Parhaat TV-sarjat
Sana on (melkein) vapaa.
-
- Viestit: 17181
- Liittynyt: 15.11.2004 klo 11.07
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 19.1.2005 klo 10.14
-
- Viestit: 2470
- Liittynyt: 29.8.2004 klo 0.20
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 2958
- Liittynyt: 29.3.2004 klo 7.11
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 50744
- Liittynyt: 30.12.2005 klo 21.24
- Paikkakunta: Tampere
Viesti Kirjoittaja amanita »
Eipä paljon puutu minultakaan, luultavasti 3-4 jaksoa.harri kirjoitti:Kyllä ne muutkin, ne vaan ei kehtaa tunnustaa näin julkisesti :-)amanita kirjoitti:Ahaa joku muukin tosta tykkää, minä myös.harri kirjoitti:Kotikatu
-Harri
Mä oon nähnyt sarjan 408:sta osasta 407.
-Harri
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 16.7.2006 klo 1.19
-
- Viestit: 683
- Liittynyt: 25.1.2007 klo 19.25
-
- Viestit: 9917
- Liittynyt: 18.9.2006 klo 11.02
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Äsken tullut minisarja "Ystävä vai vihollinen" myös erittäin viihdyttävä ja jännäkin.
Olipas se sarja, vaikka vaan oli kaks osaa
Tietysti listasta unohtu ihanat "Rimakauhua ja rakkautta", "Ylpeys ja Ennakkoluulo" sekä "Raid"
Ja ikinä en kato "Kotikatua", "Salattuja elimiä" saati sitä "Tanssii tähteiden kanssa" (joku niin osuvasti joskus sano ;o), ja tästä listasta tuliskin jo tosi pitkä
Olipas se sarja, vaikka vaan oli kaks osaa
Tietysti listasta unohtu ihanat "Rimakauhua ja rakkautta", "Ylpeys ja Ennakkoluulo" sekä "Raid"
Ja ikinä en kato "Kotikatua", "Salattuja elimiä" saati sitä "Tanssii tähteiden kanssa" (joku niin osuvasti joskus sano ;o), ja tästä listasta tuliskin jo tosi pitkä
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 26.1.2005 klo 17.47
- Paikkakunta: Turku - Åbo
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.5.2006 klo 18.49
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja kuussi »
1. NYPD Blue
Ihme ettei kukaan muu maininnut. Sipowitchin ja kummaneiden armoton kyräily on kaikessa koomisuudessaan äärimmäisen uskottavaa ja mukaansa tempaavaa. Kauas jäävät kaikki muut poliisisarjat. (Noh, Kova laki pääsee suht lähelle.)
2. Wired
Kaikki kolme kautta tarkkaan ihmetelty. Hahmot ei ihan pärjää, mutta toimivat silti.
Ihme ettei kukaan muu maininnut. Sipowitchin ja kummaneiden armoton kyräily on kaikessa koomisuudessaan äärimmäisen uskottavaa ja mukaansa tempaavaa. Kauas jäävät kaikki muut poliisisarjat. (Noh, Kova laki pääsee suht lähelle.)
2. Wired
Kaikki kolme kautta tarkkaan ihmetelty. Hahmot ei ihan pärjää, mutta toimivat silti.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1258
- Liittynyt: 20.8.2006 klo 10.03
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 9917
- Liittynyt: 18.9.2006 klo 11.02
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Todella hyvä sarja. Ainut ns. sairaala-sarja jota jakso kattoo (Kyläsairaala hupia). Teho-osastoa aikoinaan seurasin tiiviisti, mutta siihen verenroiskeeseen alko kyllästyä sekä ihmissuhteiden sekamelskaan. (liian paljon osia!)hrmh kirjoitti:House
"Mullan alla" myöskin hyvä sarja, kuolemasta vähän kevyemmin.
-
- Viestit: 448
- Liittynyt: 15.6.2004 klo 0.16
-
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 13.8.2005 klo 2.11
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Maelström - Hiidenvirta
Olin ihan nappula kun tuli eka kerran joskus 1985, ja oli niin pelottava että mutsiltakin meni yöunet. Uusintakieroksella 2006 Teemalla tsiikasin mielenkiinnosta, ja aika hyvin oli aika kullanut muistot. Hyvin kirjoitettu, loistava soundtrack mutta ei niinkään enää pelottava.
Kesä -68 tai jotain..
Oli hyvä sarja kun eka kerran näin, uusintaa en halua katsoa.. pilaa vain hyvät tv-muistot.
Sopranos
Todella hyvin kirjoitettu ja näytelty draama, jokainen jakso melkein kuin oma elokuva omine teemoineen.
Raid
Vaikee sanoa ..miksi niin hyvä.
Olin ihan nappula kun tuli eka kerran joskus 1985, ja oli niin pelottava että mutsiltakin meni yöunet. Uusintakieroksella 2006 Teemalla tsiikasin mielenkiinnosta, ja aika hyvin oli aika kullanut muistot. Hyvin kirjoitettu, loistava soundtrack mutta ei niinkään enää pelottava.
Kesä -68 tai jotain..
Oli hyvä sarja kun eka kerran näin, uusintaa en halua katsoa.. pilaa vain hyvät tv-muistot.
Sopranos
Todella hyvin kirjoitettu ja näytelty draama, jokainen jakso melkein kuin oma elokuva omine teemoineen.
Raid
Vaikee sanoa ..miksi niin hyvä.
"Medias in res"
-
- Viestit: 9917
- Liittynyt: 18.9.2006 klo 11.02
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Pylkkänen kirjoitti:Nin paljon samoja,ettei jaksa kaikkea listata. Mutta eikö kenelekään muulle kolahda sarja Cold Feet (Rimakauhua ja rakkautta)? Aivan loistava!
Oiskos tossa mun aikasemmassa listassa ollut jotain samaakuriton kirjoitti: Tietysti listasta unohtu ihanat "Rimakauhua ja rakkautta", "Ylpeys ja Ennakkoluulo" sekä "Raid"
-
- Viestit: 448
- Liittynyt: 15.6.2004 klo 0.16
Viesti Kirjoittaja Pylkkänen »
Katos! Ei riitä näin väsyneenä enää kapasiteetti näköjään edes lukemiseen!kuriton kirjoitti:Pylkkänen kirjoitti:Nin paljon samoja,ettei jaksa kaikkea listata. Mutta eikö kenelekään muulle kolahda sarja Cold Feet (Rimakauhua ja rakkautta)? Aivan loistava!Oiskos tossa mun aikasemmassa listassa ollut jotain samaakuriton kirjoitti: Tietysti listasta unohtu ihanat "Rimakauhua ja rakkautta", "Ylpeys ja Ennakkoluulo" sekä "Raid"
-
- Viestit: 9917
- Liittynyt: 18.9.2006 klo 11.02
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 5.3.2006 klo 19.48
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 1823
- Liittynyt: 6.6.2005 klo 21.42
Viesti Kirjoittaja Infant »
tainnu jo kaikki tulla, mutta Mullan alla (Six feet under) on kyllä mahtava kaikessa erilaisuudessaan. Toinen loistava on The Hustle, en muista mikä se on suomeksi, brittiläisiä huijareita, jotka tekevät ammatistaan taidetta. Suosittelen molempia lämpimästi.
muita mainitsemisen arvoisia enemmän tunnetuista:
-House
-Heroes
-The Office US
-NYPD Blue
-Salkkarit (eikä tarvii kettuilla )
-Taistelutoverit (Band of brothers), ei ehkä lasketa tv-sarjaksi, mutta silti
muita mainitsemisen arvoisia enemmän tunnetuista:
-House
-Heroes
-The Office US
-NYPD Blue
-Salkkarit (eikä tarvii kettuilla )
-Taistelutoverit (Band of brothers), ei ehkä lasketa tv-sarjaksi, mutta silti
plop
-
- Viestit: 25437
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 15.24
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 13.4.2007 klo 9.21
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja 0lli »
Aika vähän tulee katsottua telkkaria (tai sarjoja koneella), mutta sanoisin, että:
Babylon 5
Monty Python
Nyt on katselussa loistava Firefly, joka sijoittunee listalle, jos ei nyt ihan kolmanneksi niin ainakin jonnekin top-10:iin. Nuorempana seurailin enemmän tai vähemmän säännöllisesti myös mm:
Twin Peaks (silloin 1. esityskerralla)
X-Files (varsinkin alkupään jaksot)
Buffy
Xena
Miami Vice
MacGyver
Ritari Ässä
Katuhaukka
Babylon 5
Monty Python
Nyt on katselussa loistava Firefly, joka sijoittunee listalle, jos ei nyt ihan kolmanneksi niin ainakin jonnekin top-10:iin. Nuorempana seurailin enemmän tai vähemmän säännöllisesti myös mm:
Twin Peaks (silloin 1. esityskerralla)
X-Files (varsinkin alkupään jaksot)
Buffy
Xena
Miami Vice
MacGyver
Ritari Ässä
Katuhaukka
-
- Viestit: 25437
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 15.24
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 1531
- Liittynyt: 28.2.2005 klo 12.16
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Aika historiattomia tuntuvat olevan tv-sarja valinnat osalla. Tasapainotukseksi mainitaan nyt muutamia "vanhempia" (eli ei viimeisen kolmen vuoden aikana pyörineitä sarjoja ) laatupläjäyksiä:
- Valtakunta (Von Trierin eeppinen sairaalasarja)
- Twin Peaks (tätä ei voida olla mainitsematta)
- Babylon 5 (twin peaksin esittelemä jatkuvuuden formaatti vietiin tässä epookkiluokan avaaruus(saippua)oopperaan, klassikko)
- Soap! (hillitön saippuakomedia 80-luvulta)
- Flying Circus (John Cleese on liikaa)
- Hercule Poirot (Tre Bien!)
Uudempaa nannaa ketjun yleisessä hengessä sitten hieman:
- Taisteluplaneetta Galactica (siis se uusi versio - vakava avaruustarina terrorismiin ja omaan ylemmyydentuntoonsa sortuvasta ihmiskunnasta, ja samalla useimmiten toimiva ihmissuhdedraama)
- O.C. (nyt jo loppunut, mutta formaatillaan onnistuneesti poppaava teinidraama genren lakien mukaan. Kivat musat)
- Carnivale (tämäkin jo loppunut, mutta ehdottomasti katselemisen arvoinen draama/kauhutarina katoavasta maailmasta toisen maailmansodan kynnyksellä)
- Studio Julmahuvi (teh suomalainen komedia)
- Valtakunta (Von Trierin eeppinen sairaalasarja)
- Twin Peaks (tätä ei voida olla mainitsematta)
- Babylon 5 (twin peaksin esittelemä jatkuvuuden formaatti vietiin tässä epookkiluokan avaaruus(saippua)oopperaan, klassikko)
- Soap! (hillitön saippuakomedia 80-luvulta)
- Flying Circus (John Cleese on liikaa)
- Hercule Poirot (Tre Bien!)
Uudempaa nannaa ketjun yleisessä hengessä sitten hieman:
- Taisteluplaneetta Galactica (siis se uusi versio - vakava avaruustarina terrorismiin ja omaan ylemmyydentuntoonsa sortuvasta ihmiskunnasta, ja samalla useimmiten toimiva ihmissuhdedraama)
- O.C. (nyt jo loppunut, mutta formaatillaan onnistuneesti poppaava teinidraama genren lakien mukaan. Kivat musat)
- Carnivale (tämäkin jo loppunut, mutta ehdottomasti katselemisen arvoinen draama/kauhutarina katoavasta maailmasta toisen maailmansodan kynnyksellä)
- Studio Julmahuvi (teh suomalainen komedia)
-
- Viestit: 3998
- Liittynyt: 18.7.2006 klo 12.45
- Paikkakunta: Vantaa
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit