä.
Jossain oli w123-meisselin k-arvoksi ilmoitettu 1,0 ja katsastuksessa mitattiin 0,37. Kunnossa oleva auto alittaa rajat selvästi. Vialliset autot taas... niin, katsastuksen tehtävä on karsia ne liikenteestä.
Ihmeellistä nillitystä. Äiti tuu pyyhkimään.
Jossain oli w123-meisselin k-arvoksi ilmoitettu 1,0 ja katsastuksessa mitattiin 0,37. Kunnossa oleva auto alittaa rajat selvästi. Vialliset autot taas... niin, katsastuksen tehtävä on karsia ne liikenteestä.
Ihmeellistä nillitystä. Äiti tuu pyyhkimään.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Olipa taas elitistinen näkökanta...
Tuossa "jää kiinni" myös sellaiset autot jotka ovat alkuperäisillä osilla ja sen hetkiset vaatimukset täyttävät. Onko nyt siis pelättävä että tänäänkin ostettu auto voi yön yli muuttua 0€ arvoiseksi? Eihän tuossa ole oikeasti osattu ajatella. Rikkaille ei niin väliä mutta tuossa taas poljetaan köyhimpiä.
Tuossa "jää kiinni" myös sellaiset autot jotka ovat alkuperäisillä osilla ja sen hetkiset vaatimukset täyttävät. Onko nyt siis pelättävä että tänäänkin ostettu auto voi yön yli muuttua 0€ arvoiseksi? Eihän tuossa ole oikeasti osattu ajatella. Rikkaille ei niin väliä mutta tuossa taas poljetaan köyhimpiä.
Viimeksi muokannut Sherukka, 17.1.2017 klo 7.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Elitistinen? Onko elitististä tuomita se, että bensalenkkarit poistavat auton alkuperäiset ja tyyppihyväksynnän mukaiset saasteenpoistolaitteet kulmahiomakoneella tai rikkovat ne rautakangella? Vai onko elitististä olettaa, että tieliikenteessä olevat autot pidettäisiin edes jonkinlaisessa kunnossa? Saako muistakin katsastuskohteista yrittää luistella, jos kerran pakoputken ronkkiminen rautakangella on ok? Ratsupaikat ruostuneisiin tukivarsiin ja tuhdisti massaa päälle peittämään feikki?
Kunnossa olevat autot alittavat rajat kevyesti. Jos auto ei ole kunnossa, ei sillä ole asiaa tieliikenteeseen. Ei se ole elitismiä, vaan turvallisuutta, terveellisyyttä ja tervettä järkeä. Kaltaisesi bensalenkkarit saavat tunkea rautakankensa omiin ruumiinonkaloihinsa, jos minun elitistinen mielipiteeni tässä sallitaan.
Joskus tuntuu siltä, että itse keksityllä köyhyydellä voidaan perustella kaikki mahdollinen paska, mitä katkerat ihmiset pienissä mielissään onnistuvat kiteyttämään. Toistan edellisen: äiti, tuu pyyhkimään.
Kunnossa olevat autot alittavat rajat kevyesti. Jos auto ei ole kunnossa, ei sillä ole asiaa tieliikenteeseen. Ei se ole elitismiä, vaan turvallisuutta, terveellisyyttä ja tervettä järkeä. Kaltaisesi bensalenkkarit saavat tunkea rautakankensa omiin ruumiinonkaloihinsa, jos minun elitistinen mielipiteeni tässä sallitaan.
Joskus tuntuu siltä, että itse keksityllä köyhyydellä voidaan perustella kaikki mahdollinen paska, mitä katkerat ihmiset pienissä mielissään onnistuvat kiteyttämään. Toistan edellisen: äiti, tuu pyyhkimään.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Sisältö on tuossa ylempänä, alemmassa viestissä on kansantajuinen tiivistelmä.
Ongelma tulee siitä, että pieni joukko suomalaisista ei välitä pätkääkään toisten turvallisuudesta tai vaikkapa oikeudesta puhtaaseen hengitysilmaan. Tuolla viritellään jotain romutuskuntoisia miinoja purkkapaikoilla ja lyödään dieselien hiukkasloukuista sisuskalut pois, koska siitä ei ole aiemmin voinut jäädä kiinni. Nyt voi, ja itku alkaa.
Jos auto on asiallisessa kunnossa, ei sen katsastaminen ole ongelma. Ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaankaan.
Tuolla bensalenkkarien rajatussa ajatusmaailmassa on tietysti ihan hyväksyttävää toimia itse niin kuin haluaa ja vaatia muita olemaan puuttumatta tähän. Jos puututaan, on kyse elitistisestä köyhien polkemisesta.
Tiedoksi, että Kuluttajariitalautakunta on jo 2015 antanut päätöksen, jonka mukaan kuluttaja velvoitettiin maksamaan autoliikkeelle 3000€ korvaukset tapauksessa, jossa kuluttaja oli antanut liikkeeseen vaihtoauton, josta oli itse poistanut hiukkasloukun. Kuluttaja ei tästä kertonut ja loukun poistamisen vuoksi moottorin pakokaasujärjestelmä tukkeutui ja rikkoi moottorin. Myyjä oli itse käynyt tämän tästä kuittaamassa vikavalon nollille ja tiesi kyllä mitä oli tehnyt ja millä seurauksin. Näitä voi tulla vastaan jatkossakin, kun elämäänsä pettyneet bensalenkkarit yrittävät vierittää purkkapaikatut miinansa eteenpäin.
Ongelma tulee siitä, että pieni joukko suomalaisista ei välitä pätkääkään toisten turvallisuudesta tai vaikkapa oikeudesta puhtaaseen hengitysilmaan. Tuolla viritellään jotain romutuskuntoisia miinoja purkkapaikoilla ja lyödään dieselien hiukkasloukuista sisuskalut pois, koska siitä ei ole aiemmin voinut jäädä kiinni. Nyt voi, ja itku alkaa.
Jos auto on asiallisessa kunnossa, ei sen katsastaminen ole ongelma. Ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaankaan.
Tuolla bensalenkkarien rajatussa ajatusmaailmassa on tietysti ihan hyväksyttävää toimia itse niin kuin haluaa ja vaatia muita olemaan puuttumatta tähän. Jos puututaan, on kyse elitistisestä köyhien polkemisesta.
Tiedoksi, että Kuluttajariitalautakunta on jo 2015 antanut päätöksen, jonka mukaan kuluttaja velvoitettiin maksamaan autoliikkeelle 3000€ korvaukset tapauksessa, jossa kuluttaja oli antanut liikkeeseen vaihtoauton, josta oli itse poistanut hiukkasloukun. Kuluttaja ei tästä kertonut ja loukun poistamisen vuoksi moottorin pakokaasujärjestelmä tukkeutui ja rikkoi moottorin. Myyjä oli itse käynyt tämän tästä kuittaamassa vikavalon nollille ja tiesi kyllä mitä oli tehnyt ja millä seurauksin. Näitä voi tulla vastaan jatkossakin, kun elämäänsä pettyneet bensalenkkarit yrittävät vierittää purkkapaikatut miinansa eteenpäin.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Eikös sitä jo olla sovittu, että henkilöön menevää kommentointia tulee välttää, sitä ei itse asiassa suositella laisinkaan. Koska kyseistä laatua taas löytyi, on materiaali siivoiltu tarpeettomana pois.
Olkaa hyvät ja keskustelkaa asiallisesti. Kiitos.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Lähetätkö Kauppalopo linkin kyseiseen päätökseen, koska itse en sitä vuodelta 2015 löytänyt.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Ei ole julkaistu ratkaisu, näköjään lautakunta julkaisee vain murto-osan useasta tuhannesta käsitellystä per vuosi. Annettu 21.1.2015 ja artikkeli aiheesta on Keskisuomalaisessa www.ksml.fi julkaistu samana päivänä.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Kiitos.
DPF:n poistosta ei kyllä mene pakojärjestelmä tukkoon. Se hengittää paljon paremmin ilman sitä. Onkohan tuossa käynyt niin että oltaisiin DPF poistettu ohjelmoimoidusti pois, sen vielä ollessaan paikoillaan. Sitten kun se alkoi oirehtia, otettiin kokonaan pois ja vahinkoa olisi tapahtunut moottorille DPF:n ollessa tukossa. Sitten poistettu ja viety liikkeeseen.
Kunnon softalla auto ei savuta, mutta jos paskalla softaamisella ja syöttöä lisäämällä ylimalkaisesti voiman saamiseksi, niin taatusti räpsähtää katsastuksesta uudemmatkin autot.
Kysymys ei olekaan nyt näistä DPF puukotetuista autoista, vaan vanhemmista - täysin kunnossa olevista- ja jopa perheen ainoasta kulkuvälineestä. Saas nähdä minkälaisia hylkyjä tullaan näkemään.
DPF:n poistosta ei kyllä mene pakojärjestelmä tukkoon. Se hengittää paljon paremmin ilman sitä. Onkohan tuossa käynyt niin että oltaisiin DPF poistettu ohjelmoimoidusti pois, sen vielä ollessaan paikoillaan. Sitten kun se alkoi oirehtia, otettiin kokonaan pois ja vahinkoa olisi tapahtunut moottorille DPF:n ollessa tukossa. Sitten poistettu ja viety liikkeeseen.
Kunnon softalla auto ei savuta, mutta jos paskalla softaamisella ja syöttöä lisäämällä ylimalkaisesti voiman saamiseksi, niin taatusti räpsähtää katsastuksesta uudemmatkin autot.
Kysymys ei olekaan nyt näistä DPF puukotetuista autoista, vaan vanhemmista - täysin kunnossa olevista- ja jopa perheen ainoasta kulkuvälineestä. Saas nähdä minkälaisia hylkyjä tullaan näkemään.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Jakovski, sinä ymmärsit asian.
Samalla tyylillähän Trafi voisi päättää ettei bensamoottoreissa (suorasuihkutuskoneet) saa muodostua pienhiukkasia jolloin niitäkin poistuisi nyt melkoinen määrä teitä tukkimasta.
Samalla tyylillähän Trafi voisi päättää ettei bensamoottoreissa (suorasuihkutuskoneet) saa muodostua pienhiukkasia jolloin niitäkin poistuisi nyt melkoinen määrä teitä tukkimasta.
Viimeksi muokannut Sherukka, 17.1.2017 klo 15.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Tuolla on foorumit jo pullollaan kunnossa olevien dieselien onnistuneita katsastuksia. Se siitä ymmärtämisestä. Jos nämä nokivasaroiden roplaajat eivät omaa viritettyä kittikakkuaan saa leimattua, ei vika ole järjestelmässä, vaan ymmärtämättömissä bensalenkkareissa halpahintaisine virityksineen.
Huomaan, että voimakas tunnemyrsky estää ymmärtämästä asiaa, joten en jaksa siitä enempää jankata.
2014 ensirekisteröidyillä taitaa olla nyt ensimmäinen katsastusvuosi, joten minun on tänä vuonna katsastettava tuo euro6-dieseli. Tuskin aiheuttaa ongelmia. Muilla talouden autoilla onkin vapaavuosi. Näin eliitillä, miten siellä alemmissa kansankerroksissa pärjäillään?
Huomaan, että voimakas tunnemyrsky estää ymmärtämästä asiaa, joten en jaksa siitä enempää jankata.
2014 ensirekisteröidyillä taitaa olla nyt ensimmäinen katsastusvuosi, joten minun on tänä vuonna katsastettava tuo euro6-dieseli. Tuskin aiheuttaa ongelmia. Muilla talouden autoilla onkin vapaavuosi. Näin eliitillä, miten siellä alemmissa kansankerroksissa pärjäillään?
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
-
- Viestit: 1156
- Liittynyt: 17.9.2012 klo 11.57
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Onko auto täysin kunnossa, jos se on "paskasti softattu" ja "lisätty syöttöä ylimalkaisesti tehon saamiseksi"? Mikä merkitys sillä on, onko auto perheen ainoa vai ei, jos se ei ole kunnossa?jakovski kirjoitti: Kunnon softalla auto ei savuta, mutta jos paskalla softaamisella ja syöttöä lisäämällä ylimalkaisesti voiman saamiseksi, niin taatusti räpsähtää katsastuksesta uudemmatkin autot.
Kysymys ei olekaan nyt näistä DPF puukotetuista autoista, vaan vanhemmista - täysin kunnossa olevista- ja jopa perheen ainoasta kulkuvälineestä. Saas nähdä minkälaisia hylkyjä tullaan näkemään.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
Et siis pidä sitä lainkaan outona että nyt yhtäkkiä muutetaan sääntöjä siten että aletaan seuraamaan jotain aivan eri raja-arvoa jos se sattuu löytymään auton tyyppikilvestä!? Esim. monessa saksalaisissa se on ollut über optimistinen ja siihen tyyppikilven arvoon ei välttämättä edes uutena ole päästy.
Minusta tuo kuulostaa kansan kusettamiselta ja sellaista ei pidä antaa tapahtua...ei takautuvasti voi muuttaa sääntöjä (järki hoi!)...
Minusta tuo kuulostaa kansan kusettamiselta ja sellaista ei pidä antaa tapahtua...ei takautuvasti voi muuttaa sääntöjä (järki hoi!)...
Viimeksi muokannut Sherukka, 17.1.2017 klo 17.31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit