Täällä on varmasti itseäni fiksumpaa porukkaa joka toivottavasti osaisi auttaa tässä ongelmassa
Eli, kone herjaa Apple ID-asetuksia. Eli myöskään iMessage tai iCloud eivät toimi koneessa.
"Osa tilipalveluista ei ole käytössä ennenkuin kirjaudut sisään uudelleen". Kun koitan kirjautua, niin tulee herja
"Tämä Mac ei voi yhdistää iCloudiin, johtuen ongelmasta tunnuksen xxx kanssa. Korjaa ongelma avaamalla apple ID-asetukset"
Apple ID toimii puhelimessa, iCloud toimii selaimessa. Mutta koneessa ei.
Salasana resetoitu useamman kerran.
- Laitteen tarkka malli: MacBook Air (11-inch, Early 2015) (vanha, mutta muuten aivan moitteeton)
- Käyttöjärjestelmän versio: MacOS Big Sur 11.5.1 (20G80)
Onko laite auttamatta liian vanha uuteen käyttikseen, voiko johtua siitä?
En myöskään pääse tekemään varmuuskopiota puhelimesta koneelle.
Kiitos
Apple ID
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 943
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 21.10
Re: Apple ID
Viesti Kirjoittaja arv »
Mulla oli aikoinaan vastaava tilanne, koneesta oli hävinnyt sarjanumero. Tarkista omppuvalikko – Tietoja tästä Macista.
Ohjelma Blank Board Serializer auttaa tässä ongelmassa.
https://www.imore.com/how-fix-missing-s ... mber-macos
Ohjelma Blank Board Serializer auttaa tässä ongelmassa.
https://www.imore.com/how-fix-missing-s ... mber-macos
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 15.1.2014 klo 13.23
Re: Apple ID
Viesti Kirjoittaja diorshow »
kiitos vastauksesta.
Sarjanumero kuitenkin löytyy koneen tiedoista.
Mitähän seuraavaksi voisi yrittää..?
Sarjanumero kuitenkin löytyy koneen tiedoista.
Mitähän seuraavaksi voisi yrittää..?
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 4.1.2010 klo 21.08
Re: Apple ID
Viesti Kirjoittaja anzianzi »
Vaimolla oli sama ongelma äskettäin ihan viimeisimmällä käyttiksellä. Tein uuden käyttäjän millä hänen onnistui kirjautumaan kaikkiin palveluihin. Tämä ei toki korjaa nykyisen käyttäjäprofiilin ongelmaa mutta tarjoaa kuitenkin ratkaisun tilanteeseen. Jotain siinä vanhassa profiilissa oli mennyt solmuun.
-
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.5.2006 klo 16.49
- Paikkakunta: Tampere
Re: Apple ID
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Jos sama Apple ID toimii puhelimessa, mutta ei tietokoneessa, vika ei ole Apple ID:ssä, vaan jossakin muussa. Kirjaudu ulos tietokoneesta, siis iCloudista ja Apple ID-tilistä, poista tietokone valtuutuslistoilta ja kirjaudu uudelleen. Siinä ratkaisu. Kyllä lähtee.
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 11.12.2005 klo 10.18
- Paikkakunta: Turku
Re: Apple ID
Viesti Kirjoittaja tiburon »
Kuulostaa jotenkin tutulta. Muistaakseni jotain tuon tapaista on herjannut, ja vika on todennäköisesti Macin käyttäjätunnuksessa. Ehdottaisin, että otat yhteyttä Applen tukeen, siellä varmaan osataan tämä korjata.
"The Apple II was the first low-cost computer which, out of the box, you didn't have to be a geek to use."
- Steve Wozniak
- Steve Wozniak
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit