iMac on nyt eMac
-
- Viestit: 13155
- Liittynyt: 30.12.2004 klo 15.09
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Ehämmää jaksa ennää, meen maate. Viimenen työpäivä huomenna - siis ennen lomia. Huomenna parempi mieli.
-
- Viestit: 1084
- Liittynyt: 15.12.2005 klo 11.52
- Paikkakunta: Tre
Viesti Kirjoittaja alspe »
Se ihan miten pienen hintaeron määrittelee, on tommoset reilu 500 euron säästö musta aika paljon. Sillä ostais 2 gigan palikkaa ja laittais isomman kovon ja 250 euroa jäisi vielä.Ville-Petteri kirjoitti:Luultavasti perun. Kuitenkin niin pieni tuo hintaero normaalin 17 iMaciin. Mutta odotelen vielä miten asiat kehittyy.
Mut taitaa mennä puihin koko homma.
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
Viesti Kirjoittaja kamina »
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdocSitovatko verkkokaupan sivuilla olevat hinnat myyjää?
Myyjän verkkosivuilla olevaa hinta- ja tuotetietoa pidetään sitovana tarjouksena. Sopimus syntyy, kun kuluttaja hyväksyy myyjän tarjouksen tilaamalla tuotteen. Tämän jälkeen ei kumpikaan osapuoli voi pääsääntöisesti irtautua sopimuksesta ilman seuraamuksia. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota erehdykseen antamassaan tarjouksessa, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron televisiota myydään 40 eurolla, kyseessä on todennäköisesti erehdys.
Kaupan itsensä määrittelemät sopimusehdothan eivät välttämättä sido jos ovat ristiriidassa kuluttajaviraston ohjeistuksien kanssa.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 9.6.2006 klo 22.13
- Paikkakunta: Rovaniemi/Helsinki
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Näin muuten on. Nousua yli 300 €.Ville-Petteri kirjoitti:Mulle on tullu vaan yks maili. Eli se että tilaus on otettu käsittelyyn. Ei mitään vahvistusviestiä tms. Mutta kun klikkaa order statukseen näyttää tonnia hinnaksi.
Mihin osoitteeseen tästä voisi heittää reklamaation? Meinaan, kun en äkkiä löydä.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 1180
- Liittynyt: 16.4.2006 klo 19.24
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
Viesti Kirjoittaja kamina »
Pitäisi tosin varmaan soittaa ja perua tuo ensimmäinen tilaus (mulla on kaksi tilattuna joista haluan vain toisen).
-
- Viestit: 13155
- Liittynyt: 30.12.2004 klo 15.09
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Sama. "Acknowledgment" on tullut, mutta ei mitään lopullista konfirmaatiota.Repe Ruutikallo kirjoitti:Näin muuten on. Nousua yli 300 €.Ville-Petteri kirjoitti:Mulle on tullu vaan yks maili. Eli se että tilaus on otettu käsittelyyn. Ei mitään vahvistusviestiä tms. Mutta kun klikkaa order statukseen näyttää tonnia hinnaksi.
Mihin osoitteeseen tästä voisi heittää reklamaation? Meinaan, kun en äkkiä löydä.
Sähköpostissa ikävästi maininta, että:
Suom.: Eli että se ei ole lopullinen sitova vahvistus.Please be advised that this automated order information is not a binding order confirmation.
Yhä edelleen ainoaksi venkoilumahdollisuudeksi näyttäisi jäävän se, että tuotteen hinta oli ostopäätöstä tehdessä kaupan sivuilla matalampi (joskin siis virheellinen), ja että se ei ehkä ollut ns. "selkeä" virhe, joka pitäisi ostajakandidaatinkin huomata.
Itse haluaisin tälle asialle varmistuksen pikimmiten. Käytän rahat sitten johonkin muuhun, jos ei kauppaa synny tuolla hinnalla. Ei kiinnosta odotella viikkoja (tai kuukausia) miten asia lopulta kääntyy.
Repeä kompaten: onko sähköpostiosoitetta johon voisi kirjoitella?
(Englanti taipuu itseltä kirjoitettuna hyvin, mutta puhelimessa on yleensä hankalampaa, jos vastapuoli on esim. rekrytoitu jostain kielellisesti eksoottisemmasta maasta puhelinpalveluun, ja murtaminen häiritsee ääntämistä vaikeiden kaupallisten termien ymmärtämistä hankaloittaen.)
Jaahans, tänään viimeinen työpäivä ennen lomia. Vähän helpottaa.
-
- Viestit: 260
- Liittynyt: 14.3.2005 klo 10.45
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
Viesti Kirjoittaja kamina »
-riittävän monet pyytävät kuluttajaasianmiehen kantaa
-kuluttajaasiamies tekee lausunnon
-jos lausunto puoltaa ostajia Apple taipuu suoraan antamaan tuohon hintaan
Tämä tietysti vaatii Applelta ensin jotain kannanottoa, eli odotellaan nyt...
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 16.2.2005 klo 0.38
- Paikkakunta: Rovaniemi
Ensimmäinen vastaus
Viesti Kirjoittaja daddymac »
Dear Ms. Lindström
Thank you for your e-mail.
I have sent your request to our finance team to investigate and I expect a response by Monday morning. I will contact you again as soon as an update is available.
Thank you in advance for your patience.
Kind regards
Michelle
------KLIP-----
...neidiksi haukkuvat.
'tana. Jos joisin rähinäviinaa ni turpaan vetäsisin. =D
...mutta joo. juttu jatkuu jahka vastaavat ne jotka osaavat puhua rahasta.
</antti>
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 17.5.2006 klo 12.42
Bluetooth puuttuu
Viesti Kirjoittaja justeer »
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 9.6.2006 klo 22.13
- Paikkakunta: Rovaniemi/Helsinki
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 23.5.2006 klo 11.06
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
Viesti Kirjoittaja kamina »
Eli jos he sanovat että kyseessä on virhe jonka vuoksi kauppa perutaan, ilmoittakaa ystävällisesti mutta päättäväisesti että kysytte kuluttajavirastolta kantaa asiaan. Tällöin on parempi mitä useampi kysyy virastolta, koska on todenäköisempää että heiltä syntyy kannnanotto.
Muistakaa myös, etteivät nuo edellä mainitut sopimusehdot päde suomessa. Kauppahan voi kirjoittaa ehtoihin mitä haluaa, mutta jos ehdoissa on jotain joka on ristiriidassa kuluttajaviraston suositusten kanssa eivät ne päde. Yleisenä esimerkkinä voisi olla verkkokaupan palautusoikeus. Monella kaupalla on sopimusehdoissa ilmoitus että jos tuote on poistettu paketista katsotaan että kuluttaja haluaa sen. Kuluttajaasiamiehen kanta taas on, että tuotetta pitää voida hypistellä käsissään.
Tässä tapauksessa Applen sopimusehdot ilmoittavat ettei kauppa ole vielä syntynyt, mutta kuluttajavirasto taas sanoo että he katsovat että "verkkokaupassa oleva hinta on kaupan tarjous, ja kun kuluttaja tilaa sen katsotaan että he ovat hyväksyneet tarjouksen". Eli vaikka Apple voi yrittää vedota omiin sopimusehtoihinsa, muistakaa etteivät ne ole noilta osin valideja suomessa.
Jos Apple nostaa tuosta metakan, voin vaikka kopioida tänne viestin jonka lähetän kuluttajavirastolle. Siitä saa kopioida pohjaksi jos ei jaksa kirjoittaa omaansa.
Mutta tosiaan muistakaa ettei se asiakaspalvelija Applella ole tehnyt tuota mokaa, eikä myöskään päätä mistään. Hän voi (ehkä) kuitenkin suositella että jonkun asiakkaan kohdalla tehdään poikkeus, ja on todenäköisempää että hän tekee sen asialliselle ihmiselle kuin haukkuvalle.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 5.3.2006 klo 10.56
Viesti Kirjoittaja telegram »
Oikeastaan kuluttajaviraston suosituksilla ei ole mitään sitovuutta mihinkään, ne ovat vain tulkintoja kuluttajansuojalain sisällöstä. Kuluttajansuojalaki on taas sitova, eikä siitä saa pääsääntöisesti sopimuksellakaan poiketa kuluttajan vahingoksi. Toki kuluttajaviraston suosituksia pidetään huomattavan auktoritatiivisina tulkintoina kuluttajansuojalain sisällöstä, ja siten niillä on korkea tosiasiallinen sitovuus. Mutta sitovuus perustuu pelkästään lakiin.kamina kirjoitti:Muistakaa myös, etteivät nuo edellä mainitut sopimusehdot päde suomessa. Kauppahan voi kirjoittaa ehtoihin mitä haluaa, mutta jos ehdoissa on jotain joka on ristiriidassa kuluttajaviraston suositusten kanssa eivät ne päde. Yleisenä esimerkkinä voisi olla verkkokaupan palautusoikeus. Monella kaupalla on sopimusehdoissa ilmoitus että jos tuote on poistettu paketista katsotaan että kuluttaja haluaa sen. Kuluttajaasiamiehen kanta taas on, että tuotetta pitää voida hypistellä käsissään.
Tässä tapauksessa Applen sopimusehdot ilmoittavat ettei kauppa ole vielä syntynyt, mutta kuluttajavirasto taas sanoo että he katsovat että "verkkokaupassa oleva hinta on kaupan tarjous, ja kun kuluttaja tilaa sen katsotaan että he ovat hyväksyneet tarjouksen". Eli vaikka Apple voi yrittää vedota omiin sopimusehtoihinsa, muistakaa etteivät ne ole noilta osin valideja suomessa.
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
-
- Viestit: 1412
- Liittynyt: 22.2.2004 klo 23.08
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Joo, niissä Applen ehdoissa myös lukee siellä loppupuolella jotenkin tähän tyyliin: "Jos asiakas on kuluttaja, noudatetaan kuluttajansuojalakia. Jos ei, noudatetaan näitä ehtoja."kamina kirjoitti:Muistakaa myös, etteivät nuo edellä mainitut sopimusehdot päde suomessa. Kauppahan voi kirjoittaa ehtoihin mitä haluaa, mutta jos ehdoissa on jotain joka on ristiriidassa kuluttajaviraston suositusten kanssa eivät ne päde.
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
Viesti Kirjoittaja kamina »
Sitovatko verkkokaupan sivuilla olevat hinnat myyjää?
Lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdocMyyjän verkkosivuilla olevaa hinta- ja tuotetietoa pidetään sitovana tarjouksena. Sopimus syntyy, kun kuluttaja hyväksyy myyjän tarjouksen tilaamalla tuotteen. Tämän jälkeen ei kumpikaan osapuoli voi pääsääntöisesti irtautua sopimuksesta ilman seuraamuksia. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota erehdykseen antamassaan tarjouksessa, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron televisiota myydään 40 eurolla, kyseessä on todennäköisesti erehdys.
-
- Viestit: 2566
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.53
- Paikkakunta: Ylivieska
Viesti Kirjoittaja freemem »
no eikö siinä ole ilmeinen virhe kun tuotteen hinta on toisella sivulla enemmän mitä itse tilauksessa?kamina kirjoitti:Sitovatko verkkokaupan sivuilla olevat hinnat myyjää?Lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdocMyyjän verkkosivuilla olevaa hinta- ja tuotetietoa pidetään sitovana tarjouksena. Sopimus syntyy, kun kuluttaja hyväksyy myyjän tarjouksen tilaamalla tuotteen. Tämän jälkeen ei kumpikaan osapuoli voi pääsääntöisesti irtautua sopimuksesta ilman seuraamuksia. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota erehdykseen antamassaan tarjouksessa, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron televisiota myydään 40 eurolla, kyseessä on todennäköisesti erehdys.
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 2.8.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Lahti
Viesti Kirjoittaja data »
No mistä ostaja tietää kumpi on oikea ? Ja tuo ilmeinen virhe määritellään juuri esim. nollan puuttumisella luvusta yms.freemem kirjoitti:no eikö siinä ole ilmeinen virhe kun tuotteen hinta on toisella sivulla enemmän mitä itse tilauksessa?kamina kirjoitti:Sitovatko verkkokaupan sivuilla olevat hinnat myyjää?Lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdocMyyjän verkkosivuilla olevaa hinta- ja tuotetietoa pidetään sitovana tarjouksena. Sopimus syntyy, kun kuluttaja hyväksyy myyjän tarjouksen tilaamalla tuotteen. Tämän jälkeen ei kumpikaan osapuoli voi pääsääntöisesti irtautua sopimuksesta ilman seuraamuksia. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota erehdykseen antamassaan tarjouksessa, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron televisiota myydään 40 eurolla, kyseessä on todennäköisesti erehdys.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit