ahlstran kirjoitti:Heips
Minulla ei ole enää mäkkiä, joten haluaisin tietää että miten voin poistaa tunnukseni ja viestini.
Kiitos
ahlstran kirjoitti:Kun ihminen rekisteröityy, niin kerrotteko heille, että tunnusta ei voi poistaa tietokannasta, ja että lapsenlapset saavat lukea jokaisen kirjoituksen, mitä täällä on?
Voisitte hetkeksi unohtaa, että mikä teidän mielestänne näyttää "aika oudolta", ja noudattaa käyttäjän asiallisesti esitettyä toivetta.
Suostut olemaan esittämättä loukkaavaa, vihamielistä, epämoraalista tai muutakaan materiaalia, joka voisi loukata voimassa olevia lakeja oli se sitten omassa maassasi, se maa, johon "Hopeinen Omena"-palvelin on sijoitettu tai kansainvälisiä lakeja. Toimimalla tätä vastoin voidaan sinut välittömästi ja lopullisesti poistaa järjestelmän käyttäjistä ja tarvittaessa internet-yhteydentarjoajaasi otetaan yhteyttä. Kaikkien viestien IP-osoite tallennetaan näiden ehtojen noudattamisen tarkkailua varten. Hyväksyt, että "Hopeinen Omena" on oikeus poistaa, muokata, siirtää ja sulkea mikä tahansa keskusteluketju tai viesti niin halutessamme. Suostut myös siihen, että kaikki yllä annettu tieto tallennetaan tietokantaan. Tätä tietoa ei anneta kolmannelle osapuolelle ilman suostumustasi, mutta "Hopeinen Omena" tai phpBB ei ole vastuussa mahdollisen tietoturvamurron aiheuttamasta tietojen vuodosta ulkopuolisille tahoille.
ahlstran kirjoitti:Kun ihminen rekisteröityy, niin kerrotteko heille, että tunnusta ei voi poistaa tietokannasta, ja että lapsenlapset saavat lukea jokaisen kirjoituksen, mitä täällä on?
Voisitte hetkeksi unohtaa, että mikä teidän mielestänne näyttää "aika oudolta", ja noudattaa käyttäjän asiallisesti esitettyä toivetta.
Lainaukset kummittelevat sielä vieläkin.iMika kirjoitti:Ylläpitämälläni foorumilla eräs käyttäjä halusi poistaa tunnuksensa foorumilta ja ennen pyyntöä editoi omat viestinsä(n.900kpl) "tyhjiksi". Suostuimme tuon jälkeen poistamaan kyseisen käyttäjän koska oli ollut useasti bannissa sekä saanut useita varoituksia. No nuo hänen tyhjät viestit ja niiden lainaukset kummitteli foorumilla aikansa kunnes ilmoittautui uusi innokas moderaattori joka poisti nuo tyhjät viestit. Myönnetään että täällä käyttäytyminen on paljon parempaa kuin meidän Oman" alan foorumilla.
--
Mika
demise kirjoitti:Olisiko järkevämpi lähestyä asiaa identiteetin suojaamisesta viestien poistamisen sijaan?
Nähdäkseni ainoa tunnistetieto käyttäjästä - ellei ole itse päättänyt valita käyttäjätunnuksekseen omaa nimeään - on sähköpostiosoite.
Jos tuo nyt vaikka on muotoa etunimi.sukunimi niin muuttaa meilit vaikka keksitty.lempinimi@hotmail.comiin niin hups, katosit juuri planeetalta sikäli kun kukaan asiaa voi helposti selvittää.
demise kirjoitti:Olisiko järkevämpi lähestyä asiaa identiteetin suojaamisesta viestien poistamisen sijaan?
Nähdäkseni ainoa tunnistetieto käyttäjästä - ellei ole itse päättänyt valita käyttäjätunnuksekseen omaa nimeään - on sähköpostiosoite.
Jos tuo nyt vaikka on muotoa etunimi.sukunimi niin muuttaa meilit vaikka keksitty.lempinimi@hotmail.comiin niin hups, katosit juuri planeetalta sikäli kun kukaan asiaa voi helposti selvittää.
Planet V kirjoitti:Syy tähän poistoon oli se, että Google-haussa omalla nimelläni löytyi täällä olleesta
myynti-ilmoituksestani myös puhelinnumeroni.
Planet V kirjoitti:Pohdin muutama kuukausi sitten samaa - mistä täältä saisi helposti poistettua tunnuksen? No, en löytänyt. Syy tähän poistoon oli se, että Google-haussa omalla nimelläni löytyi täällä olleesta
myynti-ilmoituksestani myös puhelinnumeroni. Ajattelin yksinkertaisesti, että jos poistaisin tunnuksen, pääsisin myös näistä hakutuloksista eroon.
No, huomattuani, että tunnuksen poistaminen on mahdotonta (eikä sekään asiaa parantaisi), editoin viesteistä puhelinnumerot ja muut tunnistetiedot pois. Tosin kyllähän ne vieläkin Googlesta löytyvät, samat viestit. Odottavat varmaan googlebotin päivitystä, milloin sellainen ikinä tuleekin.
Asenne tässä ketjussa on kuitenkin ihmetystä aiheuttava. "Kyllä se tieto taitaa lukea ihan käyttöehdoissa, turha siitä on enää itkeä." -tyyliset kommentit suorastaan kosiskelevat tulevia uusia käyttäjiä ja luovat fiiliksen hyvästä ilmapiiristä homppulaisten keskuudessa.
Toinen asia, mikä minua on ihmettyttänyt, on admineiden suurpiirteinen käytös viestien editoimista kohtaan. Topicit vaihtuvat ilman eri ilmoitusta (olkoonkin kyse myyntipalstasta) ja kirjoitusvirheitä editoidaan viestien seasta. Minusta tälläinen käytös lähinnä muistuttaa orwellilaista totalitarismia. Jos viestit ovat niin tärkeitä, että niitä halutaan suojella ja näin ollen ei hyväksytä käyttäjätunnusten poistoa, miksi sitten ylläpidolla on oikeus muuttaa näitä näennäisesti pieniä erheitä viestien seasta? Huomatuksen tahi vastauksen ketjuun ymmärtäisin, mutta en sitä, että käyttäjän viestejä sorkitaan suoraan - ja jopa ilmoituksetta.
EvilPet kirjoitti:Tämä on kyllä, sori nyt vaan, melkoisen lapsellinen lausunto. Vähän samaa osastoa kuin se että yllätytään että roskapostia tulee kun laittoi sähköpostiosoitteensa nettifoorumille.
Eiköhän sitä varten ole s-posti ja yksityisviestit, että niitä yhteystietoja voi vaihdella. Kyllähän nyt jokaisen aikuisen normaalin papereilla varustetun täytyy ymmärtää että mikäli ei halua henkilötietojaan netistä löydettävän, EI KIRJOITA NIITÄ NETTIIN!
Planet V kirjoitti:Palaanpa tuohon juuri ylempänä kirjoitettuun kohtaan missä mainitsin sanan "ilmapiiri". Sinun viestisi jokseenkin löi itsensä naulan kantaan.

ahlstran kirjoitti:Kun ihminen rekisteröityy, niin kerrotteko heille, että tunnusta ei voi poistaa tietokannasta
hompun pykälänörtti kirjoitti:voidaan sinut välittömästi ja lopullisesti poistaa järjestelmän käyttäjistä
Touho kirjoitti:Juuri tuotahan yllämainittu käyttäjä halusikin. Tämä puoli toiveesta ei ollut mitenkään kohtuuton, ja se olisi ollut täysin mahdollista toteuttaa ilman ongelmia foorumille. Nikki tietoineen olisi poistunut, vaikka ne viestit sitten jäisivätkin poistamatta.
Touho kirjoitti: ja nikistä klikattava linkki profiiliin. Ylipäätään koko käyttäjä tietoineen jää ennalleen.
Touho kirjoitti:Kuten tuosta Krakenin vastauksen viimeisestä lauseestakin voi päätellä, kysymys on enempi poliittinen kuin tekninen.
Laki määrää käyttäjän niin halutessa, että tunnukset voi joko itse poistaa tai moderaattorin kuuluu se pyydettäessä poistaa (laitanko linkin asiaan)?Anniel kirjoitti:OH2EKI kirjoitti:Edit: pistäppäs moderaattori tuo mun tunnukseni täältä pois, en viitsi kinata kakaroitten kanssa täysin tyhjistä asioista viikkotolkulla!
Tunnuksia ja viestejä ei täältä poisteta, käyttäjätilin voi tietenkin sulkea mutta saman asian ajaa se että pysyttelee itse poissa. Ja ainahan voi tulla tilanne että tekeekin mieli palata
OH2EKI kirjoitti:Laki määrää käyttäjän niin halutessa, että tunnukset voi joko itse poistaa tai moderaattorin kuuluu se pyydettäessä poistaa (laitanko linkin asiaan)?Anniel kirjoitti:OH2EKI kirjoitti:Edit: pistäppäs moderaattori tuo mun tunnukseni täältä pois, en viitsi kinata kakaroitten kanssa täysin tyhjistä asioista viikkotolkulla!
Tunnuksia ja viestejä ei täältä poisteta, käyttäjätilin voi tietenkin sulkea mutta saman asian ajaa se että pysyttelee itse poissa. Ja ainahan voi tulla tilanne että tekeekin mieli palata
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa